02143000042

برای تهیه غذا قورمه سبزی خوشمزه میزان و نسبت سبزی هایی که استفاده می کنید بسیار اهمیت دارد ، که به این نکات مهم و کلیدی در مقاله سبزی قورمه سبزی می پردازیم

 تهیه سبزی قورمه سبزی

علیرغم آنچه در خصوص تهیه سبزی قرمه و نسبت سبزی های موجود در این غذا گفته شد بدون شک برای طبخ این غذای شرکتی با طعمی متفاوت تر فوت و فن خاص دیگری نیز وجود دارد.
مثلاً توجه داشته باشید مقدار شنبلیله در این غذا باید کمتر از باقی سبزی‌ ها باشد زیرا استفاده زیاد از این سبزی در قرمه می تواند موجب تلخ شدن خورشت شود.همچنین مشاهده می شود که افراد زیادی نیز برای بهتر شدن عطر و طعم قرمه سبزی از چند برگ کرفس خورد شده استفاده می‌ کنند که تاثیر بسزایی دارد.

لازم است بدانید ، اگر قرار است از پودر شنبلیله خشک برای قرمه سبزی استفاده کنید باید قبل از اضافه کردن آن به غذا ابتدا این سبزی را با کمی آب خیس کرده و در اواخر پخت یعنی زمانی که تقریبا غذای شما آماده است، شنبلیله ها را به غذا اضافه کنید. از طرفی جالب است.

بدانید علیرغم اینکه اسفناج موجود در قرمه سبزی خواص زیادی داشته و موجب جلوگیری از خشکی چشم و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود یکی از مهمترین مواردی است که موجب می ‌شود تا قورمه سبزی شما رنگ دلپذیر تری پیدا کند.

سبزی قرمه سبزی

اهمیت ترکیب سبزی قرمه سبزی

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی طرز تهیه خورشت قرمه سبزی می باشد و یکی از نکات کلیدی برای طبخ هرچه بهتر این غذا، توجه به مقدار و نوع سبزی خورش قورمه سبزی می باشد.
زیرا همانطور که از اسم این غذا پیداست، سبزی های معطر و تازه اصلی‌ ترین مواد برای تهیه غذا می باشد. جالب است بدانید در شهرهای مختلف کشور نسبت سبزی در خورشت قورمه سبزی متفاوت بوده که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

منو غذای شرکتی

سبزی قورمه سبزی

در میان انواع غذاهای ایرانی یکی از پرطرفدارترین و بی نظیر ترین این غذا ها، قرمه سبزی می باشد که تقریبا می‌توان گفت طعم آن به مذاق تمامی افراد خوش می آید.

حال لازم است بدانید یکی از مهمترین اصول برای پخت این غذای خوشمزه تهیه سبزی آن است.
شاید شما هم گاهی متوجه طعم خاص و منحصر به فرد قرمه‌ سبزی شده باشید و یا در بعضی اوقات طعم این غذا چندان به دلتان نچسبیده باشد ،که تمامی این موارد مرتبط با ترکیب سبزی های آن است.
با این وجود می ‌توان گفت اطلاع از ترکیب سبزی قورمه  امری است که همه بانوان باید آن را بدانند تا بتوانند برای اعضای خانواده‌ شان قورمه سبزی بی نظیر و جا افتاده تهیه کنند.

مقالات پیشنهادی : خورشت قورمه سبزی با مرغ

خرد کردن سبزی برای قورمه سبزی

هنگامی که قرار است برای آشپزی مجالس خود قورمه سبزی درست کنید و از اعضای خانواده و حتی میهمانان تان پذیرایی کنید بهتر است که سبزی ها را از بازار تهیه کرده و آن را با دقت پاک کرده و خودتان سرخ کنید اگر چه در بازار سبزی آماده برای قورمه سبزی وجود دارد اما آماده کردن آن توسط خودتان و توجه به مقدارش می تواند در خوشمزه شدن غذای شما تاثیر زیادی بگذارد.
امر دیگری که در خصوص جا افتادن قرمه سبزی باید بدانید توجه به خرد کردن سبزی این غذا است زیرا نوع خرد کردن این سبزی ها در لعاب دادن غذا تاثیر بسزایی دارد.

توجه داشته باشید هر چه بتوانید سبزی‌ ها را بیشتر خرد کنید قورمه سبزی شما بهتر جا خواهد افتاد و ظاهری بهتر خواهد داشت.از طرفی باید توجه داشته باشید که لعابدار خورشت قورمه سبزی شما به سرخ کردن کافی سبزی ‌ها نیز بستگی دارد.
به طوری که باید این سبزی ها را به مقدار کافی تفت داده تا رنگ آن تیره شده و غذای شما طعم و عطر بهتری پیدا کند.
البته توجه داشته باشید تف دادن بیش از اندازه سبزی نیز باعث از بین رفتن خواص موجود در این سبزی ها شده و با این حال ارزش غذایی قورمه سبزی پایین می آید.

خرد کردن سبزی قورمه سبزی

خواص سبزی های این غذا

در خصوص خواص سبزی های موجود در قورمه سبزی باید بدانید که  سبزی‌ ها که اصلی ترین مواد این سبزی است ویتامین ‌ها و املاح بسیار زیادی داشته با این وجود تنها طعم این غذا نیست که شیفتگان زیاد دارد بلکه خواص منحصر به فردش نیز موجب شده است محبوبیت زیادی پیدا کند.

مثلاً تره که یکی از مهمترین سبزی های موجود در این سبزی می باشد برای درمان انواع عفونت ها خاصیت داشته به طوری که می‌ توان گفت خواصی بسیار شبیه به پیاز و سیر دارد.

جعفری نیز از دیگر سبزی های موجود در ترکیب این سبزی می باشد که سرشار از انواع ویتامین های ب ۶، آ و سی بوده و همچنین دارای کلسیم و فیبر زیادی است‌.لازم است بدانید اگر چه سبزی شنبلیله در قورمه چندان به کار نمی رود اما وجود آن الزامی بوده زیرا این سبزی دارای فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، آهن و منیزیوم می باشد.

ترکیب سبزی قورمه سبزی در شیراز و آذربایجان

به طور کلی در خصوص سبزی این خورشت باید بدانید مهمترین سبزی ها برای پخت این غذا تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و اسفناج می باشد و معمولاً مهمترین چاشنی که برای طبخ این غذا استفاده می شود لیمو عمانی است.
البته گاهی افراد از آب نارنج، آبغوره یا رب انار برای بهتر شدن طعم غذا استفاده می کنند. همانطور که گفته شد در شهرهای مختلف کشور نسبت سبزی قورمه  با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

ترکیب طلایی سبزی قورمه

مقاله پیشنهادی : لیست کامل ترکیب سبزی ها

ترکیب سبزی قورمه شیرازی

به طوری که مثلا در استان فارس و همچنین خوزستان از سبزی هایی چون تره، جعفری، اسفناج یا برگ چغندر، شوید، گشنیز، شنبلیله و سیر سبز استفاده می شود.
نسبت سبزی قرمه در این شهرها به گونه ‌ای بوده که تره و جعفری هر کدام ۴۰۰ گرم، اسفناج و گشنیز هر کدام ۲۰۰ گرم، شوید، شنبلیله و سیر سبز نیز هر کدام ۱۰۰ گرم مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
در آذربایجان نیز برای تهیه سبزی خورشت قرمه سبزی از سبزی های تره، جعفری، ترخون، گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر استفاده می شود.

نسبت تره یک کیلوگرم بوده، جعفری ۲۵۰ گرم، گشنیز ۲۰۰ گرم و اسفناج و ترخون هر کدام چند برد مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

ترکیب سبزی قرمه در تهران

علاوه بر آن چه ذکر شد لازم است بدانید در شهر تهران نیز برای تهیه این خورشت روش دیگری به کار برده شده به طوری که در این شهر نسبت به چند شهر گفته شده از سبزی کمتری استفاده می‌ شود و تنها تره، جعفری و شنبلیله برای تهیه سبزی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طوری که تره و جعفری برای قرمه در تهران ۵۰۰ گرم و شنبلیله ۱۰۰ گرم می باشد. در خصوص نسبت سبزی همچنین جالب است بدانید که به زعم نگارنده سبزی های مورد نیاز برای قورمه سبزی شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و اسفناج می شود.

به طوری که تره به مقدار یک کیلوگرم، جعفری ۵۰۰ گرم، گشنیز ۲۰۰ گرم و شنبلیله و اسفناج هر کدام ۱۰۰ گرم مورد استفاده قرار می گیرد.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

8 + 14 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا