02143000042

در این مقاله میخوانید :

 

آیا شما هم از افرادی هستید که علاقه مند به یادگیری  تکنیک های تهیه غذا و  طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ و گوشت هستید تا بتوانید این خورشت خوشمزه را درست کنید؟ اگر با غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشید حتما می دانید که خورش فسنجان یکی از تخصص ترین خورشت های ایرانی است که باید به نکات بسیار مهمی در هنگام پخت آن دقت داشته باشید تا یک خورش فسنجان جا افتاده و مجلسی و خوشمزه تهیه کنید .

آشنایی با طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ و گوشت

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره طرز تهیه فسنجان صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر این ما درباره تهیه این خورشت خوشمزه از تهیه غذای آنلاین خود نیز صحبت خواهیم کرد که مطالعه آن می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

سفارش خورش فسنجان برای مجالس و مهمانی

آیا شما هم علاقه مند هستید تا خورشت فسنجون را از یک تهیه غذای درجه یک برای مهمان های خود تهیه کنید ولی تهیه غذای شرکتی و مهمانی مناسبی برای این کار نمی شناسید که نسبت به کیفیت خورشت فسنجون آن مطمئن باشید؟ توصیه ما به شما این است که حتما از وب سایت ما دیدن کنید. ما در وب سایت خود شرایط بسیار خوبی با تخفیف ویژه برای سفارش غذای آنلاین در نظر گرفته ایم که با استفاده از این خدمات به راحتی هرچه تمام می توانید غذاهای دلخواه خود را سفارش دهید.

خورشت فسنجان

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

خورشت فسنجون یکی از بهترین غذاهای ایرانی می باشد که علاوه بر این که خود ایرانیان علاقه بسیار زیادی به آن دارند بسیاری از توریست هایی که وارد کشور می شوند نیز به آن علاقه زیادی دارند. شما می توانید این خورشت را با روش های مختلفی تهیه کنید. ما در این بخش قصد داریم طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی به این شکل است که شما در ابتدا باید گردوهای خود را با استفاده از غذاساز و یا چرخ گوشت به خوبی خرد کنید و سپس بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی گرم شود. در ادامه آب سرد را به گردوهای گرم شده بریزید و رب انار خود را به آن اضافه کنید و به طور مرتب آنها را هم بزنید. گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه های خود را با یکدیگر ترکیب کرده و به شکل قلقلی دربیاورید و آنها را کمی تفت داده و سپس به خورشت فسنجون خود اضافه کنید. در انتهای کار نیز می توانید کمی شکر برای ملس شدن و پیاز داغ را به خورشت در حال جوش خود اضافه کنید.

طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ

خورشت فسنجون خورشتی است که شما می توانید آن را به شکل های مختلفی درست کنید. یکی از انواع طرز تهیه فسنجون با استفاده از گوشت مرغ می باشد. طرز تهیه فسنجون با مرغ به این شکل است که ابتدا شما باید مرغ های خود را با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس شروع به سرخ کردن دو طرف مرغ های خود کنید. بعد از برداشتن مرغ ها پیازهای نگینی شده خود را به همراه ادویه های دلخواه مانند زردچوبه و نمک کمی تفت دهید تا پیازهای شما نرم شود. در ادامه گردوهای خرد شده خود را نیز به پیاز اضافه کنید و آنها را به مدت 5 دقیقه به خوبی تفت دهید.

حال زمان آن است که رب انار خود را به این ترکیب اضافه کرده و دوباره این ترکیب را برای مدت کوتاهی تفت دهید. در بخش آخر نیز شما باید مرغ های سرخ کرده خود را به ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند و در نهایت نیز با اضافه کردن مقداری آب به خورشت فسنجون خود اجازه دهید تا خورشت شما به خوبی بپزد. در نیم ساعت آخر پخت خورشت شما می توانید مقداری شکر و زعفران را نیز برای خوشمزه تر شدن خورشت به آن اضافه کنید.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه جوجه فسنجونی

تکنیک های پخت خورشت فسنجان

تکنیک های مختلفی در طرز تهیه فسنجون وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید باعث خوشمزه تر شدن خورشت فسنجون خود شوید.

  • تکنیک اول این است که می توانید به مغز گردوی خود کمی مغز پسته آسیاب شده نیز اضافه کنید تا طعم بهتری را به خورشت بدهید.
  • اگر دوست دارید میزان ملس بودن و یا ترش بودن خورشت فسنجون خود را تغییر دهید می توانید در همان ابتدا از رب انارهای ترش برای خورشت خود استفاده کنید و در ادامه متناسب با سلیقه خود به آن کمی شکر اضافه کنید تا طعم ملسی پیدا کند.
  • استفاده از کدو حلوایی و گردو  به نسبت 60 به 40
  • گردو را دوبار چرخ کنید گردو را آسیاب نکنید آسیاب کردن گردو باعث می شود که خورشت فسنجان روغن نندازد
  • استفاده از به چرخ شده در فسنجان باعث طعم و عطر خاصی پیدا کند
  • برای شوک دادن و روغن انداختن خورشت بعد از اینکه آب خورشت کشیده شد یک لیوان آبسرد اضافه کنید
  • از گردوهای کمی تیره تر استفاده کنید
  • ار رب سیب برای ملس و خوش عطر شدن خورشت فسنجان به میزان 1 تا 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید

این نکات از جمله فوت و فن های طلایی پخت فسنجون به شمار می آید که رعایت کردن آنها به شما کمک می کند تا یک خورشت فسنجون خوشمزه را درست کنید.

خورشت فسنجان

طرز تهیه خورشت فسنجان مجلسی

طرز تهیه فسنجان مجلسی که ما در این بخش به شما ارائه می دهیم یکی از بهترین های ایران است و این طرز تهیه در بسیاری از مسابقات آشپزی برنده شده است. برای درست کردن یک فسنجان مجلسی ابتدا گردوهای خود را خوبی آسیاب کرده و به قابلمه خود اضافه کنید و بلافاصله دو لیوان آب سرد را نیز به ظرف خود اضافه کنید. دقت داشته باشید که اضافه کردن آب سرد باید به صورت تدریجی باشد و شما هر چند دقیقه مقداری آب سرد اضافه کنید تا گردوهای شما به خوبی روغن پس بیندازند.

بعد از روغن انداختن گردوها اجازه دهید تا خورشت شما کمی جا بیفتد و بعد از دو ساعت ادویه های خود از جمله نمک و زردچوبه را به خورشت اضافه کنید. در همین مرحله شما می توانید رب انار خود را نیز به خورشت اضافه کنید. بعد از سه ساعت که از پخت گذشت زمان آن است که تکه های مرغ خود را نیز به خورشت فسنجون اضافه کنید و اگر آب خورش کم بود مجددا کمی آب سرد به آن اضافه کنید و در دقایق آخر نیز مقداری شکر و زعفران را متناسب با سلیقه خود به خورشت اضافه کنید و این خورشت مجلسی بسیار لذیذ را سرو کنید.

کالری فسنجون چقدر است؟

خورشت فسنجون یکی از خورشت های بسیار لذیذ ایرانی است که در نقاط مختلف ایران به شکل های مختلفی پخته می شود که ما طرز تهیه فسنجون های مختلف را در این مطلب به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد. با این حال باید بدانید که این خورشت یکی از پرکالری ترین غذاهای ایرانی به شمار می آید و هر صد گرم آن تقریبا حاوی 264 کالری می باشد ولی نکته ای که درباره این غذا و چربی آن وجود دارد این است که به دلیل این که بیشتر چربی آن چربی گردو است و چربی سالم به شمار می آید مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد و می توانید با خیالی راحت اقدام به مصرف آن کنید.

خورش فسنجون

بهترین نوع گردو برای خورشت فسنجان

گردوها ایرانی معمولا از بهترین نوع گردو برای خورشت فسنجون به شمار می آیند که در طرز تهیه فسنجون نیز معمولا توصیه می کنند که از این گردوها برای خورشت خود استفاده کنید. علاوه بر این برای جلوگیری از تلخ شدن خورشت به شما توصیه می کنیم که از گردوی تازه برای خورشت خود استفاده نکنید.

طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ ریش ریش

یکی دیگر از روش هایی که برای درست کردن خورشت فسنجون وجود دارد استفاده از مرغ های ریش ریش شده به جای مرغ های درسته در این خورشت است که باعث ایجاد طعم جدید و فوق العاده ای در این خورشت می شود. طرز تهیه فسنجون با مرغ ریش ریش شده به این شکل است که شما در ابتدا باید با استفاده از میکسر گردوهای خود را به خوبی آسیاب کنید و در ادامه پیازهای خود را تفت دهید تا طلایی شود و سپس گردوهای خود را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا بوی خامی آنها به خوبی گرفته شود.

در ادامه مرغ هایی که از قبل پخته اید و حالا سرد شده اند را به خوبی ریش ریش کنید و آب مرغ خود را به گردوها اضافه کنید و زمانی که آب مرغ شروع به جوشیدن کرد مرغ های ریش ریش شده خود را نیز به خورشت اضافه کرده و نمک و فلفل و سایر ادویه های دلخواه را نیز اضافه کنید و منتظر بمانید تا گردو روغن بیندازد. بعد از تقریبا یک ساعت زمان آن است که رب انار خود را نیز به خورشت اضافه کرده و اجازه دهید تا خورشت به خوبی جا بیفتد. در انتها نیز می توانید مقداری زعفران و شکر را به خورشت اضافه کرده و سپس خورشت را سرو کنید.

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

طرز تهیه خورشت فسنجان سیاه گیلانی

گیلانی ها علاقه خاصی به غذاهای ترش دارند و فسنجون سیاه گیلانی نیز یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای گیلانی به شمار می آید که علاوه بر مردم این شهر توریست هایی که وارد این شهر می شوند نیز حتما آن را امتحان می کنند. طرز تهیه فسنجون شمالی به این شکل است که شما در ابتدا باید مغز گردوهای ساییده شده خود را با کمی آب و ترشی انار بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی گردو روغن بیندازد.

بعد از آن که بوی خامی گردو به خوبی گرفته شد می توانید از گوشت مرغابی برای مزه بهتر و یا سایر گوشت های دلخواه خود در خورشت استفاده کنید. از آنجایی که گیلانی ها دوست دارند فسنجون به رنگ سیاه باشد و مزه ترشی داشته باشد باید دقت داشته باشید که اگر بعد از اضافه کردن رب انار خورشت شما رنگ سیاهی نگرفت می توانید یک کفگیر آهنی را روی آتش داغ کرده و درون خورشت قرار دهید و بعد از آن که خورشت سیاه شد آن را بر می دارند. در ادامه شما برای تزئین این خورشت می توانید از بادمجان نیز استفاده کنید.

طرز تهیه خورشت فسنجان تهرانی

طرز تهیه فسنجان تهرانی شباهت بسیار زیادی به سایر آموزش هایی که در بخش های قبلی در خصوص طرز تهیه فسنجون با مرغ و یا گوشت قلقلی به شما دادیم دارد و به همین دلیل از بیان نکات اضافی چشم پوشی می کنیم. نکته ای که وجود دارد این است که فسنجان تهرانی دارای طعم ملسی می باشد و ترشی خورشت های گیلانی و شمالی را به هیچ وجه در این خورشت ها احساس نمی کنید. به همین دلیل در طرز تهیه فسنجان تهرانی توصیه می شود که در زمان اضافه کرده زعفران و شکر مقدار بیشتری شکر اضافه کنید تا خورشت طعم ملسی را پیدا کند.

روش های روغن انداختن فسنجان

امروزه روش های مختلفی  برای روغن انداختن خورش فسنجان وجود دارد. برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که برای چرب شدن خورشت فسنجون خود باید روغن بیشتری را به خورشت خود اضافه کنند که این کار یک کار بسیار اشتباه است چرا که شما با انجام این کار باعث اضافه شدن چربی ناسالم به خورشت می شوید.

یکی از بهترین روش هایی که برای روغن انداختن سالم خورشت فسنجون وجود دارد این است که در زمان اضافه کردن آب به گردوهای تفت داده شده اولا از آب سرد استفاده کنید و ثانیا آب سرد خود را به صورت تدریجی به گردوها اضافه کنید. برای انجام این کار هر چند دقیقه یک بار مقداری آب سرد به گردوها اضافه کنید و آنها را به خوبی هم بزنید تا گردوها به خوبی روغن بیندازند و شما فسنجون چرب تر و خوشمزه تری را داشته باشید.

ویدئو آموزش طرز تهیه خورشت فسنجان

سفارش آنلاین غذا

 سوالات متداول تهیه خورشت فسنجان

1- بهترین روش برای گرفتن زبری گردو در خورشت فسنجان چیست ؟

برای اینکه زبری گردو رو را بگیریم قبل از اضافه کردن به خورشت تفت بدهید وکمی آب به آن اضافه کنید و از صافی یا سبد با دانه های ریز رد کنید و سپس به خورشت اضافه کنید

2- بهترین ترکیب برای تهیه خورشت فسنجان مجلسی چیست ؟

از ترکیب 60 درصد گردو و 60 درصد کدو حلوایی استفاده کنید و برای خوش عطر کردن فسنجان از به استفاده کنید

3- بهترین روش برای ملس شدن خورشت فسنجان چیست ؟

به همراه رب انار چه ملس و چه ترش از رب سیب استفاده کنید

4- از چه گردویی برای تهیه خورشت فسنجان باید استفاده کنیم

بهترین گردو برای تهیه خورشت فسنجان گردوهای قهوه ای رنگ هستند نه گردوی سفید

5- خورشت فسنجان را با چه گوشتی میشه درست کرد؟

خورشت فسنجان را با گوشت مرغ ، گوشت چرخ کرده و گوشت اردک و مرغابی و بوقلمون میشه درست کرد

6- تفاوت خورشت فسنجان گیلان با خورشت فسنجان تهران در چیه ؟

گیلانی ها خورشت فسنجان را رب انار وحشی ترش درست میکنند اما در تهران خورشت فسنجان را به صورت ملس و شیرین درست می کنند

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

6 + 2 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا