KIBO

7 روش آسان پخت ماهی

ماهی یکی از منبع های مهم از اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدن انسان هاست که برای حفظ سلامتی قلب و عروق و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و آلرژی ها مفید است که به روش های مختلف در آشپزخانه صنعتی کیبو تهیه می شود با ما همراه باشید تا با 7 روش آسان پخت ماهی آشنا شوید.

شیوه صحیح پخت ماهی

ماهی را آن قدر نپزید که تکه‌تکه شود، زیرا در این صورت خشک می‌شود. هنگامی‌که رنگ ماهی از نیمه‌شفاف به مات (سفید) بر‌گردد یا دمای داخلی آن به 60 تا 63 درجه سانتی‌گراد برسد یعنی ماهی پخته است. در صورت خرید غذای دریایی تازه، آن را همان روز مصرف کنید یا ظرف مدت 2 روز فریز کنید. در صورت فریز کردن، برای یخ زدایی اجازه دهید یک شب در یخچال بماند؛ سپس با آب سرد بشویید، آب آن را بگیرید و به‌آرامی خشک کنید.

آشنایی با 7 روش آسان پخت ماهی

گریل کردن ماهی

تکه‌های ضخیم‌تر استیک (ماهی تن، سالمون، هالیبوت یا شمشیرماهی) بهتر از تکه‌های نازک گریل می‏شوند. برای گریل از توری مخصوص با میله‌های تمیز، چرب و نزدیک‌به‌هم استفاده کنید. برای تکه‌های کوچک‌تر نیز سبد مخصوص گریل ماهی مناسب‌تر است.

مقاله پیشنهادی: مزه دار کردن انواع ماهی

 سرخ کردن ماهی

در این روش، غذا خشک و ترد می‏شود. بهترین ماهی‏ هایی که می‏توان به این روش پخت عبارتند از فیله ماهی، میگو، گوش‏ ماهی خلیج و شاه‏ میگوی دمپایی. ماهی‏های سخت‏ پوست از جمله ماهی کاد و لوزی‏ ماهی را می‏توان به صورت نوارهای باریک برش زد و با حرارت بالا سریع سرخ کرد.

پخت ماهی در مایکروویو

تقریباً هر نوع فیله/استیک ماهی بدون استخوان برای این روش طبخ مناسب است.

کباب کردن ماهی در تابه

تکه‌های ضخیم‌تر (حداقل 2/5سانتی‌متر) برای پخت با این روش مناسب‌تر هستند تا ماهی هنگام کباب شدن، خشک نشود

پخت ماهی در فر

  آب‏پز کردن ماهی

تقریباً هر نوع ماهی را می‏توانید در مایعات گرم از جمله آب ، آب ماهی پخته یا شیر بپزید.

(سرخ‌ کردن ماهی در سرخ‌کن (روغن فراوان

ماهی‌هایی با ضخامت تقریباً 1/5 سانتی‌متر برای این روش مناسب هستند. جهت اطمینان از پخت مناسب، دمای روغن را با دماسنج میله‌ای کنترل کنید: اگر روغن هنگام طبخ خیلی سرد باشد، غذا آبدار و چرب می‌شود؛ اگر روغن بیش‌ازحد داغ شود، قبل از اینکه داخل غذا به دمای لازم برسد، سطح بیرون آن تیره شده یا می‏سوزد.

سفارش آنلاین غذا

کترینگ کیبو ارائه دهنده غذای شرکتی به صورت بسته بندی در ظرف های ماکروفری با بهترین کیفیت و تهیه غذای مجالس و مهمانی های شما عزیزان در سراسر تهران می باشد