KIBO

طرز تهیه شیرین پلو

شیرین‌ پلو یکی از انواع پلوها درلیست غذاهای ایرانی و جمهوری آذربایجان و همچنین یکی از اجزای رنگین سفره در جشن‌های عروسی یا مهمانی‌های بزرگ است

 آشنایی با مراحل طرز تهیه شیرین پلو

تهیه شیرین‌ پلو از پلوهای دیگر دشوارتر نیست اما برای تهیه آن باید از مواد مرغوب استفاده شود با سرآشپز آشپزخانه صنعتی کیبو همراه باشید.برای طعم و رنگ و عطر شیرین‌ پلو از پوست پرتقال، بادام و پسته، زعفران، کره و نمک و فلفل سیاه بهره می‌جویند

پلو در آشپزی ایرانی، آذربایجانی، ترکیه، ازبکستان و بسیاری از کشورهای خاورمیانه به برنجی گفته می شود که با مواد دیگری مانند انواع گوشت، سبزیجات، حبوبات و خشکبار و حتی انواع ادویجات، طبخ می‌شود که تهیه آن به هر دو صورت کته و آبکش ممکن است. در برخی غذاها نیز ممکن است پس از طبخ کامل چلو (برنج ساده) آن را با مواد دیگر مخلوط و پلو را تهیه می کنند. همچنین غذاهایی مانند آش وجود دارند که با وجود برنج در آنها، با عنوان پلو یا چلو شناخته نمی‌شوند.

انواع پلوهای ایرانی

از انواع پلوهای ایرانی می‌توان به باقلاپلو، سبزی پلو، مرصع‌ پلو، شیرین‌ پلو ، زرشک پلو، آلبالو پلو، ماش پلو، رشته پلو، استانبولی پلو، لوبیا پلو، نخودپلو، کلم‌پلو و عدس پلو اشاره کرد.

مواد مورد نیاز میزان
برنج 1000گرم
مرغ اعدد متوسط
بادام 100گرم
مغز پسته 50گرم
خلال پرتغال تازه 450گرم
زعفران ساییده شده 2قاشق چایخوری
شکر سفید به میزان لازم
کره 150گرم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

تهیه شیرین پلو

نکات تهیه شیرین پلو

هنگام کشیدن شیرین‌پلو مرغ یا گوشت را روی دیس پلو می‌گذاریم و روی آن را با لایه‌ای از پلو می‌پوشانیم و با باقی مانده ی خلال بادام و پسته دیس پلو را آتزئین می‌کنیم.

سرآشپز کترینگ جردن به شما توصیه میکنه برای خوش عطر و طعم تر شدن شیرین پلو کمی دارچین هم روی دیس پلو بریزید.می توانید گوشت بره به مقدار  را جایگزین مرغ کنید. همچنین می توانید به جای خلال پرتقال از خلال نارنج نیز استفاده کنید.اگر از خلال پرتقال یا نارنج خشک استفاده کردید، 100 گرم کافیست.می توانید در صورت تمایل کمی زرشک نیز اضافه کنید.

سفارش آنلاین غذا