02143000042

دلمه یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه افراد زیادی علاقه مند به یادگیری طرز تهیه آن هستند. طرز تهیه دلمه یکی از موضوعات بسیار جذاب در آشپزی است که قطعا هر بانوی ایرانی علاقه مند به یادگیری تمام این فوت و فن ها است تا بتوانند با تمام مواد در دسترس به عنوان یک غذای مجلسی و خوشمزه برای مهمانی ها و دورهمی های خود این غذای خوشمزه را تهیه کنند .پس با ما همراه باشید با  مقاله طرز تهیه انواع دلمه .

آشنایی با طرز تهیه انواع دلمه

احتمالا تهیه کردن دلمه از بیرون می تواند جذابیت های بسیار زیادی را برای شما داشته باشد. در صورتی که شما هم علاقه مند هستید تا غذای خود را از مراکز تهیه غذا با کیفیت تهیه کنید به شما توصیه می کنیم حتما از خدمات وب سایت کترینگ کیبو استفاده کنید. ما در این مقاله طرز تهیه دلمه، این غذای خوشمزه ایرانی را برای شما بیان می کنیم و نکاتی مهم را در خصوص طرز تهیه انواع دلمه تبریزی ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، بادمجان ، کلم و برگ مو  را برای شما بیان کنیم

طرز تهیه دلمه برگ مو

 مراحل طرز تهیه انواع دلمه

دلمه یکی از غذاهایی است که کمتر ایرانی را پیدا می کنید که حداقل یک بار آن را امتحان نکرده باشد. با این که شاید این غذا را در بین برنامه غذایی هفتگی بسیاری از ایرانیان مشاهده نکنید ولی می توانید مطمئن باشید که اکثر افراد عاشق آن هستند و هر بار که آن را می خورند نهایت لذت را از طعم آن می برند. دلمه یکی از غذاهایی است که دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از انواع آن دارای طعم و مزه خاص خود می باشند و در نتیجه یادگیری طرز تهیه مدل های مختلف آن می تواند یکی از بهترین تجربه های شما باشد.

از جمله انواع مختلف دلمه که امروزه در ایران پخته می شود می توان به دلمه برگ مو، دلمه بادمجان، دلمه فلفل دلمه ای، دلمه سیب زمینی، دلمه کلم و … اشاره کرد. اگر شما هم جز افرادی هستید که دوست دارید طرز تهیه همه مدل های مختلف دلمه را بیاموزید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

دلمه برگ مو

طرز پخت دلمه برگ مودلمه برگ مو یکی از انواع دلمه ها است که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و تقریبا می توان گفت معروف ترین نوع از انواع دلمه ها به شمار می آید، طرز تهیه این دلمه نیز تقریبا سخت تر سایر انواع دلمه ها است. طرز تهیه دلمه برگ مو به این شکل است که شما مواد خود را داخل برگ مو میریزید و سپس آن را بر روی شعله قرار می دهید تا به خوبی بپزد. این غذا بیشتر در فصل تابستان که برگ های مو تازه هستند پخته می شود ولی با این حال برخی از افراد با نگهداری برگ ها در فریزر حتی در فصل زمستان نیز این دلمه را درست می کنند.

طعم برگ مو تقریبا ترش است و با این حال برخی از افراد با قرار دادن گوجه ها و آلوهای خشک در میان این دلمه باعث خوشمزه تر شدن آن نیز می شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به غذاهای ترش هستید احتمالا دلمه برگ مو می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد که در ادامه طرز تهیه آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

 

طرز تهیه دلمه برگ مو

دلمه برگ موطرز تهیه دلمه برگ مو بسیار ساده است و برای تهیه غذای مجالس و مهمانی خود می توانید از دلمه برگ مو استفاده کنید ، شما برای درست کردن این دلمه شما نیازمند مواد دلمه برگ مو یعنی برگ مو، مقداری گوشت چرخ کرده، برنج، سبزی های مورد نیاز در دلمه( ترکیبات سبزی دلمه عبارت اند از: گشنیز، جعفری، نعناع و ترخون)، پیاز، لپه و ادویه های دلخواه خود هستید.

در ابتدا شما باید لپه ها و همینطور برنج خود را نیم پز کنید و سپس گوشت را به همراه پیازهای خود به خوبی سرخ کنید و در همین زمان ادویه های خود را نیز به این ترکیب اضافه کنید. در زمان تفت خوردن گوشت می توانید لپه و برنج خود را نیز اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

در مرحله بعدی شما باید اقدام به پیچیدن دلمه برگ مو کنید که می تواند برای برخی از افراد کار سختی باشد. بنابراین شما باید به خوبی این کار را تمرین کنید تا بتوانید آن را انجام دهید. برخی از افراد برای پیچیدن دلمه برگ مو از دستگاه های مخصوصی که برای انجام این کار ساخته شده اند کمک می گیرند که می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند.

 

طرز تهیه دلمه بادمجان

یکی دیگر از دلمه های بسیار معروف ایرانی که امروزه افراد زیادی علاقه مند به درست کردن آن هستند دلمه بادمجان است. در طرز تهیه دلمه بادمجان شما به جای برگ مو از بادمجان استفاده می کنید که علاوه بر زیباتر شدن دلمه باعث می شود تا طعم متفاوتی را نیز در دلمه خود احساس کنید.

برای درست کردن دلمه بادمجان شما به همان مواد دلمه که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم نیاز دارید. البته در صورت تمایل می توانید در زمان تفت دادن گوشت ها کمی رب نیز به ترکیب خود اضافه کنید. دقت کنید که بادمجان هایی که خریداری می کنید حتما بادمجان دلمه ای باشند تا به خوبی بتوانید مواد را درون آن پر کنید. ابتدا داخل بادمجان های خود را پر کنید و سپس درون آنها را با مواد خود پر کنید. در ادامه کافی است که بادمجان ها را همراه با مقدار کمی آب بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی بپزد و سپس این دلمه خوشمزه را میل کنید.

 طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

دلمه فلفل دلمه ای یکی از دلمه هایی است که مخصوص ایران نیست و شما در بسیاری از کشورها می توانید این غذا را پیدا کنید. این غذا یکی از غذاهای محبوب کشورهای عربی است ولی با این حال در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد.

برای درست کردن این دلمه شما باید گوشت، پیاز و ادویه ها را به همراه رب به خوبی تفت دهید و در ادامه برنج و لپه های خود که از قبل خیس کرده و آنها را به حالت نیم پز پخته اید را نیز به این ترکیب اضافه کنید. در ادامه قسمت بالایی فلفل دلمه ای های خود را برش دهید و درون آن را به خوبی خالی کرده و مواد خود را داخل آن بریزید و سپس قسمت برش داده شده را دوباره بر روی فلفل دلمه ای قرار دهید. در ادامه فلفل دلمه ای ها را همراه با کمی آب بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی بپزد. دقت داشته باشید که برای زیباتر شدن این دلمه می توانید از فلفل دلمه ای ها در رنگ های مختلف استفاده کنید.

 دلمه گوجه فرنگی

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

یکی دیگر از انواع دلمه هایی که امروزه در ایران پخته می شود و طرفداران خاص خود را دارا است دلمه گوجه فرنگی می باشد که به علت استفاده از گوجه فرنگی در آن شما عطر و طعم بی نظیری را می توانید در آن تجربه کنید، علاوه بر این باید دقت داشته باشید طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی بسیار ساده است.

برای درست کردن این دلمه شما ابتدا باید برنج خود را به حالت نیم پز در بیاورید و سپس لپه های خود را نیز به طور کامل بپزید. پیازهای نگینی شده را همراه با سبزی های مخصوص دلمه که در بخش های قبلی به شما معرفی کردیم را تفت دهید و سپس گوشت و ادویه های دلخواه خود از جمله نمک، فلفل و زردچوبه را به آنها اضافه کنید و در صورت تمایل مقداری رب نیز به آن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا هم خامی رب گرفته شود و هم گوشت ها به خوبی پخته شوند. در ادامه لپه و برنج را به ترکیب خود اضافه کنید و آنها را داخل گوجه فرنگی هایی که از قبل درون آنها را خالی کرده اید بریزید و همراه با مقداری آب اجازه دهید تا به خوبی بپزد.

دلمه کلمطرز تهیه دلمه کلم

دلمه کلم یک نوع دلمه بسیار خوشمزه و خاص است که امروزه افراد زیادی با آن آشنا نیستند ولی باید بدانید که این دلمه یکی از خوشمزه ترین انواع دلمه ها است که امتحان کردن آن می تواند یکی از بهترین تجربه های شما باشد، طرز تهیه دلمه کلم شباهت زیادی به طرز تهیه دلمه برگ مو دارد.

برای درست کردن این دلمه مانند تمامی دلمه ها مواد مورد نیاز دلمه را تهیه می کنید و علاوه بر تمامی مراحلی که در بخش های قبلی برای شما بیان کردیم به شما توصیه می کنیم کمی سرکه نیز در ترکیب خود استفاده کنید. در ادامه برگ های رویی کلم را جدا کنید و آن را درون کمی آب و نمک بیندازید و اجازه دهید تا به اندازه 15 دقیقه بجوشد. سپس برگ های کلم را که حالا نرم تر شده اند جدا کنید و مانند دلمه برگ مو مواد خود را درون برگ های کلم بریزید و درون یک قابلمه به صورت مرتب بچینید. در ادامه با شعله بسیار کم اجازه دهید تا دلمه های شما به خوبی پخته شوند.

مقاله پیشنهادی : غذاهای ایرانی بدون برنج

طرز پخت دلمه سیب زمینی

برای درست کردن دلمه سیب زمینی روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از هر یک از این روش ها برای پخت این غذای بسیار خوشمزه استفاده کنید. روشی که ما در این بخش برای شما بیان خواهیم کرد یکی از بهترین روش ها برای پخت دلمه سیب زمینی می باشد.

برای پخت این غذا ابتدا گوشت و پیاز خود را به همراه ادویه های دلخواه کمی تفت دهید تا رنگ گوشت و پیاز تغییر پیدا کند و در ادامه سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و آن ها را به دو قطعه تقسیم کنید. بخش داخلی سیب زمینی ها را خالی کنید و مواد خود را که کمی پنیر پیتزا به آن اضافه کرده اید را داخل این بخش قرار دهید و بخش دیگر سیب زمینی را بر روی مواد قرار دهید و سپس در داخل فر قرار دهید تا به خوبی بپزد.

 طرز پخت دلمه تبریزی

دقت داشته باشید که دلمه تبریزی در واقع همان دلمه برگ مو است و در اصل دلمه برگ مو یکی از غذاهای اصیل شهر تبریز به شمار می آید که امروزه آن را با نام دلمه تبریزی نیز می شناسند. برای این که دلمه خوشمزه تری داشته باشید می توانید نکات خاصی را در طرز تهیه دلمه تبریزی رعایت کنید. نکته اول در طرز تهیه دلمه تبریزی این است که حتما سعی کنید برنج و لپه را چند ساعت قبل از این که بخواهید دلمه خود را درست کنید خیس کنید. برای خوشمزه تر شدن دلمه می توانید از سبزیجات تازه نیز استفاده کنید ولی در صورتی که سبزی تازه ندارید از سبزی های خشک شده نیز می توانید استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه انواع سس

طرز تهیه سس دلمه

در کنار طرز تهیه دلمه بهتر است که شما طرز تهیه انواع سس دلمه را نیز بیاموزید. شما می توانید سس های مختلفی را برای دلمه های خود تهیه کنید که بدون شک باعث میشود تا دلمه های شما طعم بسیار بهتری را داشته باشند.

یکی از روش های درست کردن سس دلمه به این شکل است که یک فنجان سرکه، یک فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری شکر را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی شعله ملایم قرار دهید تا شکل کاملا حل شود. در ادامه نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و در حین پخت دلمه آن را به دلمه های خود اضافه کنید.

روش دیگر چاشنی بالزامیک است که در این روش یک فنجان آب، نیم فنجان سرکه بالزامیک و 2 قاشق شکر را تا حل شدن شکر حرارت داده و در ادامه نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و بر روی دلمه های خود بریزید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

2 + 11 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا