02143000042

آلبالوپلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است. این غذا بیشتر به عنوان غذای مجالس مهمانی و جشن تهیه می‌شود ولی درست کردن آن از اغلب غذاهای مجلسی ساده‌تر است. با ما همراه باشید با طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود: آلبالو پلو با مرغ، آلبالو پلو با گوشت قلقلی و یا آلبالو پلو ساده که هر یک به‌ نوبه‌ خود خوشمزه و دلچسب است و انتخاب نوع آن به سلیقه خود شما بستگی دارد.

اگر بخواهید کنار غذایی کم کالری میل کنید، بهتر است به اندازه یک پیش‌دستی سبزی خوردن و یک لیوان دوغ بخورید تا به این ترتیب هم از گروه سبزی‌ها در وعده غذایی‌تان باشد و هم از گروه لبنیات.

مواد لازم برای آلبالو پلو

میزان موادمواد مورد نیاز
4 لیوانبرنج
500 گرمآلبالو
250 گرمشكر
1 عددمرغ
1 عددپیاز
 به مقدار لازمروغن و زعفران

آلبالو پلو در مهمانی ها و مجالس فصل تابستان چشم نوازتر از هر غذای دیگری است. در این فصل میتوان برای تهیه آلبالو پلو خوشمزه و خوش آب و رنگ از آلبالو فریز شده استفاده کنید . اما در فصل تابستان  میتوانید آلبالو تازه استفاده کنید.

آلبالو قرمز در کنار پلو زعفرانی و ساق مرغ مغز پخت شده واقعاً با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.البته میتوان آلبالو پلو با گوشت چرخکرده هم تهیه کرد که بعدا دستور پخت آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده را در سایت کترینگ کیبو میزاریم.

در ضمن این که آلبالو پلو شیرین یا ترش باشد بستگی به سلیقه شما دارد. در ادامه طرز تهیه آلبالو پلو ملس مجلسی را میبینید که به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

مقالات پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

طرز پخت آلبالو پلو با مرغ

  • مرحله اول

برنج را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در مقداری اب و نمک خیس دهید ،سپس با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد؛بعد با اب ولرم آبکشی کنید.
شما میتونید با مراجعه به قسمت مقالات سایت کیبو نکات پخت برنج را مطالعه کنید ( زمانی برنج را ابکشی کنید که  وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

  • مرحله دوم

هسته آلبالوها را بگیرید و البالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه باهم بجوشند.
سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ البالوها تیره نشود ، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید سپس شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید  تا بجوشد و کمی غلیظ شود.

  • مرحله سوم

مرغ ها را با مقداری آب ، چند قاشق روغن ، پیاز ، نمک و فلفل داخل قابلمه  بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و اب مرغ تمام شود.

  • مرحله چهارم

ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید. برنج ابکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج  شروع به بخار کردن کند.

سپس دم کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد. در اواسط پخت برنج1 لیوان اب آلبالو را روی برنج بدهید.

  • مرحله پنجم

برای سرو آلبالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.

آلبالو پلوی مجلسی

مقالات پیشنهادی: شام چی بپزم؟

فوت و فن های پخت آلبالو پلو با مرغ

  1. یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با ان تزئین کنید ، برای برنج زعفرانی  مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.
  2. مقدار شکر ذکرشده‌ در اینجا اختیاری است. اگر غذای شیرین دوست دارید، مقدار آن را بیشتر و در صورتی که دوست ندارید شکر را از دستور حذف کنید.
  3. بسیاری معتقدند آلبالو را باید قبل از مصرف در کمی آب جوشاند اما سرآشپز تهیه غذا بلوار میرداماد برای تهیه غذا مجالس به شما توصیه میکند که آلبالوها را بعد از هسته‌گیری فقط در کمی روغن تفت دهید و هنگام مصرف در آن 3 قاشق غذاخوری شربت مربای آلبالو بریزید.
  4. علاوه بر آلبالو باید کمی هم شربت آلبالو به غذا اضافه کنید تا برنج کمی ارغوانی رنگ شود البته باید مربایی را برگزینید که رنگ طبیعی آلبالو را داشته و شفاف باشد و از مصرف مرباهای قند سوخته که رنگی قهوه‌ای یا سیاه دارند، خودداری کنید زیرا در صورت استفاده از آن‌ها، غذا رنگ مناسبی پیدا نخواهد کرد و ظاهرش خوب نخواهد بود.
  5.  خیلی‌ها می‌گویند آلبالو را باید حتماً در ظرف لعابی پخت تا رنگ خود را حفظ کند در حالی که سر آشپز کترینگ جردن  به شما اطمینان می‌دهد که از هر ظرفی می‌توان برای طبخ این میوه استفاده کرد؛ این ظرف می‌تواند مسی باشد یا تفلون.
  6. ادویه مناسب این غذا زعفران است بنابراین برای هر چه خوش عطرتر کردن آن، زعفران را از یاد نبرید.
  7. این غذا به دلیل شربت آلبالویی که دارد، ممکن است زود بسوزد بنابراین هرگز نباید آن را روی شعله زیاد قرار داد و باید حتماً قابلمه را روی شعله پخش‌کن گذاشت.
  8.  ته‌دیگ مناسب این غذا نان است و البته نان تافتون. زیرا شربت آلبالو به خورد این نان می‌رود. نان تافتون ته‌دیگ نسبتاً کلفتی ایجاد می‌کند که تردی آن برای هر مصرف‌کننده‌ای تجربه‌ای لذت‌بخش است.
  9. نوشیدنی مناسب همراه این غذا شربت بهارنارنج یا عرق نعناع است و بهتر است فقط یک کاسه ماست معمولی با نعناع بگذارید و همراه آلبالوپلو میل و از مصرف ماست موسیر یا ماست ترش خودداری کنید. این غذا به اندازه کافی کامل و رنگین است و ضرورتی ندارد کنار آن را بیش از اندازه شلوغ کرد.

سفارش آنلاین غذا

 

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

9 + 13 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا