02143000042

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با مرغ

 از غذای شرکتی خوش طعم و خوش مزه و پرطرفدار می توان به خورشت قورمه سبزی اشاره کرد که به همراه پلوی ایرانی سرو می شود.تاریخچه این غذا به دو تا 5 هزار سال می رسد. در آذربایجان غربی و شرقی این غذا به صورت های مختلف پخت می شود و البته در شهرهای دیگری همچون شیراز دستور پخت متفاوتی برای آن عنوان می گردد.گوشت گوسفند ، گوشت مرغ و قارچ ، لوبیا و  سبزی های معطر از مواد  اصلی تهیه غذا ونک محسوب می شوند. در ادامه بیشتر به طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با مرغ خواهیم پرداخت.

خورشت قورمه سبزی با مرغ

ایران کشوری است که به دلیل مکان های توریستی و گردشگری خود  هر ساله میزبان تعداد توریست و مسافر از نقاط مختلف دنیاست. در این بین یکی دیگر از دلایل سفرهای مختلف به ایران غذاهای محلی و سنتی است که هر کدام از طرفداران خاص خود  برخوردارند. از غذاهای اصیل وغذای مجالس ایرانی می توان به قورمه سبزی اشاره کرد. محال است ایرانی باشید و با شنیدن این غذا آب در دهانتان سرازیر نشودکترینگ جردن قصد دارد این خورشت خوش مزه و خوش عطر را برای شما عزیزان بیشتر معرفی کند و در رابطه با نحوه پخت آن اطلاعات بیشتری دراختیارتان قرار دهیم.

این غذای اصیل ایرانی مسلماً از تاریخچه قدیمی نیز برخوردار است که در بخش های بعدی نیز به آن ها اشاره خواهیم کرد. همچنین در رابطه با نکات ریز و درشت دستور پخت این غذا نیز اطلاعات دیگری نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد.اگر به این غذا علاقه مندید و از آن اطلاعات کافی در دست ندارید و یا اینکه با طرز خورشت قورمه سبزی با مرغ  آشنا نمی باشید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فوت و فن پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ

مواد تشکیل دهنده خورشت قورمه سبزی

برای پخت قورمه سبزی که یک نوع خورشت معطر است مواد مشخصی نیاز خواهد بود هر چند  در برخی از شهرهای کشور مواد دیگری را نیز برای پخت این غذا مورد استفاده قرار می دهند.
گوشت گوساله و یا گوسفند بخصوص در شمال کشور از گوشت مرغ و اردک نیز استفاده می شود  برای تهیه غذای قورمه سبزی . سبزی نیز بخش دیگری از این خورشت را تشکیل می دهد که دارای تنوع بسیاری است. جعفری، تره، گشنیز، شنبلیله و اسفناج از سبزی های مورد نیاز برای پخت این غذا محسوب می شوند.لوبیا در انواع مختلفی نیز در این خورشت استفاده می شوند. نمک، فلفل، زردچوبه و چند ادویه دیگر برای پخت این غذا نیاز خواهند بود.

مواد مورد نیاز برای  پخت قورمه سبزی در شهرهای مختلف

همان طور که اشاره شد برای پخت خورشت قورمه سبزی برای آشپزی مجالس نیاز به مواد مشخصی خواهد بود که در بخش قبلی به آن ها اشاره کردیم. نکته مهم این است که در شهرهای مختلف به این غذا مواد دیگری نیز افزوده می شود.

به عنوان مثال در شهر شیراز به این خورشت سیب زمینی نیز اضافه می کنند. در آذربایجان به جای سبزی شنبلیله از ترخون استفاده می کنند.

بر این اساس اگر به هر شهری سفر کردید و طعم این خورشت برایتان تازه و جدید بود بدانید که دستور پخت و مواد مورد استفاده آن در هر منطقه ای متفاوت است.

مقاله پیشنهادی: لیست کامل ترکیب سبزی ها 

خورشت قورمه سبزی با مرغدستور پخت قورمه سبزی

قورمه سبزی دستور پخت آسانی دارد و تنها در صورت جا افتادن این خورشت می توانید از طعم دل نشین آن لذت ببرید. برای پخت این خورشت سرآشپر کترینگ کیبو توصیه می کند لوبیاها  از شب قبل در آب قرار دهید تا پخت آن سریعتر انجام شود در ابتدا دو عدد پیاز متوسط را تفت دهید به اندازه ای سبک و طلایی شود و سپس گوشت مرغ که به صورت خورشتی خورد شده و بدون استخوان شده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت داده و به آن مقداری زردچوبه، فلفل، رب و دیگر ادویه جات را اضافه نمایید. پس از آن لوبیا را اضافه کرده و دو پارچ آب به مواد اضافه کنید و به مدت یک تا یک ساعت و نیم اجازه دهید  مواد نیم پخت شوند. در مرحله بعدی سبزی را اضافه کرده و در صورت نیاز می توانید مقداری نمک نیز اضافه کنید.لیمو عمانی می بایست در مرحله آخر اضافه شود تا خورشت قورمه سبزی مزه تلخی به خود نگیرید.زیر خورشت را کم کرده و اجازه دهید کاملاً جا بیفتد. برخی برای خوش عطر شدن خورشت به آن زعفران نیز اضافه می کنند که شما نیز می توانید این ترفند را انجام دهید.

 

 

 

سفارش آنلاین غذا

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

3 + 7 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا