02143000042

سالاد سزار با همان دستور تهیه اصلی خود و بدون اضافه کردن مواد غذایی دیگری مانند سس‌ و پنیرهای چرب و نان سرخ شده، یک غذای رژیمی لذیذ به حساب می‌آید و به همین دلیل این سالاد سزار رژیمی مورد توجه افرادی است که به کاهش وزن یا سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند. معمولا افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند، چه افرادی که کالری شماری می‌کنند و در حد معین و مقرر از مواد غذایی پر کالری استفاده می‌کنند و چه آن دسته‌ای که به صورت کلی سالم‌خوار هستند، از علاقمندان پر و پا قرص سالاد سزار هستند. این دسته از افراد بسته به رژیم غذایی که دارند سالاد رژیمی خودر ا شخصی سازی می‌کنند. اما استفاده از مرغ  یا میگوی گریل شده فصل مشترک تمام افرادی است که پسوند رژیمی را به غذا و سالادهایشان اضافه کرده‌اند.

در ادامه با چند نمونه از سالادهای رژیمی از خانواده سزار آشنا می‌شوید:‎

سالاد سزار رژیمی گیاهی

این سالاد مخصوص گیاهخواران و همچنین خام گیاهخواران است و از ترکیب کاهوی پیچ، برگ‌های تازه ریحان، دانه‌های ذرت، نخود فرنگی یا لوبیا به دلخواه، گوجه گیلاسی، قارچ تفت داده شده و تکه‌های نان تست تشکیل شده است. برخی از رستوران‌ها از نخود پخته شده به جای مرغ در تهیه این سالاد استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید از دانه‌ چیا یا کینوا در این سالاد استفاده کنید و ارزش غذایی آن را بالا ببرید. در تهیه سس این سالاد نیز از ترکیب سیر تازه له شده، روغن زیتون، سبزیجات خشک شده، روغن زیتون و سرکه بالزامیک یا آبلیموی تازه به دلخواه استفاده می‌شود. این سالاد به واسطه استفاده از سیر تازه و ترکیبات دیگر عطر و طعم بی‌نظیری دارد. توصیه ما به شما این است که این سالاد راامتحان کنید

سالاد رژیمی سزار .

سالاد سزار رژیمی

این نوع از سالاد سزار هم شامل همان ترکیبات اصلی سالاد سزار همراه با فیله مرغ یا میگوی گریل شده است. تفاوت این سالاد با نمونه‌های غیر رژیمی این است که در انواع غیر رژیمی سالاد سزار، فیله مرغ سرخ می‌شود و حتی در برخی از موارد، فیله مرغ همراه با پنیر پیتزا بسیار زیاد که به فیله مرغ رول شده معروف است سرو می‌شود. همچنین در سس این سالاد مایونز از ترکیبات آن حذف، ماست و روغن زیتون، سیر تازه و سبزیجات خشک و یا ماست جایگزین شده است. این سالاد مورد علاقه افرادی است که به دنبال یک غذای سالم با پروتئین بالا هستند.

سالاد سزار برای ورزشکاران

سالاد سزاری که برای ورزشکاران مناسب است، حاوی پروتئین‌های مورد نیاز برای آنهاست و در تهیه آن سعی شده است علاوه بر اینکه ویژگی رژیمی بودن آن حفظ شود، حاوی پروتئین‌های مورد نیاز ورزشکاران باشد و در ضمن طعم و زیبایی آن نیز حفظ شود. به همین دلیل در ترکیبات این سالاد در کنار کاهوی پیچ، تکه‌های مرغ گریل شده، گوجه گیلاسی و…، از تخم مرغ آب‌پز، مغز تخمه آفتابگردان، دانه کاج و جوانه گندم یا ماش استفاده می‌شود. برای تهیه سس این سالاد نیز از سیر تازه له شده، روغن زیتون، ماست یا آبلیموی تازه یا سرکه بالزامیک و سبزیجات خشک شده استفاده می‌شود.

 سالاد سزار بمب پروتئین

نوع دیگری از سالاد سزار وجود دارد که به بمب پروتئین معروف است.این سالاد از پنیر رومانو(رنده شده )، تخم مرغ آب پز، سس سزار، کاهو پیچ، لوبیا سویا و گوشت قرمز پخته شده تشکیل شده است. سالاد مورد نظر مناسب افرادی است که به میزان بالایی از پروتئین در روز نیاز دارند و در ضمن به گوشت قرمز علاقمندند. برای سس این سالاد هم می‌توانید از ترکیب روغن زیتون، سبزیجان خشک شده، نمک و فلفل سیاه، سیر تازه له شده و یا ماست استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

نکاتی برای تهیه سالاد سزار رژیمی

توجه داشته باشید که برای تهیه سالاد سزار، چه رژیمی و چه غیر رژیمی، استفاده از کاهوی پیچ و نه کاهوی چینی بهترین گزینه است. شما می‌توانید از برگ‌های کاهو فرانسوی، یا اسفناج در ترکیب سالاد سزار استفاده کنید. برای طعم ‌دار کردن مرغ و میگوی گریل شده، بهتر است 4 تا 5 ساعت قبل از گریل کردن، آنها را در مخلوط آب پیاز و نمک و فلفل و سیر طعم‌دار کنید. در صورت تمایل می‌توانید به جای پنیر پارمزان، از پنیر فتای کم چرب و رژیمی استفاده کنید. شما می‌توانید از سیب زمینی آب‌پز شده نیز در سالاد سزار استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای بهتر شدن طعم سس، از سبزیجات خشک مانند مرزه، نعناع یا ریحان خشک شده استفاده کنید. در کنار پنیر فتا از دانه‌های زیتون خرد شده در سالاد رژیمی‌تان استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از دانه‌های سویا، چیا و… برای افزاریش پروتئین سالاد سزار استفاده کنید. سالاد سزار را مانند هر سالاد یا مواد غذایی دیگری، مدت زیادی در یخچال نگه ندارید. سعی کنید سالاد را به صورت تازه مصرف کنید.

در مورد نان مورد استفاده در سالاد سزار هم باید بگوییم که شما می‌توانید نان را به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید نان تست را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به روغن زیتون آغشته و سپس گریل کنید. همچنین می‌توانید قطعات نان تست را در توستر یا فر برشته کنید و در سالاد از آن استفاده کنید. در ترکیب سالاد سزار از گوشت قرمز، مرغ، میگو در حد کافی استفاده کنید و از استفاده بیش از حد این مواد خودداری کنید. زیرا مصرف زیاد گوشت، حتی در کنار سالاد توصیه نمی‌شود.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه سالاد سزار

در خاتمه توصیه ما به شما این است که اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و قصد دارید سالاد سزار را از رستوران‌های خارج از خانه تهیه کنید، حتما هنگام ثبت سفارش، درباره رژیم غذایی خود به رستوران اطلاع دهید تا سالاد سزار مناسب شما برایتان سرو شود. توصیه دیگر این است که روی انتخاب رستوران یا کترینگی که قرار است سالاد را از آن سفارش دهید وسواس به خرج دهید و مطئمن شوید که از مواد باکیفیت در تهیه غذا و سالادها استفاده می‌شود.

 شما می‌توانید انواع سالاد سزار را توسط کترینگ کیبو سفارش دهید. کیبو انواع غذا و پیش غذا را با استفاده از مواد غذایی و سبزیجات مرغوب و باکیفیت، در فضایی استاندارد و بهداشتی آماده و برای شما ارسال می‌کند.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

11 + 5 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا