02143000042

بلدرچین یکی از پرنده هایی است که امروزه به روش های مختلفی می توان آن را طبخ و میل کرد. گوشت این پرنده دارای خواص بسیار زیادی است که ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره خواص بلدرچین و طرز تهیه غذا با آن صحبت کنیم و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به آشنایی بیشتر با خواص بلدرچین هستید و علاقه زیادی به طبخ و میل کردن گوشت بلدرچین دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را درباره خواص بلدرچین  و طرز تهیه بلدرچین بدست بیاورید.

گوشت بلدرچین می تواند یک منبع غذایی فوق العاده برای شما باشد و سلامت بدن شما را تامین کند. این گوشت می تواند به میزان زیادی در جذب ویتامین های مختلف تاثیرگذار باشد و از این جهت مصرف آن به تمامی افراد توصیه می شود.بلدرچین ها دارای تحرک بیشتری باشند معمولا گوشت لذیذتری دارند و به همین علت نیز در زمان تهیه کردن گوشت بلدرچین باید به روند رشد آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

نچه در این مقاله میخوانید :

  • طرز پخت بلدرچین

    یکی از روش های پخت بلدرچین که می تواند به شما کمک کند تا از تمام خواص بلدرچین بهره مند شوید تهیه خوراک بلدرچین است. طرز تهیه خوراک بلدرچین به این شکل است که ابتدا بلدرچین را به خوبی تمیز کنید و آن را با آب لیمو ترش، پیاز خرد شده، نمک و ادویه جات مزه دار کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان 3 الی 4 ساعت استراحت کند.

    مقداری پیاز خرد شده را به همراه ادویه و رب گوجه فرنگی تفت دهید. در ظرفی دیگر بلدرچین خود را مقداری سرخ کنید تا رنگ آن عوض شود. به سسی که آماده کرده اید مقداری آب اضافه کنید و بلدرچین های سرخ شده را نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت بلدرچین به خوبی پخته شود و آب سس تمام شود. حال شما می توانید قارچ و سیب زمینی سرخ شده و هویج و بادمجان پخته شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید و یک خوراک بلدرچین فوق العاده خوشمزه و لذیذ را میل کنید و از خواص بلدرچین نهایت بهره را ببرید.

    طرز تهیه بلدرچین

    طرز پاک کردن بلدرچین

    یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان پخت بلدرچین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید مسئله تمیز کردن بلدرچین است. معمولا بلدرچین به صورت یخ زده به فروش می رسد. زمانی که بلدرچین را خریداری می کنید اجازه دهید تا در با دمای محیط یخ آن باز شود و سپس داخل شکم آن را با فشار آب بالا به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که بلدرچین های یخ زده پاک شده نیستند و به همین علت نیز نباید به صورت مستقیم آنها را مورد استفاده قرار دهید.

    در زمان شست و شوی داخل شکم می توانید از دست خود نیز برای تمیز کردن دیواره های شکم بلدرچین استفاده کنید. بعد از انجام این کار بلدرچین شما آماده پخت خواهد بود.

    طرز تهیه بلدرچین شکم پر

    برای درست کردن یک بلدرچین شکم پر خوشمزه ابتدا بلدرچین پاک شده را با کمی پیاز، ساقه کرفس و مقداری جعفری و آب نیم پز می کنیم تا هم مزه دار شود و هم نیم پز شود. برای درست کردن سس مخصوص روغن زیتون، کره، ادویه شامل نمک و فلفل و آب لیموی تازه را با یکدیگر ترکیب می کنیم و بلدرچین نیم پز شده را به خوبی با این سس آغشته می کنیم.

    یکی از نکات مهم در طرز تهیه بلدرچین شکم پر این است که زمان پخت آن کمی بیشتر از مرغ است و به همین علت برای جلوگیری از سوختن لایه بیرونی آن در زمان پخت به شما پیشنهاد می کنیم حتما به طور مرتب به آن آب لیمو و کره اضافه کنید تا قسمت بیرونی آن به خوبی برشته شود و داخل آن نیز پخته شود. برای سرو کردن بلدرچین شکم پر می توانید از رب انار نیز استفاده کنید که طعم فوق العاده ای را به این غذا می دهد. بلدرچین شکم پر یکی از بهترین روش ها برای پخت بلدرچین است چرا که به شما اجازه می دهد تا از تمام خواص بلدرچین بهره مند شوید.

    مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع سس

    طرز تهیه بلدرچین کبابی

    برای تهیه بلدرچین کبابی باید توجه داشته باشید که گوشت بلدرچین دیرپز است و به همین علت قبل از کبابی کردن باید آن را نیم پز کنید که برای این کار بلدرچین را با کمی پیاز، جعفری، ادویه و آب نیم پز کنید. بعد از نیم پز شدن پوست رویی بلدرچین را جدا کرده و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

    برای مزه دار کردن گوشت بلدرچین می توانید از ترکیب روغن زیتون، آب لیموی تازه، زعفران دم کرده، پاپریکا، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید که باعث می شود تا گوشت بلدرچین شما عطر و طعم فوق العاده ای را به خود بگیرد. در ادامه مقداری پیاز خلالی خرد شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا بلدرچین ها برای مدت زمان حداقل دو ساعت به خوبی مزه دار شوند.

    در نهایت نیز می توانید بلدرچین های خرد شده را کباب کرده و میل کنید. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که بلدرچین کبابی یکی از سالم ترین روش های طبخ این گوشت است که تمام خواص بلدرچین را به خوبی حفظ می کند و در نتیجه شما با خیالی راحت می توانید آن را طبخ کرده و میل کنید.

    طرز تهیه بلدرچین کبابی

    ویتامین و کالری بلدرچین

    هر صد گرم گوشت بلدرچین دارای 134 کیلو کالری است و به همین علت نیز معمولا غذاهایی که با گوشت بلدرچین تهیه می شوند جز غذاهای پرکالری به شمار می آیند. میزان کربوهیدرات در این گوشت صفر است و از این جهت می تواند یک غذای بسیار خوب رژیمی به شمار بیاید. میزان چربی که در گوشت بلدرچین وجود دارد برابر 4.53 گرم در هر 100 گرم گوشت بلدرچین است که چربی مناسبی می باشد.

    از جمله ویتامین های مختلفی که در گوشت بلدرچین وجود دارند و باعث می شوند تا خواص گوشت بلدرچین بسیار زیاد باشد و این گوشت از محبوبیت زیادی برخوردار باشد می توان به ویتامین A، D، E، K، سی، تیامین، نیاسین، کولین یا همان ویتامین B4 و همینطور ویتامین b12 اشاره کرد. در گوشت بلدرچین شما می توانید مقادیر زیادی کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سدیم و سلنیم را نیز بیابید که تمامی این موارد باعث می شوند تا خواص بلدرچین برای بدن فوق العاده باشد و یکی از بهترین گوشت ها برای مصرف به شمار بیاید.

    مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

    میزان زمان پخت بلدرچین

    همانطور که ما در بخش های قبلی نیز اشاره ای به این موضوع داشتیم باید بدانید که میزان زمان پخت گوشت بلدرچین بیشتر از گوشت مرغ است و متاسفانه این موضوع باعث می شود تا بسیاری از افراد در پخت گوشت بلدرچین با مشکل رو به رو شوند و دیگر گوشت بلدرچین که دارای خواص زیادی است را مصرف نکنند.

    شما می توانید میزان زمان پخت بالای این گوشت را به راحتی با نیم پز کردن آن حل کنید. مهم نیست که شما از چه روشی برای طبخ گوشت بلدرچین استفاده می کنید، می توانید قبل از سرخ کردن، کبابی کردن و یا قرار دادن گوشت بلدرچین در فر آن را با ادویه های مخصوص و مقداری آب نیم پز کنید تا هم پخت آن ساده تر شود و هم طعم و بوی بهتری را به خود بگیرد.

    میزان زمان پخت بلدرچین

    برای پختن گوشت بلدرچین از چه روغنی استفاده کنیم؟

    اگر علاقه مند به سرخ کردن گوشت بلدرچین هستید بهتر است که از روغن های سرخ کردنی که دارای مقاومت حرارتی بالایی هستند استفاده کنید چرا که گوشت بلدرچین دیرپز است و به همین علت نیز باید مدت زمان بیشتری بر روی حرارت قرار داشته باشد.

    در صورتی که قصد کبابی کردن و یا درست کردن بلدرچین شکم پر را دارید می توانید از ترکیب کره و روغن زیتون برای چرب کرده سطح بیرونی بلدرچین استفاده کنید که علاوه بر این که باعث می شود تا گوشت بلدرچین ترد شود باعث می شود تا عطر و طعم بهتری را نیز به خود بگیرد.

    خواص گوشت بلدرچین

    تقویت و استحکام استخوان از مهمترین خواص بلدرچین

    یکی از مهمترین خواص بلدرچین این است که می تواند به میزان بسیار زیادی بر روی استحکام استخوان های شما تاثیرگذار باشد. دلیل این موضوع این است که گوشت بلدرچین دارای مقادیر زیادی کلسیم و فسفر می باشد که بر روی تقویت و استحکام استخوان ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

    امروزه بسیاری از افرادی که با مشکلاتی مانند پوکی استخوان رو به رو هستند از این خواص گوشت بلدرچین نهایت استفاده را می برند و حتما بلدرچین را جز وعده های غذایی هفتگی خود قرار می دهند تا بتوانند استخوان های خود را تقویت کنند. ویتامین k که در این گوشت وجود دارد نیز از دیگر عوامل مهمی به شمار می آید که باعث تقویت استخوان ها می شود و البته بر روی انعقاد خون نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

    میزان کالری گوشت بلدرچین

    مهمترین خواص گوشت بلدرچین

    یکی از مهمترین خواص بلدرچین این است که می تواند بیماری کم خونی را به خوبی درمان کند و از کم خونی جلوگیری می کند. در این گوشت مقدار زیادی آهن وجود دارد که برای مقابله با کم خونی لازم و ضروری است. شاید یکی از جذاب ترین و بهترین خواص بلدرچین این باشد که مصرف این گوشت می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. پروتئینی که در گوشت بلدرچین وجود دارد می تواند باعث کاهش کلسترول مضر خون شود و از این جهت می تواند به میزان زیادی بر روی سلامت قلب تاثیر گذار باشد.

    امروزه بسیاری از پزشکان متخصص در این زمینه به افرادی که دچار بیماری های قلبی و کلسترول بالای خون هستند توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین استفاده کنند. تقویت سیستم ایمنی بدن نیز از دیگر خواص بلدرچین به شمار می آید که باعث می شود تا سیستم ایمنی قوی تری داشته باشید و در نتیجه در برابر بیماری ها و ویروس های مختلف مقاومت بالاتری داشته باشید.

    آشنایی با سایر خواص بلدرچین

    گوشت بلدرچین دارای خواص مختلفی است. رفع مشکلات گوارشی یکی از بهترین خواص بلدرچین به شمار می آید. امروزه افرادی که با مشکلات گوارشی مختلف رو به رو هستند می توانند با مصرف مرتب و هفتگی گوشت بلدرچین به میزان بسیار زیادی این مشکلات را درمان کنند. بسیاری از افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز می توانند از گوشت بلدرچین برای درمان این مشکلات خود استفاده کنند. یکی از مهمترین خواص گوشت بلدرچین برطرف کردن مشکلات تنفسی است که می تواند برای شما بسیار مفید باشد. مراقبت از پوست و همینطور تامین انرژی مورد نیاز بدن را نیز می توان به خواص بلدرچین اضافه کرد.

    اگر شما هم دچار مشکلات پوستی هستید می توانید با مصرف کردن گوشت بلدرچین بسیاری از این مشکلات را برطرف کنید چرا که گوشت بلدرچین منبع غنی از ویتامین های A و E است که برای سلامت پوست لازم و ضروری هستند. اگر به سلامت مغز و عملکرد حافظه خود اهمیت می دهید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مصرف گوشت بلدرچین را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید. مصرف گوشت بلدرچین می توانید عملکرد مغز شما را چند برابر کند که این یکی از مهمترین خواص بلدرچین است، علاوه بر این به دلیل داشتن ویتامین B گوشت بلدرچین می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی حافظه بلند مدت و همینطور حافظه کوتاه مدت شما داشته باشد.

    سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

9 + 3 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا