02143000042

در دنیای پیشرفته امروز که اکثر اعضای خانواده بیرون از منزل مشغول کار و فعالیت هستند غذاهای فوری و ساده جایگاه ویژه‌ای در لیست غذایی افراد پیدا کرده‌اند. این غذاها که معمولا با ساده‌ترین و در دسترس‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند در عین سادگی طعم و مزه‌ای لذیذ و خوشمزه دارند. این دسته از غذاها به اندازه تهیه غذای مهمانی وقت‌گیر و زمان‌بر نیستند و شما به‌راحتی می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن‌ها را درست کرده و میل نمائید، پس با ما همراه باشید تا با پنج غذای فوری و فوتی آشنا شوید.

طرز تهیه املت قارچ فوری

املت قارچ

املت یکی از پرطرفدارترین غذاهای جهان است که در سرتاسر دنیا به شیوه‌های مختلف تهیه و سرو می‌شود. این غذای لذیذ سهم ویژه‌ای از منوی صبحانه یا عصرانه هتل‌ها، رستوران‌ها و غذاهای شرکتی را به خود اختصاص داده‌است. املت‌ها به شیوه‌ای ساده و آسان تهیه می‌شوند. املت قارچ یکی از املت‌های بین المللی است که علاوه بر طعم و مزه خاصش ارزش غذایی بالایی نیز دارد.

مواد اولیه برای تهیه املت قارچ دو نفره

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • قارچ ۴ عدد متوسط
  • فلفل سبز ۱ عدد متوسط
  • پیازچه  ۳ ساقه
  • روغن  به مقدار کافی
  • نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه املت  قارچ

مرحله اول: ابتدا پیازچه و قارچ‌ها را بشوئید. قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خرد نمائید. پیازچه‌ها و فلفل سبز را نیز روی تخته آشپزی ریز ریز کنید.

مرحله دوم: تابه را روی گاز قرار داده و روغن را داخل آن بریزید تا گرم شود. در همین حین تخم‌ مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای شکسته و به‌قدری هم بزنید تا لختگی آن از بین رفته و کف کند، نمک و فلفل قرمز را نیز به آن بیفزائید.

مرحله چهارم: پیازچه و فلفل سبز را درون روغن داغ بریزید سپس آن‌ها را خوب تفت دهید تا جائیکه کمی سبک و نرم شوند.

مرحله پنجم: قارچ‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کرده و مجددا تفت دهید تا جائیکه آب قارچ‌ها تبخیر شود. حال کمی زردچوبه به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم: اکنون وقت آن است که تخم مرغ‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید. درب ظرف را به مدت دو دقیقه بگذارید تا مواد کاملا مغز پخت شود.

مرحله هفتم: درب تابه را بردارید. زیر شعله گاز را کمی زیاد کنید تا تخم مرغ‌ها و سایر مواد برشته شوند. به کمک کفگیر املت را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود. پس از اینکه دو طرف مواد کاملا خوش رنگ و برشته شد اجاق گاز را خاموش کرده و املت قارچ خوش طعم و عطرتان را همراه با تزئین پیازچه و فلفل سبز سرو کنید. مدت زمان تقریبی آماده شدن این غذای محبوب پانزده تا بیست دقیقه است.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه 5 مدل املت خانگی دیگر را در این مقاله می توانید یاد بگیرید.

خوراک گوشت چرخ کرده

اگر گوشت چرخ کرده آماده در منزل دارید پس برای درست کردن این غذای فوری و لذیذ درنگ نکنید. برای تهیه خوراک گوشت چرخ کرده به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت چرخ کرده دو نفره

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز  ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • گوجه فرنگی  ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه  به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده

مرحله اول: ابتدا پیاز را رنده کرده و همراه با نمک، فلفل، زردچوبه و سایر ادویه‌جات به گوشت اضافه کرده و خوب ورز دهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم: تابه را روی گاز گذاشته و داخل آن روغن بریزید تا حسابی داغ شود، سپس گوشت را داخل تابه گذاشته و شعله را کم کنید. گوشت را آرام آرام تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم: سیب زمینی و گوجه فرنگی را نگینی خرد کنید. سیب زمینی‌ها را داخل تابه‌ای جدا سرخ کنید.

مرحله چهارم: پس از اینکه گوشت تفت خورد، گوجه فرنگی و کمی رب به آن اضافه کنید سپس یک لیوان و نصف آب جوش داخل مواد بریزید، درب قابلمه را بگذارید تا گوشت به خوبی بپزد.

مرحله پنجم: پس از اینکه گوشت پخت و آب اضافی آن چیده شد (معمولا حدود بیست تا سی دقیقه زمان می‌برد)، سیب زمینی‌ها را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. پس از یک تا دو دقیقه شعله را خاموش کرده و خوراک گوشت آماده شده را همراه با نان یا برنج میل نمائید.

طرز تهیه اسپاگتی سبزیجات

اسپاگتی سبزیجات

اسپاگتی به‌عنوان محبوب‌ترین غذای ایتالیایی در لیست غذاهای فوری قرار دارد که حداکثر زمان آماده شدن آن تنها ده تا پانزده دقیقه است. اسپاگتی با انواع؛ گوشت، مرغ، قارچ، سویا، سبزیجات و … طبخ و سرو‌ می‌شود، بنابراین شما می‌توانید بنا به ذائقه خود این غذای خوشمزه را تهیه کنید. برای درست کردن اسپاگتی سبزیجات در منزل نیز می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

مواد اولیه اسپاگتی سبزیجات برای چهار نفر

  • ماکارونی  ۱ بسته ۵۰۰ گرمی
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز  ۱ عدد
  • قارچ  ۷ عدد
  • هویج  ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • سبزیجات معطر به مقدار دلخواه
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و ادویه‌جات به مقدار کافی

طرز تهیه اسپاگتی سبزیجات

مرحله اول: ابتدا تمام سبزیجات نام برده را به علاوه پیاز و قارچ شسته و به‌صورت نگینی یا طرح دلخواه خرد نمائید.

مرحله دوم: داخل قابلمه به مقدار کافی آب بریزید (حدود ۳ تا چهار لیتر) و به آن نمک و کمی روغن اضافه کنید. اجازه دهید تا آب جوش آید، سپس اسپاگتی‌ها را داخل آن بریزید. با چنگال بزرگ اسپاگتی‌ها را آرام هم بزنید تا بهم نچسبند. به مدت ۸ تا ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا دانه‌های اسپاگتی نرم شوند. در آخر پس از مدت زمان ذکرشده آن‌ها را داخل آبکش بریزید.

مرحله سوم: در فرصتی که اسپاگتی‌ها آماده می‌شوند، پیاز را داخل تابه تفت دهید تا طلایی شود سپس فلفل سبز، هویج و سیب زمینی را نیز اضافه کنید. به اندازه نصف استکان آب داخل تابه بریزید و درب آن را بگذارید تا این مواد به‌خوبی نرم و مغز پخت شوند.

مرحله چهارم: قارچ را داخل تابه‌ای جدا تفت دهید.

مرحله پنجم: قارچ را به هویج، فلفل سبز و سیب زمینی اضافه کرده سپس سبزیجات معطر مثل: ریحان، جعفری و … را نیز داخل تابه بریزید و اجازه دهید مواد مجددا باهم مخلوط شده و تفت بخورند.

مرحله ششم: رب گوجه فرنگی یا خود گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته کمی تفت دهید سپس نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن و سایر ادویه‌جات دلخواه را به کلیه مواد داخل تابه اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا مواد حسابی باهم ترکیب شوند.

مرحله هفتم: اسپاگتی آبکش شده را داخل تابه بریزید و آن را با مواد مخلوط نمائید سپس غذای آماده‌شده را داخل ظرف مورد نظر سرو نمائید. برای سرو می‌توانید ابتدا اسپاگتی را داخل ظرف ریخته و سپس مواد میانی را روی آن بریزید و با سبزیجات دلخواه تزئین نموده و میل کنید.

Click here to learn more

کله جوش‌

کله جوش جزو غذاهای سنتی و اصیل ایران است که عطر و طعم آن ما را به دوران کودکی‌مان می‌برد. این غذای خوشمزه و سبک دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد که می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذای سالم حسابی نمک گیرتان کند! کله جوش یا کالاجوش به شیوه‌های گوناگونی طبخ می‌شود که ما در این مطلب روش سنتی و رایج آن را آموزش خواهید داد.

طرز تهیه کله جوش دو نفره

  • کشک ۱۵۰ گرم یا به اندازه ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۲ تا ۳ عدد
  • آب  ۲ تا ۳ لیوان
  • نعنا خشک  ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر ۱ حبه کوچک
  • مغز گردو (دلخواه)  ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه  به قدر کافی

طرز تهیه کله جوش

مرحله اول: ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و داخل قابلمه بریزید و همراه با روغن تفت دهید تا کمی طلایی و سبک شود سپس سیر له یا رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله دوم: گردو خرد شده را به سایر مواد اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته‌شود. اکنون نعنا خشک را نیز به مواد بیفزائید و در حد چند ثانیه کوتاه تفت دهید، سپس زرچوبه را همراه با کشک و نمک داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید مواد کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم: آب را به سایر مواد اضافه کنید، درب قابلمه را بگذارید تا آب جوش بیاید سپس زیر اجاق گاز را کم کنید و بگذارید تا کله جوش جا بیفتد.

مرحله چهارم: پس از بیست تا سی دقیقه کله جوش شما آماده سرو است می‌توانید آن را داخل کاسه ریخته و همراه با نان تلیت کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه آسان کوکو سبزی

کوکو سبزی

کوکو سبزی یک غذای فوری و فوتی و خوش طعم است که به‌راحتی و در زمانی کم آماده می‌شود. اگر هوس خوردن کوکو سبزی با طعمی خانگی را کرده‌اید و سبزی آن را در منزل ندارید تنها کافی است از طریق شماره تلفن 0214300042 با کترینگ کیبو تماس بگیرید تا در کمترین زمان بهترین کوکو سبزی‌ای که تا به حال خورده‌اید را با عطر و طعمی دلپذیر را برایتان ارسال نمایند.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی چهار نفره

ترکیب سبزی کوکو  

  • سبزی کوکو ۵۰۰ گرم (نیم کیلو)
  • تخم مرغ  ۳ عدد
  • سیر    ۱ حبه
  • نمک و فلفل   به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول: سبزی کوکو را شسته و ساطوری کنید.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را شکسته و به‌قدری هم بزنید که کاملا مخلوط شده و کف نمایند‌.

مرحله سوم: سبزی را همراه با نمک و فلفل و سیر له‌شده به تخم مرغ‌ها اضافه نموده و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم: روغن را داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا حسابی داغ شود، سپس مواد کوکو را داخل روغن بریزید. شعله را روی حرارت ملایم گذاشته و زمان بدهید تا بخش زیرین کوکوها سرخ شود. در نهایت کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. اکنون کوکو سبزی لذیذ شما آماده سرو است.

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

4 + 8 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا