KIBO

قوانین بهداشتی آشپزخانه‌های صنعتی که باید بدانید

دستورالعمل‌ها و قوانین بهداشتی آشپزخانه‌های صنعتی چیست؟

وقتی وارد یک کترینگ یا آشپزخانه صنعتی می‌شویم، اولین چیزی که نظرمان را جلب می‌کند، تمیز بودن محیط و بهداشت پرسنل آن مجموعه است. چراکه رعایت اصول بهداشتی، در چنین محیط‌هایی، با سلامت افراد، ارتباط مستقیم دارد و چه‌بسا رعایت نکردن آن، تهدیدی است برای سلامت مشتریان!

از این‌رو رعایت بهداشت فردی پرسنل، بهداشت محیط آشپزخانه صنعتی و آگاهی از اصول بهداشتی لازم در آماده‌سازی، پخت و نگهداری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله از کیبو، می‌خواهیم درباره قوانین و دستورالعمل بهداشتی آشپزخانه های صنعتی صحبت کنیم. تا بدانید هنگام تهیه غذا برای سازمان یا شرکتتان به چه موارد و دستورالعمل بهداشتی توجه کنید.

بررسی قوانین بهداشتی در آشپزخانه‌های صنعتی

قوانین مربوط به بهداشت در آشپزخانه‌ها را می‌توان به چند دسته بهداشت محیط، پرسنل و مواد غذایی تقسیم‌بندی کرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

بهداشت فردی در آشپرخانه

از آن‌جایی‌که، کارکنان آشپزخانه،  بیشترین تماس با مواد غذایی و غذاهای طبخ‌شده را دارند، رعایت بهداشت فردی، امری لازم ‌و ضروری است. زیرا عدم نظافت یکی از کارکنان، منجر به آلوده شدن دیگر عوامل رستوران و حتی غذاها می‌شود. بنابراین کارکنان آشپزخانه‌های بزرگ و صنعتی، باید از زمان ورود به رستوران، موارد زیر را رعایت کنند.

بهداشت محیط آشپزخانه

در کنار رعایت بهداشت فردی، باید محیط آشپزخانه را از هرگونه آلودگی و جرم، ضدعفونی کنیم تا جلوی انتقال آن به مواد غذایی و کارکنان آشپزخانه، گرفته شود. در این بخش از مقاله، نکات مهم مربوط به بهداشت آشپزخانه و رستوران در محل پخت و توزيع مواد غذایی را بیان می‌کنیم.

بهداشت مواد غذایی

رعایت بهداشت مواد غذایی، نه‌تنها با سلامت مشتریان، رابطه‌ای مستقیم دارد، بلکه بر روی کیفیت غذا هم موثر است و به‌نوعی اعتبار کترینگ یا رستوران شماست. در ادامه، برخی از نکات مهم در رابطه با بهداشت مواد غذایی را ذکر می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: اگر به دنبال راه اندازی آشپزخانه بیرون بر هستید این مقاله را بخوانید

جمع‌بندی مقاله

با رعایت دستورالعمل بهداشتی در یک آشپزخانه صنعتی، علاوه بر تضمین سلامت خود، پرسنل و مشتریان، می‌توانید عملکرد بهتر و کیفیت غذای بالاتری داشته باشید. کترینگ کیبو به عنوان یکی از بهترین کترینگ‌های تامین کننده انواع غذای شرکتی و سازمانی و خدمات مجالس مهمانی، با کادری مجرب، محیطی کاملا بهداشتی و غذاهایی باکیفیت، نامی آشنا در این حوزه است. این کترینگ به تمام استانداردهای بهداشتی روز مجهز بوده و می‌توانید بابت بهداشت و کیفیت غذا به این کترینگ با سابقه اعتماد کنید.

سفارش آنلاین غذا