02143000042

بهترین روش طرز تهیه جوجه ماسالا

برای طرز تهیه جوجه ماسالا ، مرغ کوچیک ترجیحا زیر 1200 گرم بگیرید و پاک کنید و به قطعات کوچیک خورد کنید .و با نمک و فلفل و زعفران و روغن زیتون یا روغن مایع و پیاز به مدت 5 ساعت استراحت میدیم داخل یخچال تا خوب مزه دار بشن فقط دقت کنید برای جوجه ماسالا از ماست و فلفل دلمه ای برای مزه دار کردن استفاده نکنید

تنها تمایز جوجه ماسالا با بقیه جوجه ها سس سبزیجاتی هستش که به جوجه ها آغشته می شود . به این شکل که گرانول پیاز، گرانول ریحان ، پونه ، تخم گشنیز و تخم خردل را با ماست و روغن زیتون و آب مخلوط می کنیم غلظت سس باید به اندازه ای باشد که زمانی جوجه ها را در سس یبزیجات می زنید به  جوجه سبزیجات خوب آغشته شود . و بعد روی هیزم یا در فر یا گاز کباب کنید و به همراه برنج ایرانی درجه یک سرو و نوش جان کنید .

علاوه بر جوجه ماسالا ، چیکن ماسالا هم داریم که در ادامه مراحل طرز تهیه چیکن ماسالا را با هم مرور می کنیم 

طرز تهیه چیکن ماسالا

رسپی چیکن ماسالا در این دستور پخت سرآشپز آشپزخانه صنعتی کیبو طرز تهیه چیکن ماسالا را آموزش میدهد.جوجه ماسالا مرغی فوق‌العاده خوش طعم و عالی است که طی دو مرحله پخته می‌شود. در مرحله اول داخل فر قرار می‌گیرد و حالت کبابی و نیم‌پز پیدا می‌کند در مرحله بعدی مرغ داخل یک سس پر مایه از پوره گوجه، خامه و ادویه‌های مختلف ریخته و این بار به طور کامل پخته می‌شود. البته با همین روش می‌توانید مرغ کاری هم تهیه کنید. فقط کافی است به جای گرام ماسالا از پودر کاری استفاده کنید.اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای سینه از ران مرغ هم استفاده کنید. در ضمن می‌توانید چیکن ماسالا را قبل از زمان سرو تهیه و در یخچال نگهداری کنید. در موقع سرو کافی است مرغ را همراه با سس آن گرم کنید و همراه با پلو یا با نان نوش جان کنید.

جوجه ماسالا

مواد لازم برای چیکن ماسالا

مواد مورد نیازمیزان مواد
ماست پرچرب1/2 پیمانه
نمک1 و 1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه1 قاشق چایخوری
گرام ماسالا یا پودر کاری1 قاشق چایخوری
سینه مرغ بدون پوست و استخوان900 گرم
زیره سبز1 قاشق چایخوری

مقاله پیشنهادی: شام چی بپزم ؟

مواد مورد نیاز برای سس چیکن ماسالا

مواد مورد نیازمیزان مواد
کره4 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده1 عدد
پودر زنجبیل1/2 قاشق غذاخوری
گرام ماسالا یا پودر کاری1 و 1/2 قاشق چایخوری
زیره سبز1 و 1/2 قاشق چایخوری
پوره گوجه فرنگی۴۰۰ گرم
خامه1 و 1/4 پیمانه
نمک1 قاشق چایخوری
شکر1 قاشق چایخوری
فلفل1/4 قاشق چایخوری

اطلاعات مواد مغذی

کلسترولپروتئینکربوهیدراتچربیکالری
201 میلی‌گرم38 گرم11 گرم31 گرم475

طرز تهیه چیکن ماسالا

ابتدا سینه‌های مرغ را به صورت تکه‌های ۵–۶ سانتی خرد کنید. در کاسه بزرگی ماست، نمک و بقیه ادویه‌ها را بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس مرغ خرد شده را داخل مایع بریزید و زیر و رو کنید تا مخلوط ماست تکه‌های مرغ را بپوشاند. سپس روی کاسه را بپوشانید و آن را حداقل ۱ ساعت اما سرآشپز کترینگ میرداماد توصیه میکنه که  از شب تا صبح  در یخچال قرار دهید.

روی یک سینی فر ورقه آلومینیومی بکشید و یک توری فلزی پایه‌دار روی آن قرار دهید. مرغ‌ها را روی توری بچینید و سس اضافی را هم روی آن بمالید. سینی را در فر قرار دهید و ۵–۸ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید. فقط مراقب باشید مرغ نسوزد. در این مدت می‌توانید تهیه سس را شروع کنید.

کره را در تابه بزرگی روی شعله متوسط آب کنید. پیاز خرد شده را همراه با زنجبیل داخل تابه بریزید و ۵–۷ دقیقه تفت بدهید و مرتب هم بزنید. قبل از این که پیاز قهوه‌ای رنگ شود شعله را کم کنید. ادویه‌ها را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

طرز تهیه جوجه ماسالا

سس مخصوص چیکن ماسالا

پوره گوجه، خامه، نمک، شکر و فلفل را همراه با نصف پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و بدون گذاشتن درب تابه صبر کنید سس غلیظ شود (حدود ۱۵ دقیقه). سس را بچشید و طعم آن را به سلیقه خود تنظیم کنید (احتمالاً لازم است مقدار بیشتری نمک و شکر اضافه کنید).

مرغ که حالا روی آن کباب شده است را داخل سس بریزید و بگذارید روی همان شعله ملایم بماند تا مغزپخت شود. چیکن ماسالا را همراه با پلو یا نان سرو کنید.

نکته : به جای توری فلزی می‌توانید مقداری فویل آلومینیومی را مچاله کنید و روی سینی پخش کنید و تکه‌های مرغ را روی آن قرار دهید.

برای داشتن رسپی جوجه فسنجونی، کباب دیگی، قیمه نثار و … به سایت کترینگ کیبو سر بزنید.

ویدئو آموزش تمام مراحل طرز تهیه جوجه ماسالا

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

6 + 7 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا