02143000042

طرز تهیه ساده و آسان غذای کودکان

طرز تهیه غذای کودکان همواره یکی از مهم ترین دغدغه های مادران بوده است و به همین علت نیز بهتر است که مادران یک لیست از انواع غذاهای خوشمزه برای کودکان داشته باشند تا بتوانند مفیدترین و خوشمزه ترین غذاها را برای فرزندان خود ، در کمترین زمان تهیه کنند. ما در این مطلب قصد داریم  10 دستور طرز تهیه غذا برای کودکان را در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک یادگیری درست کردن این غذاها می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

طرز تهیه پیتزای نون گندم

تنها غذایی که بدون چون و چرا بچه ها میخورن پیتزا است ،این پیتزای بسیار خوشمزه می تواند یک غذای فوق العاده برای کودکان باشد. دستور پخت این غذا برای کودکان به این شکل  و است که ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. شما می توانید از خمیرهای آماده نیز برای این کار استفاده کنید که در سوپرمارکت ها موجود می باشد. و یا خمیر نان تفتان برای درست کردن پیتزا استفاده کنید.

با این حال امکان درست کردن این خمیر به صورت سنتی و در منزل نیز وجود دارد. با تهیه کردن خمیر مقداری سس گوجه فرنگی خانگی کف خمیر ریخته و آن را روی سطح خمیر پخش کنید، مقدار کمی پنیر پیتزا روی سس ریخته و آن را نیز کف خمیر پخش کنید. حال مقداری پیازچه، تره فرنگی، گوجه فرنگی ،فلفل دلمه ای خرد شده، قارچ و پپرونی (در صورت تمایل از پپرونی استفاده کنید ) را روی این مواد گذاشته و مجددا روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حال باید اجازه دهید تا این مواد برای مدت زمان 15 الی 20 دقیقه در فر به خوبی بپزد. توجه داشته باشید که پیازچه ها را به اندازه های کوچکتر و نازک تر خرد کنید تا راحت تر پخته شوند.

طرز تهیه غذای کودک

طرز تهیه کلوچه موز و گردو

اگر در کنار دستورالعمل های غذا برای کودکان به دنبال خوراکی های خوشمزه و مفید برای کودکان خود نیز هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما کلوچه موز و گردو را امتحان کنید. این کلوچه بسیار خوشمزه در کنار طعم بی نظیری که دارد خواص زیادی را نیز برای کودکان شما به همراه خواهد داشت. برای درست کردن این کلوچه ابتدا فر را روشن کنید تا به خوبی گرم شود، حال دو عدد تخم مرغ را به خوبی هم زده و موزهای خود را نیز رنده کنید.

در مرحله بعدی شکر و کره را آنقدر هم بزنید که رنگ آن به کرم تغییر کند. تخم مرغ را به شکر و کره اضافه کرده و به خوبی با همزن برقی آنها را هم بزنید. اسانس وانیل، موز رنده شده بکینگ پودر و شیر را نیز اضافه کرده و مجددا این مواد را هم بزنید. بعد از اضافه کردن آرد و هم زدن مجدد مواد گردوهای خرد شده را نیز اضافه کرده و مواد خود را داخل یک ظرف بریزید و در فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

برای درست کردن یک سیب زمینی سوخاری خوشمزه برای کودکان خود ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی شسته و به صورت درشت خلال کنید. حال آنها را برای مدت زمان کوتاهی در آب بپزید تا در زمان سرخ شدن داخل آنها خام باقی نماند.

در یک ظرف شیر و تخم مرغ را به خوبی هم زده و پودر سوخاری خود را با مقداری آویشن، نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. حال سیب زمینی های پخته شده و خنک شده را در مخلوط شیر و تخم مرغ غلطانده و سپس داخل پودر سوخاری بگذارید تا لایه ای از پودر سوخاری روی آن را فرا گیرد. حال این سیب زمینی ها را در روغن فراوان سرخ کنید و با سس گوجه فرنگی آن را سرو کنید.

طرز تهیه سالاد پاستا و تن ماهی

برای درست کردن این سالاد خوشمزه برای کودکان شما نیازمند پاستا، تن ماهی، کرفس، نخود فرنگی، پیاز قرمز و مقداری شوید خشک هستید. دستور پخت این غذا برای کودکان به این شکل است که ابتدا باید پاستاهای خود را با آب جوش به خوبی بپزید و سپس آنها را آبکش کنید. کرفس خرد شده، پیاز نگینی خرد شده و نخود فرنگی را به پاستاهای سرد شده اضافه کنید.

در یک ظرف دیگر مقداری ماست یونانی، سس خردل وآب لیموی تازه را مخلوط کرده و مقداری پودر سیر، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید. حال سس شما آماده است، این سس را به مخلوط پاستا اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. در ادامه تن ماهی های تکه تکه شده را نیز به این سالاد اضافه کرده و آن را سرو کنید. توجه داشته باشید که برای تزیین این سالاد می توانید از مقداری زیتون نیز استفاده کنید که طعم و زیبایی این سالاد را چند برابر می کند.

غذای مفید برای کودکان

طرز تهیه شیک شکلات

شیک شکلات یکی دیگر از خوراکی های بسیار خوشمزه ای است که می تواند برای فرزندان خود تهیه کنید. این خوراکی جذاب و بسیار لذیذ مورد توجه بسیاری از کودکان قرار گرفته است و اکثر کودکان علاقه زیادی به آن دارند. برای درست کردن این شیک خوشمزه ابتدا مقداری شیر، بستنی وانیلی و مقدار کمی پودر شکلات را در دستگاه مخلوط کن ریخته و آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به وجود بیاید.

در این مرحله مقداری شکلات تخته ای خرد شده را به مواد اضافه کنید و به مقداری خیلی کمی دستگاه مخلوط کن را روشن کنید تا تکه های شکلات به خوبی خرد شوند. در ادامه شما می توانید با مقدار کمی سس شکلات و همینطور خوراکی هایی مانند شکلات تخته ای خرد شده و … شیک شکلات خود را تزیین کرده و آن را سرو کنید.

رسپی لازانیای مرغ

طرز تهیه لازانیای اسفناج

اگر به دنبال یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه برای کودکان خود هستید، لازانیا اسفناج می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. لازانیا سبزیجات از بهترین انواع غذا برای کودکان است که شما هم می توانید آن را برای فرزندان خود درست کنید. طرز تهیه و دستور پخت این غذا برای کودکان به این شکل است که ابتدا باید پیازهای نگینی خرد شده را سرخ کنید تا طلایی شوند و سپس قارچ های قارچ های اسلایس شده را با مقدار کمی سیر خرد شده به این مواد اضافه کنید.

بعد از پختن این مواد آنها را از ظرف خارج کرده و اسفناج های خود را با مقدار کمی سیر و روغن بپزید و با پیاز و قارچ مخلوط کنید. در ادامه سس بشامل را مانند: انواع دستور پخت های لازانیا درست کرده و سپس مواد را به صورت لایه لایه روی ورقه های لازانیا قرار داده و اجازه دهید تا در فر به خوبی پخته شود. لازانیای شما آماده میل کردن است.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه سالاد سبزیجات

طرز تهیه پای ماکارونی برای کودکان

یکی دیگر از انواع غذا برای کودکان که به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید پای ماکارونی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای درست کردن این غذای خوشمزه و لذیذ برای کودکان خود ابتدا فر را روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود. ماکارونی های خود را پخته و آبکش کنید. مقداری پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی گوشت چرخ کرده آنها را تفت دهید.

مقداری سس ماکارونی یا رب گوجه فرنگی، پودر چیلی و ادویه های دلخواه خود را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا برای 5 الی 10 دقیقه به خوبی بپزد. حال ماکارونی های خود را کف قالب چرب شده پای بریزید، ترکیب تخم مرغ و پنیر پیتزا را روی ماکارونی ها ریخته و سپس مواد اصلی را روی آن بریزید. حال باید اجازه دهید تا این مواد برای 30 الی 45 دقیقه در فر به خوبی بپزند و سپس آن را سرو کنید.

غذای فوری تولد

طرز تهیه ساندویچ هویج، سیب و خرما

یک غذا برای کودکان که به سادگی و در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود و علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد دارای خواص بسیار زیادی نیز برای کودکان می باشد ساندویچ هویج، سیب و خرما می باشد که به راحتی هرچه تمام می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

برای درست کردن این ساندویچ بسیار خوشمزه و مفید ابتدا یک یا دو سیب متوسط را رنده کنید، چند عدد خرما را با پشت قاشق له کنید و سپس یک فنجان هویج رنده شده را نیز به این مواد اضافه کنید تا یک ترکیب یکدست به وجود بیاید. برای خوشمزه تر شدن این ساندویچ می توانید مقدار کمی خامه صبحانه نیز به آن اضافه کنید که طعم فوق العاده ای را به آن می بخشد. حال این مواد را روی نان تست قرار داده و سرو کنید. این ساندویچ می تواند یک میان وعده یا یک غذای کامل برای کودکان شما باشد.

مقاله پیشنهادی : ساندویچ خانگی

 پنکیک سمولینا

این نوع پنکیک در واقع یک غذای هندی به شمار می آید که در حال حاضر در ایران نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و شما می توانید آن را برای وعده صبحانه برای کودکان خود آماده کنید یا این که از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. دستور پخت این غذا برای کودکان به این شکل است که ابتدا یک فنجان آرد سمولینا، یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده، یک فنجان کشک و مقداری پیاز خرد شده را به خوبی مخلوط کرده و سپس روی حرارت قرار دهید تا پخته شود.

یکی از نکات مهم برای سرو این غذا این است که برای خوشمزه تر شدن آن می توانید از مقداری پودر نارگیل نیز اضافه کنید که مورد علاقه اکثر کودکان است. توجه داشته باشید که این غذای خوشمزه در کنار طعم مناسبی که دارد به علت کلسیم بالا دارای خواص زیادی برای کودکان می باشد و به همین علت نیز بهتر است مادران حتما این غذای خوشمزه را در لیست غذاهای هفتگی کودکان قرار دهند.

طرز تهیه مافین موز و هویج

برای درست کردن مافین موز و هویج ابتدا فر خود را روشن کنید تا به خوبی گرم شود، قالب مافین را با کپسول کاغذی بپوشانید و سپس در یک ظرف موز له شده را با دو عدد تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید و در ادامه کمی شیر عسل را نیز به این مواد اضافه کنید. بعد از یکدست شدن این مواد کمی هویج رنده شده را نیز به آنها اضافه کرده و حالا نوبت آن است که این مواد را به آرد خود اضافه کنید. بعد از اضافه کردن این مواد به آرد آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست که همان مواد اصلی مافین موز و هویج است بدست بیاید.

حال باید این مواد را در قالب های مخصوص مافین که روی آنها را با کپسول کاغذی پوشانده اید ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان 1 دقیقه در فر بپزد. در ادامه برای سرو کردن این مافین ها می توانید از پودر قند، پودر نارگیل یا مقداری عسل استفاده کنید که باعث خوشمزه تر شدن آن خواهد شد. مافین یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که می توانید به عنوان میان وعده برای فرزندان خود آماده کنید و به علت استفاده از میوه، عسل و شیر در آن می تواند خواص و فواید زیادی را برای کودکان شما به همراه داشته باشد.

صحبت پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم دستور پخت انواع غذا برای کودکان را در اختیار شما قرار دهیم که شما می توانید این غذاها را برای فرزندان خود تهیه کنید. این دستور پخت های غذا برای کودکان شامل ساده ترین غذاها برای کودکان می باشند چرا که برای درست کردن آنها نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که اکثر این غذاها با ساده ترین مواد غذایی درست می شوند و نیاز به هزینه چندانی نیز نخواهند داشت.

امیدواریم مطالعه این مطلب درباره طرز تهیه غذای کودکان برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

13 + 7 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا