KIBO

نکات پخت برنج

کترینگ کیبو در این مقاله برای پخت برنج به موضوعات زیر میپردازد:

تمام رمز و رازهای پخت برنج ایرانی

تیم تامین محتوای کترینگ کیبو قصد دارد تمام رمز و راز های پخت برنج ایرانی را با شما در میان بگذارد و راهکار هایی برای قد کشیدن هر چه بیشتر برنج، خوش طعم شدن آن و همچنین نکاتی درباره انواع روش های پخت برنج معرفی کنیم. اگر می خواهید از بهترین روش های پخت برنج مطلع شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی : تفاوت چلو و پلو

تشخیص و انتخاب نوع برنج

طرز پخت برنج ایرانی متناسب با میزان آب مورد نیاز

در حالت عادی برای پخت یک پیمانه برنج ایرانی، به یک و نیم تا دو لیوان آب احتیاج داریم البته بستگی داره اگر برنج که مصرف می کنید تازه باشه یعنی برداشت سال باشه یک لیوان آب بریزید و بعد از اینکه آب برنج کشیده شد امتحان کنید اگر دم نکشیده بود و برنج خوب نپخته بود نصف لیوان به آن آب اضافه کنید و روی شعله کم بگذارید که دم بکشید اما اگر برنج کهنه بود یک و نیم لیوان در ابتدا به یک پیمانه برنج آب اضافه کنید و در مرحله آخر در صورت اینکه هنوز برنج خوب نپخته بود نصف لیوان آب دیگر را اضافه کنید (نمک و روغن را در ابتدا به همراه آب به برنج اضافه کنید )

پخت برنج ایرانی داخل پلوپز

طرز تهیه برنج به این شکل، به آب کمتری نیاز دارد، و حدودا یک و یک چهارم پیمانه آب برای پخت  یک پیمانه برنج کافی است.

نکته ای که تهیه غذا جردن تاکید دارد و نباید در این روش پخت برنج فراموش کرد اضافه کردن مقداری نمک است که از وا رفتن بیش از حد برنج جلوگیری می کند

پخت برنج ایرانی به روش آبکش

یکی از مهم ترین دغدغه ها و مشکلات خانم ها در برگزاری مهمانی و تهیه غذای مجالس خوب درآوردن برنج  و در اصطلاح شفته نشدن برنج است که باعث می شود تمام زحمت های خانم خونه به فنا برود رعایت نکات زیر باعث می شود که دیگر در زمان پخت برنج نگرانی نداشته باشید .

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

چه کار کنم برنج آبکش به خوبی قد بکشد؟

طرز تهیه برنج به شکل کته

البته پخت برنج به این روش به مهارت و تجربه بیشتری نسبت به طرز تهیه برنج به شکل آبکش نیاز دارد.
همان طور که قبلا اشاره کردیم، برنج خیس خورده به میزان آب کمتری احتیاج داردو معمولا برای پخت برنج ایرانی به صورت کته، کمتر از یک پیمانه آب هم برای یک پیمانه برنج کفایت می کند.
توصیه می کنیم برای حفظ ویتامین های موجود در برنج را خیس نکنید در این صورت برای پخت برنج برای هر لیوان یا پیمانه برنج به همان میزان آب بریزید . به همراه نمک و روغن ترجیحا روغن زیتون بپزید .

چطور به روش کته ته دیگ درست کنیم؟

سخن آخر تهیه غذا کیبو

اگر چه در نگاه اول تهیه و پخت برنج کار ساده ای به نظر می آید. ولی بدون رعایت برخی نکات ساده بتوانید برنج اعلای ایرانی را آماده کنید. به نحوی که هر کسی از بوییدن عطر آن به وجد بیاید و از دیدن اندازه دانه برنج لذت ببرد. کد بانو ایرانی برای طبخ برنج به بهترین روش ممکن فقط لازم است، که مطالبی که سر آشپز کترینگ کیبو در این مقاله به آن ها اشاره شد، را در نظر بگیرد و منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشد.

سفارش آنلاین غذا