02143000042

مرغ ناردونی یکی از معروف ترین خورشت های ایرانی است که امروزه در بسیاری از استان های ایران طبخ می شود و افراد زیادی علاقه مند به یادگیری آن هستند طرز تهیه مرغ ناردونی بسیار ساده است ولی شما می توانید با رعایت کردن برخی از نکات مهم این غذا را بسیار خوشمزه تر درست کنید.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره فوت و فن های  طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی صحبت کنیم .بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به یادگیری طرز تهیه مرغ ناردونی هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

 طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی

 مرغ ناردونی یکی از غذاهایی است که معمولا آن را در فصل های سرد سال درست می کنند ولی شما می توانید در هر فصلی به راحتی این غذای خوشمزه را برای غذای مجالس و مهمانی خود درست کنید و تجربه جدیدی را نسبت به غذاهای شمالی بدست آورید. مرغ ناردونی در واقع نوعی خورشت است که برای مناطق شمالی کشور است ولی امروزه شاهد آن هستیم که در بسیاری از استان های کشور طبخ می شود و شیوه های طبخ متفاوتی را نیز دارد که ما در ادامه این مطلب سعی می کنیم برخی از مهمترین این شیوه ها را به شما آموزش دهیم.

در این غذا هم از دانه های انار و هم از رب انار استفاده می شود که در صورتی که از رب انار ترش استفاده کنید طعمی فوق العاده را تجربه خواهید کرد. نکته مهم دیگری که باید درباره طرز تهیه مرغ ناردونی بدانید این است که شما می توانید هم از دانه های انار تازه و هم از انار خشک شده برای درست کردن این غذای خوشمزه استفاده کنید و به همین علت نیز در صورت عدم دسترسی به انار تازه شما می توانید این غذای خوشمزه را با انارهای خشک شده درست کنید.

طرز تهیه مرغ ناردونی

طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی

برای درست کردن یک مرغ ناردونی شمالی شما نیازمند مرغ، آب انار، انار، رب انار، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه های دلخواه خود هستید. طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی به این شکل است که ابتدا باید مرغ ها را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل به خوبی مزه دار کنید تا بوی بد آن از بین برود. سپس تکه های مرغ خود را به همراه مقداری روغن به خوبی سرخ کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله می توانید برای عطر بهتر مقداری کره را نیز به روغن خود اضافه کنید. زمانی که هر دو طرف مرغ های خود را به خوبی سرخ کردید آنها را از روغن خارج کرده و پیازهای نگینی خرد شده خود را به روغن اضافه کرده و به خوبی آنها تفت دهید.

در ادامه سیرها رنده شده را نیز اضافه کرده و تفت دهید و سپس ادویه های خود شامل زردچوبه، نمک و فلفل را نیز به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. حال رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و باز هم تفت دهید و سپس به ترتیب رب انار و آب انار را نیز اضافه کنید و منتظر بمانید تا جوش بیاید. حال می توانید مرغ های خود را به این ترکیب اضافه کنید و مرغ ناردونی شما آماده میل کردن است.

نکات مهم در طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی

در زمان درست کردن این غذا رعایت کردن چند نکته ساده می تواند به میزان زیادی در خوشمزه تر شدن مرغ ناردونی شما تاثیرگذار باشد. یکی از نکات مهمی که باید حتما آن را رعایت کنید این است که رب انار را تفت ندهید و بلافاصله بعد از اضافه کردن رب انار آب انار را نیز اضافه کنید. تفت دادن رب انار می تواند تاثیر بدی روی طعم این غذا داشته باشد.

علاوه بر این در صورتی که علاقه زیادی به غذاهای ترش ندارید و علاقه مند هستید تا مرغ ناردونی خود را مقداری ملس تر کنید در مراحل پایانی طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی یک قاشق غذاخوری شکر به خورشت خود اضافه کنید تا طعم آن ملس شود. نکته مهم دیگر در طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی این است که بعد از اضافه کردن مرغ ها اجازه دهید تا خورشت شما برای مدت زمان یک الی دو ساعت جا بیفتد تا طعم مرغ ها و خورشت با یکدیگر مخلوط شود.

نکات طلایی طرز تهیه مرغ ناردونی

تزیین کردن مرغ ناردونی شمالی

حال که طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی را آموختید می توانید از تکنیک هایی برای تزیین زیباتر این خورشت استفاده کنید و آن را برای مجالس خود آماده کنید. برای تزیین کردن این خورشت بهترین گزینه ای که برای شما وجود دارد دانه های انار تازه است که می توانید با اضافه کردن آنها به شکل های مختلف به خورشت خود باعث زیباتر شدن خورش شوید.

علاوه بر این شما می توانید از سبزیجات تازه روی مرغ ناردونی شمالی خود استفاده کنید که هم عطر بهتری را به این خورشت می دهد و هم باعث زیباتر دیدن شدن خورشت شما می شود. درشت بودن تکه های مرغ نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذاری است که در زمان تزیین مرغ ناردونی می تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری خورشت خود را تزیین کنید.

مقالات پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

طرز تهیه مرغ ناردونی زعفرانی

طرز تهیه مرغ ناردونی زعفرانی نیز بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید این خورشت خوشمزه و لذیذ را درست کنید. طرز تهیه مرغ ناردونی زعفرانی به این شکل است که شما ابتدا باید مرغ خود را به خوبی با ادویه ها مزه دار کنید و سپس آنها را سرخ کنید که برای این کار بهتر است از ترکیب روغن و کره استفاده کنید. حال پیازهای خود را تفت داده و با اضافه کردن سیر رنده شده به آنها مرغ های خود را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی با یکدیگر تفت داده شده و مزه دار شوند.

حال در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید و سپس با اضافه کردن رب انار و آب انار اجازه دهید تا خورشت شما به خوبی جا بیفتد. در مرحله آخر مقدار تقریبا زیادی زعفران دم کشیده شده، یک قاشق غذاخوری شکر و همینطور دانه های انار تازه را نیز به خورشت خود اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان 15 دقیقه مواد جا بیفتد و سپس مرغ ناردونی زعفرانی خود را به همراه برنج زعفرانی سرو کنید.

 یکی از این نکات این است که حتما زعفران را در 1 دقیقه پایانی به خورشت اضافه کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است باعث تلخ شدن خورشت شود. نکته دیگر این است که در صورتی که به دانه های انار تازه دسترسی ندارید می توانید از انار خشک نیز استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که در زمان سرو خورشت نیز می توانید از دانه های انار تازه و یا انار خشک برای تزیین کردن خورش مرغ ناردونی زعفرانی خود استفاده کنید.

طرز تهیه ناردونه شیرازی

علاوه بر کلم پلو شیرازی ، ناردونه شیرازی یا همان انار پلوی شیرازی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه شیرازی است که دارای طعم و عطر بسیار لذیذی است و درست کردن و میل کردن آن می تواند تجربه ای بسیار جذاب برای شما باشد. طرز تهیه ناردونه شیرازی به این شکل است که شما ابتدا باید سینه های مرغ را به همراه کمی ادویه و پیاز به خوبی بپزید و سپس آنها را ریش ریش کنید.

حال برنج خود را پخته و آن را آبکشی کنید. حال مقداری پیاز خلالی خرد شده را در کمی روغن تفت داده و سپس سینه های مرغ ریش ریش شده را به همراه کمی گشنیز تازه، خلال پسته، دانه های انار و مقداری رب انار و سایر ادویه جات به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر تفت دهید. حال برنج و مواد را به صورت لایه لایه در قابلمه خود ریخته و اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد.

طرز تهیه ناردون شیرازی

نکات طلایی طرز تهیه ناردونه شیرازی

سعی کنید مدت زمان تفت دادن مواد ناردونه شیرازی با یکدیگر بیشتر از 5 دقیقه طول بکشد چرا که در غیر این صورت ممکن است رب انار طعم بدی به خود بگیرد و ناردونه شیرازی شما خوشمزه نشود. شما می توانید از انواع ته دیگ ها برای این غذای بسیار خوشمزه شیرازی استفاده کنید.

اضافه کردن مقداری زعفران بعد از دم کشیدن برنج می تواند باعث خوشمزه تر شدن ناردونی شیرازی شما شود. برای تزیین کردن این غذا می توانید از دانه های تازه و یا خشک شده انار به همراه خلال پسته استفاده کنید که باعث زیباتر شدن و خوشمزه تر شدن غذای شما می شود.

طرز تهیه اردک ناردون

اردک ناردونی یکی از غذاهای پرطرفدار است که امروزه افراد زیادی علاقه مند به یادگیری طرز تهیه آن هستند. طرز تهیه اردک ناردون به این شکل است که شما باید ابتدا اردک خود را به خوبی شسته و آن را با کمی پیاز و ادویه به خوبی مزه دار کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان حداقل یک ساعت استراحت کند. در داخل مقداری ادویه را به همراه چند حبه سیر داخل شکم اردک قرار دهید و سپس آن را با کمی آب و آب نارنج روی حرارت قرار دهید تا به خوبی بپزد.

توجه داشته باشید که گوشت اردک چرب است و نیازی به روغن اضافی ندارد. حال در ادامه مقداری پیاز را به همراه ادویه جات تفت داده و دانه های انار را به همراه مقدار کمی رب انار به این مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان کوتاهی تفت بخورد. در انتها نیز نصف لیوان آب را به این مخلوط اضافه کرده و این غذای خوشمزه را به همراه برنج دم کشیده سرو کنید.

طرز تهیه مرغ ناردونی شکم پر

طرز تهیه مرغ ناردونی شکم پر به این شکل است که ابتدا باید مرغ های خود را به خوبی پوست کنده و سپس آنها را بشویید. مرغ خود را به صورت درسته در ظرفی قرار داده و با یک لیوان آب اجازه دهید تا کمی پخته شود. حال در یک قابلمه یک عدد پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید و سپس ادویه های خود شامل زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا پیازهای خرد شده به خوبی نرم شود.

در ادامه نیز مقداری رب انار، گردو و مقدار بسیار کمی رب گوجه را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی با یکدیگر تفت داده شوند. حال این مواد را با کمی بادمجان سرخ شده در داخل شکم مرغ خود قرار دهید و سپس آن را در فر قرار دهید تا به خوبی طلایی شود و روی آن سرخ شود. توجه داشته باشید که شما می توانید مقداری سیر، لیموی تازه و فلفل تازه را نیز به داخل شکم مرغ خود اضافه کنید تا عطر و طعم آن را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهید.

نکات پایانی درباره طرز تهیه مرغ ناردونی

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره طرز تهیه مرغ ناردون در اختیار شما قرار دهیم و کمی بیشتر درباره طرز تهیه این غذای خوشمزه صحبت کنیم. این غذا در اصل یک غذای شمالی است و به همین علت است که معمولا آن را به صورت ترش سرو می کنند ولی در صورت تمایل می توانید این غذا را به صورت ملس نیز درست کنید که همانطور که بیان کردیم برای انجام این کار کافی است که مقداری شکر را نیز به طرز تهیه مرغ ناردونی خود اضافه کنید.

امیدواریم مطالعه این مطلب درباره طرز تهیه مرغ ناردونی برای شما مفید بوده باشد و موفق شده باشید که اطلاعات مورد نیاز خود را درباره این مطلب بدست آورید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

13 + 8 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا