02143000042

 طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان را هم به عنوان یک شام لذیذ و هم به عنوان یک فینگر فود ایرانی برای تولدها و مناسبت های مختلف دورهمی آماده و از مهمان های خود پذیرایی شیک در عین حال اقتصادی داشته باشید . رسپی کشک بادمجان ، یک غذای سنتی و ایرانی ، “ کشک بادمجان” غذایی معروف و بی نظیر در میان سلایق ایرانی می باشد که از طعم ویژه ای برخوردار می باشد.
کشک بادمجان غذایست قدیمی و ایرانی و منتهی آسان که میتوان با شگرد های خدمات مجالس آن را لذیذ و خوشمزه تر کرد

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

مواد لازممیزان مواد لازم
بادمجان قلمییک کیلو
کشک200 تا 250 گرم
پیاز سرخ کرده2 تا سه قاشق غذاخوری
سیر داغدو قاشق غذاخوری
نعنای خشکیک قاشق غذاخوری
روغن مایع150 میلی لیتر
مغز گردو آسیاب شده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
زردچوبه1 قاشق غذاخوری

برای درست کردن این کشک بادمجان نیاز به یک کیلو بادمجان قلمی یا دلمه ای داریم.از هر کدام که در دسترس بود می توانید استفاده کنید

یک نکته مهم که که سر آشپز کترینگ کیبو بهتون توصیه میکند اینه که:

ادویه کشک بادمجان

مراحل طرز تهیه کشک بادمجان

  •  کشک حدود 200 تا 250 گرم که البته ممکنه بعضی ها تمایل بیشتری به خوردن آن را دارند و یا برای تزیین از آن استفاده کنند.
  •  پیاز سرخ کرده نیاز داریم چیزی حدود 2 تا 3 قاشق غذا خوری. چون 2 قاشقش و درون غذا و 1 قاشقو برای تزیین استفاده میکنیم.
  • 2 قاشق غذاخوری پیاز سرخ کرده نیاز برای پخت کشک بادمجان
  • همچنین سیر داغ یا سیر سرخ شده نیازمندیم چیزی حدود یک یا دو قاشق غذا خوری ، که البته اونم بستگی به ذائقه ی افراد داره .
  • نعناعی خشک :برای تهیه نعناع داغ 2 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع که یه بخشی برای سرخ کردن بادمجان ها و یه بخشی برای نعناع داغ که جمعا چیزی حدود 150 میلی لیتر
  • مغز گردوی آسیاب شده هم برای داخل این غذا که چیزی حدود 2 قاشق غذا خوری میتوان استفاده کرد.
  •  نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • میزان نمک و فلفل در تهیه ی کشک بادمجان
  • از زرد چوبه هم چیزی حدود 1 قاشق چای خوری استفاده میکنیم
  • جوشاندن کشک برای غذای کشک بادمجان

دلیل جوشاندن کشک

“کشک یکی از محصولات لبنی است که به شدت کلسیم بالایی داردو برای کسانی که مشکل فشار خون ندارند و می توانند کشک شور و ترش را استفاده کنند بسیار مقوی است .

ولی در بعضی مواقع کشک را میجوشانند چون بیماری تب مالت تقریباً 80 درصد آن از این طریق به انسان سرایت میکند.”

به همین دلیل طبق نظر سرآشپز کترینگ جردن توصیه می شود انواع کشک ها را چه به صورت پاستوریزه و هموژنیزه را قبل از مصرف حتما به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

  • کشک ها را به دلیل غلیظ بودن نیاز داریم با آب رقیقش کنیم .

کشک را داخل ظرفی می ریزیم و به آن آب اضافه می کنیم این میزان آب باید به اندازه ای باشد که بتواند در حدود  15 تا 20 دقیقه ریز جوش شدن کشک آن را تحمل کند.

البته می توان در هنگام جوشاندن کشک هم به آن آب اضافه کرد و بر روی حرارت کم میگذاریم کشک ها به جوش آیند.

در فاصله جوشیدن کشک باید پوست بادمجان ها را گرفت و بعد از پوست کردن باید آن را تلخ گیری کنیم که سرآشپز تهیه غذا ونک تلخه گیری بادمجان با نمک و یا آب نمک انجام میدهد.

“بافت بادمجان زمانی که در نمک یا آب نمک تلخ گیری می شود با هم متفاوت است و تفاوت آن زمانی که در آب نمک است و   آب بیشتری جذب میکند  هنگام سرخ شدن ممکن است بیشتر اذیت شوید.”

تکنیک های انتخاب بادمجان

  • اگر میخواهید بادمجان ها زودتر سرخ شوند آن را به 2 تا 3 ورق برش دهید و در غیر این صورت بادمجان های قلمی را به طور کامل سرخ کنید. برای تلخه گیری هم بادمجان ها را در ظرف آبکش میریزیم و روی آنها را نمک میپاشیم و حدود 15 تا 20 دقیقه زمان میدهیم تا تلخی بادمجان کاملا گرفته شود.درست کردن کشک بادمجان با دستور تهیه ساده
  • بعد از انجام تلخه گیری بادمجان ها را در ظرفی سرخ میکنیم ، که نوع سرخ کردن ممکن است بر طبق ذائقه افراد متفاوت باشد چرا که بعضی ها دوست دارند به صورتنیم پز و بعضی ها خیلی سرخ شده استفاده کنند.
  • بادمجان های سرخ شده را بر روی حرارت ملایم میگذاریم و مقداری پیاز داغ و سیر داغ را به آن اضافه میکنیم که البته ریختن سیر داغ هم ممکن است سلیقه ای باشد به دلیل بویی که در دهان پر میشود.
  • بعد  کمی فلفل سیاه و همچنین زرد چوبه را اضافه کنید .
  • حرارت را کم کنید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند و بتوان آنها را کوبید و یا له کرد.

آماده سازی نعناع داغ

در این فاصله نعناع داغ را آماده میکنیم فقط برای درست کردن نعناع داغ بهتر است از روغن زیادی استفاده نکنید چون هنگام سرخ کردن بادمجان ها مقداری روغن در غذا باقی  می ماند .

بهتر است در روغن نعناع داغ از زرد چوبه در روغن استفاده کنید و وقتی عطر زرد چوبه به مشام رسیدباید نعنا را به آن اضافه کنیم.

  • حواستان باشد تا نعناع ها نسوزند چون هم رنگ و هم طعم آن تغییر می کند.

پس از پخته شدن بادمجان ها آنها را با گوشت کوب له میکنیم و بعد مقداری از کشک آماده شده را به آن مخلوط کنید و بخشی از نعنا زردچوبه داغ و کمی گردو را به موادمان اضافه میکنیم تا در خلال پخت طعم ها با هم یکدست شوند.

طرز تهیه کشک بادمجان

اجازه دهید مواد مخلوط شده حدود 10 دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزند. بعد از این زمان کشک بادمجان خوشمزه ما آمادست و میتوانید آن را تزیین کنید.

نکات و اصول جا افتادن کشک بادمجان
  • جذب کمتر روغن

سرآشپز کترینگ بلوار میرداماد به شما توصیه میکند برای جذب روغن کمتر بادمجان در هنگام سرخ کردن زمانی امکان پذیر است که از ابتدا بادمجان هایتان را پوست کنده و به صورت خرد در آوریدد و سپس مقداری نمک به آن اضافه نمایید تا آبی که در داخل بادمجان موجود میباشد تخلیه شود.

  • میزان افزودن نمک در کشک بادمجان

هنگامی که مواد اولیه کشک بادمجان را آماده می نمایید باید به یک نکته دقت داشته باشید که آن هم مقداری از نمک است که باید دروغن غذا افزوده شود ، بسیاری از ما این را می دانیم .

نمک علاوه بر اینکه طعم لذت بخشی را به غذا می افزاید دو برابر همین مبحث زیان دارد که برای اینکه از سکته قلبی دوری نمایید باید این میزان را کنترل نمایید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

5 + 8 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا