02143000042

یکی از غذاهای معروف و اصیل گیلانی میرزا قاسمی هستش که طرفدارهای خیلی زیاد تو همه شهرها داره که بسیار ساده و با مواد دمه دستی مانند بادمجان ، گوجه فرنگی ، سیر و تخمه مرغ که تو خونه همه هست میشه در ظرف کمتر از 20 دقیقه آماده کرد.

همچنین میرزا قاسمی از پیش غذاها و فینگر فود های ایرانی است که به راحتی تهیه میشه و برای تولد و دورهمی یک گزینه عالی محسوب  می شود . با ما همراه باشید با طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

  •  ابتدا بادمجان ها را کباب کنید ( تا زمانی که پوست بادمجان ها ذغال نشود میبایست روی آتش بماند و اگر یک سیخ چوبی به بادمجان ها بزنیم به راحتی داخل بادمجان فرو رود) بعد از این عمل بادمجان ها را کنار گذاشته تا سرد شوند.
  • در این روش کترینگ میرداماد گوجه را رنده کرده و سیر را ساطوری میکند ؛ سپس 1 استکان روغن زیتون داخل تابه بریزید و تا حدی که روغن زیاد داغ نشود تابه را روی شعله بگذارید بماند ؛ سپس سیر ساطوری و زردچوبه را به روغن اضافه کنید و 10 ثانیه با شعله متوسط تفت بدهید.
  •  بلافاصله بادمجان ها را که پوست کنده و ساطوری شده اند را به مواد اضافه کنید. سپس 1 دقیقه تفت بدهید و بعد از آن پوره گوجه را به مواد اضافه کنید و درب تابه را گذاشته و شعله اجاق را کمی پایین بیاورید و اجازه بدهید تا آب مواد کشیده شود.
  • سپس آب لیمو و رب را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید و در آخر نمک و فلفل را اضافه کنید.
  •  حال نوبت تخم مرغ ها است که البته توجه کنید تخم مرغ ها را روی مواد شکسته و بدون این که هم بزنید درب تابه را گذاشته و شعله کم کنید تا تخم مرغ ها نیز بسته شود .
  •  بعد از پختن کامل تخم مرغ ها ؛ آنها را تکه تکه کنید و میرزا قاسمی را هم بزنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی

مواد لازم برای میرزا قاسمی گیلانی

مواد لازممیزان
بادمجان شرین و قلمی4 عدد
سیر تازه1بوته و اگر تازه نیود نصف بوته
گوجه فرنگی تازه و رنده شده5عدد متوسط
رب گوجه فرنگی1/2قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
لیمو ترش1عدد
تخم مرغ عدد4
زرد چوبه1 قاشق چای خوری پر

 

فوت و فن های طرز تهیه میرزا قاسمی

  •  برای اینکه بوی میرزا قاسمی کل فضای خونه رو پر کنه کترینگ جردن به شما بادمجان کبابی رو پیشنهاد میده .در ابتدا بادمجان ها را کباب می کنیم ( شما می توانید بادمجان ها را داخل فر و یا روی آتش کباب کنید ) سپس پوست آنها را کنده و سرهای بادمجان ها را جدا می کنیم ؛ پس از آن بادمجان ها را ساطوری می نماییم .
  •  حال نوبت به گوجه ها می رسد ؛ ما در تهیه غذا مجالس ابتدا گوجه فرنگی ها را در آب جوش ریخته و پوست آنها را میگیریم و سپس خرد می کنیم.
  •  سیر را کوبیده و داخل روغن داغ که از قبل درتابه و روی اجاق آماده شده است میریزیم تا کمی سیر ها سرخ شود.
  •  سپس بادمجان ها و گوجه های آماده شده را به همان تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم ؛ این کار را تا زمانی که آب آنها کشیده شده و کمی روغن بیافتد ادامه می دهیم.
  • حال کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و مایه را در یک طرف تابه قرار می دهیم و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها را شکسته و مخلوط می کنیم و انقدر هم می زنیم تا بسته شده و سرخ شود
  •  بعد بادمجان ها و تخم مرغ ها (یعنی تمام محتویات تابه) را با هم مخلوط می کنیم.
  •  میرزا قاسمی ما آماده شده و می توانید آنرا در دیس کشیده و سرو کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

ابتدا روی بادمجان ها با چنگال چند سوراخ کنید تا در زمان کبابی کردن مغز پخت بشود و بعد بادمجان ها روی زغال یا شعله گاز روی شعله پخش کن کباب کنید برای کباب کردن بادمجان ها از فر نیز می توانید استفاده کنید . بعد از کباب شدن بادمجان ها زیر آب سرد پوست بادمجان را جدا کنید و سپس ساطوری کنید.

در مرحله بعد گوجه ها را کبابی کنید بعد از کباب شدن پوست گوجه را جدا کنید و ساطوری کنید .

در ماهیتابه روغن بریزید و سیر را به همراه زردچوبه و فلفل تفت بدهید و کنار بگذارید در همان ظرف گوجه را بریزید و اجازه بدهید که خوب آب گوجه کشیده شود سپس بادمجان را به همراه گردو خورد شده و ادویه و نمک به ظرف اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا به اصطلاح روغن بیندازد و در آخرین مرحله سیرهای سرخ شده را 2 حبه سیر خام رنده شده و یک قاشق روب مواد اضافه می کنیم و خوب سرخ می کنیم به مدت 10 دقیقه درب ظرف را می گذاریم تا غذا خوب جابیفته و در آخر تخمه مرغ ها رو اضافه می کنیم وبعد از بسته شدن تخمه مرغ ها هم می زنیم برای تزیین میرزا قاسمی مجلسی چند تخمه مرغ را در یک ماهیتابه جدا بزنید و به صورت کامل روی ظرف قرار بدهید.

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

مواد لازم میرزا قاسمی تهرانی

مواد لازممیزان
بادمجان5عدد متوسط
گوجه فرنگی تازهعدد 2
سیر یک بوته
  تخم مرغ3عدد
  روغن و فلفل و نمکبه مقدار لازم

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه غذای فوری

نحوه سرو میرزا قاسمی

میرزا قاسمی را هم با برنج می توان سرو کرد و هم با نان در شمال کشور معمولا میرزا قاسمی را برنج دودی یا برنج معمولی سرو می کنند اما در تهران بیشتر برای وعده شام و با نان میل می کنند . همراه میرزا قاسمی می توانید دورچین سبزی خوردن و ترشی و سیر ترشی داشته باشید

 

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

2 + 11 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا