02143000042

یکی از لذت بخش‌ترین کارها برای اکثر ما ایرانیان برپا کردن مراسم‌ مهمانی و مجالس مختلف است، البته با این شرط که مراسم شما یک بزم شادی و خوشحالی باشد و نه یک مراسم عزا و ترحیم!

فارغ از این موضوع، باید بدانید که تدارک دیدن برای یک دورهمی خودمانی، مجلس رسمی و یا مراسم عروسی، تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند؛ اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که در تمام آن‌ها آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، توان و تبحر شما در مدیریت آن مراسم و مهمانی است که این تبحر تنها در نتیجه تجربه به دست می‌آید. همین موضوع بهانه‌ای شد تا ما در این مقاله از کیبو تجارب چندین ساله خود در امر مدیریت و برگزاری مجالس و مهمانی‌های مختلف را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید مراسم‌های خود را به بهترین نحو برپا کنید پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

لیست غذاهای مهمانی ایرانی

قبل از هر چیز برنامه ریزی کنید!

مسلما اولین و مهم‌ترین قدم در برگزاری یک مجلس خوب و به یادماندنی برنامه ریزی و هماهنگی تک‌تک کارهایی است که قصد انجام آن را دارید، برای این کار بهتر است نکاتی که در ادامه به انها اشاره شده است را مورد توجه قرار دهید.

  • ابتدا نوع و سطح مراسم خود را مشخص کنید و کاملا شفاف اعلام کنید که مراسمی که قصد برگزاری آن را دارید از چه نوع است؟ آیا یک مهمانی ساده است یا یک عروسی مجلل و یا یک دورهمی دوستانه؟
  • اکنون با توجه به ماهیت مراسم خود بودجه مد نظرتان را مشخص کنید
  • تعیین زمان دقیق مراسم، از دیگر آداب برگزاری مجالس و مهمانی است که باید به‌موقع به اطلاع مهمانان برسد
  • نام و تعداد مهمانان دعوتی را معین کنید
  • مشخص کنید که مهمانی به صرف شیرینی و نوشیدنی بر پا می‌شود و یا شام و ناهار
  • روی انتخاب کترینگی که قرار است غذای میهمانی شما را سرو کند حساس باشید و از کترینگی که غذای گرم، سالم و باکیفیت و البته خوش طعم را سرو می‌کند، سفارش دهید
  • نحوه سرو غذا را هماهنگ کنید
  • مکان برگزاری مراسم یا مجلس را مطابق با تعداد نفرات دعوتی خود در نظر بگیرید
  • هنگام تعیین فضای مهمانی یا مراسم شرایط جوی، مسافت، راحتی و دسترسی مهمان‌ها به مکان برگزاری را نیز مد نظر قرار دهید
  • از آنجائیکه امروزه کمتر کسی مراسم‌های خود را بدون مبلمان و صندلی‌های راحت و… برگزار می‌کند، بهتر است سرویس صندلی و مبلمان را با توجه به تعداد مهمانان خود در نظر گرفته و در صورت نیاز از مراکز تشریفاتی کمک بگیرید
  • تزئینات و گل آرایی را در مراسم‌های خود فراموش نکنید
  • خدمات جانبی مانند پخش موسیقی، عکاسی از میهمانان و… را فراموش نکنید
  • ارائه هدیه یادبود این روزها به ماندگاری خاطره‌ای شیرین از مراسم شما در ذهن مدعوین کمک می‌کند. سعی کنید این هدایای کوچک یا بهتر بگوییم یادگاری‌ها را در برنامه خود داشته باشید
  • با فیلمبردار و عکاس هماهنگ کنید

پس از اینکه لیست بالا را تکمیل کردید، می‌توانید با خیال راحت تصمیم بگیرید که کدام یک از این بخش‌ها را به کمک خود و اطرافیانتان انجام داده و کدام یک را به شیوه برون سپاری به سرانجام برسانید. به طور مثال اگر قصد دارید از مهمانان خود با شیرینی و نوشیدنی پذیرایی کنید و تعداد میهمانان شما هم کم است، بهتر است برای خرید شیرینی به شیرینی فروشی مراجعه کرده و تاریخ مراسم، تعداد و مدل شیرینی‌های درخواستی‌تان را سفارش دهید و اگر به دنبال ارائه پک‌های پذیرایی آماده و شیک هستید تنها با یک تماس با شماره تلفن ۴۳۰۰۰۰۴۲ می‌توانید تعداد و محتویات پک درخواستی خود را به اپراتورهای  کیبو توضیح داده و سفارش خود را نهایی کنید تا در روز موعود بدون کمترین دردسر و نگرانی به محل برگزاری مراسم شما ارسال شود.

با روی باز به استقبال مهمانان خود بروید!

وقتی همه کارهای قبل از مراسم را برنامه‌ریزی و هماهنگ کردید، وقت آن است که در روز مهمانی تمام خستگی‌ها را کنار گذاشته و با لباسی آراسته و رویی گشاده از مهمان‌های عزیز خود استقبال کنید. اینکه مراسم شما چه حال و هوایی داشته باشد تا حد زیادی به روحیات شما، نوع مجلس و نحوه ارتباط شما با مهمان‌هایتان بستگی دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام برگزاری مراسم یک یا چند مورد از نکات زیر را با توجه به فاکتورهای ذکر شده اجرایی کنید.

  • موسیقی مناسب پخش کنید
  • در صورت تمایل یک سرگرمی جالب تدارک ببینید
  • در کنار مهمان‌هایتان حضور فعال داشته‌باشید
  • با مهمانان‌تان گفتگوی دوستانه برقرار کنید

آداب پذیرایی

با بهترین غذاها و خوراکی‌ ها از مهمانان خود پذیرایی کنید!

نحوه پذیرایی از مهمان‌ها یکی از اصلی‌ترین آداب برگزاری مجالس و مهمانی در ایران است که به‌ خاطر روحیات لطیف و مهمان‌دوست مردم این سرزمین همیشه به آن بها داده شده و سعی بر این است که در تمام مراسم‌ها برای مدعوین سنگ تمام گذاشته شود. پذیرایی معمولا شامل سه بخش استارتر (پیش غذا)، غذا و دسر است که هر کدوم فلسفه و آداب خود را دارد. اگر قصد برپایی مجلسی را دارید هنگام پذیرایی از مهمان‌های خود حتما توصیه‌های زیر را رعایت کنید.

    • معمولا در همه مراسم‌ها اعم از، عروسی، مهمانی، ایونت، تولد، مجلس ترحیم و غیره، پذیرایی با سرو نوشیدنی آغاز می‌شود. این نوشیدنی حتما باید مطابق با فصل انتخاب شود، بدیهی است که انتخاب نوشیدنی‌های خنک برای فصل زمستان و اواسط پائیز، کارعاقلانه‌ای نیست و برعکس.
    • میوه و شیرینی‌ نیز پایه ثابت مراسم‌ ایرانی است؛ بنابراین نباید فراموش کنید که مقدار میوه و شیرینی را مطابق با تعداد نفرات مهمان‌هایتان تهیه کنید.
    • پیش غذا وعده‌ای کوچک و سبک است که معمولا قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. حقیقت این است که خوردن پیش غذا در مهمانی‌ و دورهمی‌های دوستانه ایرانی، چندان باب نیست و این نوع پذیرایی اغلب مخصوص مجالس تولد، ایونت‌ها، عروسی و کلا مراسم‌های شبانه است. شما می‌توانید از منوی بی‌شمار پیش غذاهای ایرانی و بین المللی مناسب‌ترین آن‌ها را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب کرده و سرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم از سرو پیش غذا در مهمانی‌ و مراسم‌های ناهار خود صرف‌نظر کنید، مگر اینکه فاصله ورود مهمانان به مجلس تا زمان سرو وعده ناهار زیاد باشد.
    • غذای اصلی مهم‌ترین وعده در پذیرایی از مهمان‌ها است که در بحث آداب برگزاری مجالس و مهمانی باید به‌طور خاص‌تری به آن پرداخت. در این مورد باید بودجه، سلیقه مهمان‌ها و نحوه سرو را با دقت به ریز جزئیات تعیین و انتخاب کنید. اگر تعداد مهمان‌های شما بیشتر از ۱۰ نفر است، بهترین کار برون سپاری تهیه غذا به کترینگ‌های بزرگ و باتجربه مثل کترینگ کیبو است. چرا که با اینکار در زمان و بودجه خود صرفه‌جویی می‌کنید، از مصاحبت با مهمان‌ها بدون هیچ دغدغه و نگرانی لذت می‌برید، از بابت حمل‌و‌نقل غذا به محل برگزاری مراسم و چیدمان آن خیالتان آسوده خواهد بود و از همه مهم‌تر امکان انتخاب بیش از ۲۰۰ مدل غذای متنوع و با کیفیت را از منو آشپزخانه بزرگ ما (واقع در محله میرداماد) خواهید داشت.
    • دسر نیز یکی دیگر از بخش‌های تکمیلی پذیرایی از مهمانان است که سرو آن کاملا انتخابی است، بنابراین اگر مطمئن هستید که مراسم‌تان تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت، بهتر است از تهیه دسرهایی خوشمزه، سبک و لذیذ غافل نشوید. برای مجالس دوستانه از دسرهای خانگی و برای
    • مراسم‌های بزرگ از دسرهای آماده استفاده کنید.

با مهمانان خود گپ و گفت داشته باشید!

گاهی اوقات میزبان هنگام برگزاری مجالس و مهمانی خود اینقدر درگیر کارهای حاشیه‌ای و پذیرایی از مهمان‌ها است که فراموش می‌کند آن‌ها قبل از میل کردن هر نوع خوراکی و یا نوشیدنی، به مصاحبتی گرم و صمیمانه با او نیاز دارند. در واقع یکی از وظایف برگزار کنندگان مهمانی این است که آغازگر صحبت باشند و مسیر گفتگوها را در دست بگیرند. در این مورد نیز توصیه‌های جالبی را برایتان آماده کرده‌ایم.

  • با دقت و اشتیاق به صحبت‌های مهمان‌ها گوش کنید و در صورت بروز گفتگوهایی قوم گرایانه یا ناراحت کننده، در کمال احترام موضوع بحث را منحرف کنید.
  • دائم در آشپزخانه نباشید و از غیبت طولانی در مراسم خود پرهیز کنید.
  • اگر حیوان خانگی در منزل دارید حتی‌الامکان از آوردن آن به جمع مهمانی خودداری کنید، مگر اینکه خود مهمان‌ها چنین درخواستی از شما داشته‌باشند.
  • به همه مهمان‌ها به صورت یکسان توجه و محبت کنید.
  • در تعارف کردن اصل اعتدال را رعایت کنید.
  • با توجه به جو مهمانی و علایق مدعوین خود، برنامه‌های سرگرم‌کننده و جالب برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • در حضور مهمان‌ها درباره هزینه‌های برپایی مراسم خود صحبت نکنید.

بدرقه مهمان را فراموش نکنید!

با رسیدن به لحظات پایانی برگزاری مجالس و مهمانی، آداب بدرقه را نیز به درستی به‌جا آورید تا خاطره‌ای خوش از شما در ذهن مهمان‌هایتان به یادگار بماند. برای اینکار لازم است که از تک‌تک مدعوین بابت حضورشان در مراسم تشکر کنید. بهتر است این قدردانی با رویی گشاده و لبخندی رضایت‌بخش انجام شود. اگر مهمانی در منزل شما یا رستوران برگزار شده توصیه می‌کنیم مهمان‌های خود را تا جلوی درب همراهی کنید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

13 + 8 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا