02143000042

فشار خون بالا همواره یکی از اصلی ترین مشکلات افراد در تهیه غذا در سنین بالا بوده است و متاسفانه امروزه بسیاری از افرادی که در سنین پایین قرار دارند نیز با این مشکل مواجه شده اند. کاهش فشار خون با مصرف برخی از خوراکی ها و مواد غذایی امکان پذیر است که شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره خوراکی ها و مواد غذایی که در کاهش خون موثر هستند صحبت خواهیم کرد و سعی می کنیم اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما همراه باشید.

برای کاهش فشار خون چی بخوریم؟

شما می توانید از مواد غذایی مختلفی برای کاهش فشار خون خود استفاده کنید که هر یک از آنها می توانند تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون داشته باشند. یکی از این غذاها که در کنار فواید و خواص بسیار زیاد از طعم بسیار خوبی نیز برخوردار است ماهی های چرب مانند ماهی سالمون است. طرز تهیه ماهی سالمون بسیار ساده و راحت است و به همین علت نیز به شما توصیه می کنیم حتما این غذا را در وعده های غذایی هفتگی خود قرار دهید. برای درست کردن این ماهی بسیار خوشمزه کافی است که آن را با مقدار کمی ادویه مزه دار کرده و سپس روی گریل یا روی زغال آن را به صورت کبابی طبخ کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد سرخ کردن این ماهی را دارید بهتر است که از روغن زیتون برای این کار استفاده کنید. در کنار این ماهی شما می توانید از سبزیجات بخارپز یا سبزیجات کبابی شده نیز استفاده کنید که علاوه بر کمک به کاهش دادن فشار خون شما می توانند طعم بهتری را نیز برای شما به همراه داشته باشند. در ادامه 4 غذای خوشمزه و بسیار لذیذ دیگر را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که با مصرف آنها می توانید فشار خون خود را کاهش دهید.

کاهش فشار خون

سالاد سبزیجات برای کاهش فشار خون

یکی دیگر از غذاهای فوق العاده ای که می توانید برای کاهش دادن فشار خون خود مورد استفاده قرار دهید سالاد سبزیجات است. شما با تهیه کردن این سالاد خوشمزه و مصرف آن به صورت روزانه می توانید تاثیر مثبت بسیار زیادی روی فشار خون خود داشته باشید.

یکی از نکات مهم درباره طرز تهیه این سالاد این است که شما می توانید از انواع سبزیجات مختلف مانند کاهو، کلم، هویج، گوجه و …. در این سالاد استفاده کنید. توجه داشته باشید که تا جای ممکن نباید از سس های چرب در این سالادها استفاده کنید و بهتر است که آنها را به صورت طبیعی و با کمی ادویه ، آبمیوه و آبغوره میل کنید. برای عطر و طعم بهتر این سالاد نیز می توانید از مقدار کمی روغن زیتون در سالاد خود استفاده کنید که فواید و خواص زیادی نیز برای بدن دارد.

میرزا قاسمی برای کاهش فشار خون

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از مفیدترین غذاهایی که امروزه برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد میرزاقاسمی است که خواص و فواید بسیار زیادی را برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، دارد. میرزاقاسمی دارای مقادیر زیادی پتاسیم است که برای کم کردن فشار خون موثر واقع می شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان های خود را به صورت کبابی طبخ کرده و سپس پوست آنها را جدا کنید و به خوبی آنها را بکوبید.

حال در یک ماهیتابه داغ مقداری روغن زیتون، پوره گوجه، سیر خرد شده و بادمجان های له شده را اضافه کرده و اجازه دهید تا به خوبی با یکدیگر پخته شوند. در این مرحله می توانید ادویه های دلخواه خود را نیز به این غذا اضافه کنید. در انتها نیز تخم مرغ ها را اضافه کرده و اجازه دهید تا به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه عدسی

عدسی یکی از غذاهایی است که دارای طرز تهیه بسیار ساده و راحتی است و در کنار طعم بی نظیری که دارد می تواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را کاهش دهید. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا باید عدس های خود را از روز قبل خیس کنید. در یک ظرف مقداری روغن زیتون اضافه کرده و با اضافه کردن پیازهای خرد شده آن را روی حرارت قرار دهید. بعد از طلایی شدن پیازها مقداری آرد به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا خامی آرد گرفته شود.

در ادامه عدس های خود را به همراه کمی آب به ظرف اضافه کرده و شعله را ملایم کنید و اجازه دهید تا عدس ها به خوبی پخته شوند. برای لعاب دار شدن عدسی می توانید یک یا دو سیب زمینی به آن اضافه کرده و بعد از پختن سیب زمینی ها را جدا کرده و له کنید و مجددا به داخل ظرف برگردانید. علاوه بر این شما می توانید سیب زمینی های خود را به صورت نگینی خرد کرده و بدون نیاز به پوره کردن اجازه دهید تا داخل عدسی به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه ماهی قزل آلا

یکی دیگر از انواع ماهی هایی که می تواند برای کاهش فشار خون استفاده کنیم ماهی قزل آلا است که خواص بسیار زیادی را برای افراد با فشار خون بالا دارد. بهتر است برای درست کردن ماهی قزل آلا آن  را در فر به صورت گریل یا کبابی کنید اگر فر ندارید درون یک ماهیتابه را با کمی روغن چرب کنید و ماهی قزل آلا را داخل ماهیتابه سرخ کنید .یکی از بهترین راهکارها برای تهیه کردن ماهی قزل آلا این است که از روغن زیتون برای سرخ کردن استفاده کنید چرا که روغن زیتون به خودی خود می تواند تاثیر زیادی در کاهش فشار خون شما داشته باشد.

در زمان درست کردن این ماهی بسیار خوشمزه لطفا دقت داشته باشید که قبل از سرخ کردن به خوبی آن را با استفاده از ادویه های مختلف مزه دار کنید تا بوی بد ماهی از بین برود. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در زمان پخت از نمک کمی استفاده کنید یا این که از سایر ادویه هایی که جایگزین نمک هستند و برای افراد با فشار خون بالا مضر نیستند استفاده کنید.

غذاهای مضر برای فشار خون

 . سوسیس، کالباس، انواع کنسرو گوشت، برگرها و فراورده های گوشتی از آن جایی که دارای مقادیر زیادی نمک و سدیم می باشند می توانند برای فشار خون بسیار مضر باشند. بنابراین مصرف این مواد غذایی به هیچ وجه به افرادی که قصد کاهش فشار خون خود را دارند توصیه نمی شود. توجه داشته باشید که به طور کلی مصرف خوراکی های شور مانند زیتون که برای مدت زمان زیادی در آب نمک بوده است و شور است نیز به هیچ وجه به این دسته از افراد توصیه نمی شود.

افرادی که با فشار خون بالا درگیر هستند به هیچ وجه نباید اقدام به مصرف انواع مشروبات الکلی کنند. مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای مقادیر زیادی کافئین هستند نیز می توانند برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مضر باشند، بنابراین از مصرف این مواد غذایی نیز خودداری کنید.

کاهش فشار خون بالا

مواد غذایی مفید برای کاهش فشار خون

1-      ماست کم چرب یا بدون چربی یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید برای کاهش فشار خون آن را مصرف کنید.

2-      موز به علت پتاسیم بالایی که دارد می تواند برای کاهش فشار خون بسیار مفید باشد.

3-      اگر علاقه مند هستید تا فشار خون خود را کاهش دهید به شما پیشنهاد می کنیم به طور مرتب انواع توت ها را مصرف کنید.

4-      اسفناج یکی از سبزیجاتی است که سرشار از پتاسیم است و می تواند برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مفید باشد.

5-      مصرف کاهو رومی برای افراد با فشار خون بالا توصیه می شود.

6-      چغندر قند از دیگر مواد غذایی مفید برای افراد با فشار خون بالا است.

7-      سیر خرد شده یا له شده نیز می تواند در کاهش خون کمک کننده باشد.

8-      اگر فشار خون بالایی دارید حتما سیب زمینی شیرین مصرف کنید.

9-      جو دو سر نه تنها برای افرادی که فشار خون بالایی دارند بلکه برای بیماران قلبی و عروقی نیز مفید است.

10-  اگر فشار خون بالایی دارید مصرف آووکادو را فراموش نکنید.

11-  شیر کم چرب نیز از دیگر لبنیاتی است که برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مفید و مناسب است.

12-  برای کاهش دادن فشار خون در بدن می توان از تخم کتان استفاده کرد.

13-  شکلات تلخ می تواند یکی از بهترین راهکارها برای کم کردن فشار خون در بدن باشد.

14-  برای کاهش فشار خون روغن زیتون مصرف کنید.

15-  لبو نیز از دیگر مواد غذایی است که می تواند برای کاهش دادن فشار خون مفید باشد.

سالاد خوشمزه برای افراد با فشار خون بالا

اگر شما هم فشار خون بالایی دارید بهتر است که حتما این سالاد خوشمزه و مفید را در وعده های غذایی خود قرار دهید. ابتدا چند خیار را پوست کنده و به صورت لایه های نازک برش دهید به همراه کدو خام ورقه شده و قوره انگور را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. سیر خرد شده یا پودر سیر و مقداری پیاز خلالی خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید. در صورت تمایل مقداری شوید تازه یا خشک را نیز به این مواد اضافه کرده و آنها را با سرکه سیب  یا سرکه بالزامیک مزه دار کنید. حال این سالاد را سرو کرده و میل کنید.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه سالاد سبزیجات

آب انار موثر در کاهش فشار خون

نوشیدنی های مفید برای کاهش فشار خون

آب انار طبیعی  و آب زرشک و زغال اخته یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توان از آن برای کاهش فشار خون استفاده کرد. مصرف روزانه یک فنجان آب انار تازه می تواند به میزان زیادی به شما در کم کردن فشار خون کمک کند. اگر علاقه مند به دمنوش هستید و به دنبال یک دمنوش مناسب برای افراد با فشار خون بالا می باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما چای ترش را امتحان کنید.

چای ترش یکی دیگر از نوشیدنی های معروفی است که امروزه برای کم کردن فشار خون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند خواص زیاد دیگری نیز برای بدن به همراه داشته باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نوشیدن آب چغندر نیز می تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند بسیار مفید و موثر باشد.

ادویه موثر در کاهش فشار خون

قبل از آن که بخواهیم درباره ادویه های مفید برای کاهش فشار خون صحبت کنیم بهتر است ابتدا این نکته را بیان کنیم که افراد با فشار خون بالا به هیچ وجه نباید نمک زیادی مصرف کنند  زردچوبه یکی از مهم ترین ادویه ها برای افراد با فشار خون بالا است که علاوه بر خواص زیاد برای بدن می تواند عطر و طعم غذاهای شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 دارچین دشمن فشار خون بالاست پس دارچین را نیز در لیست ادویه هایی که در غذاهای خود از آنها استفاده می کنید اضافه کنید چرا که می تواند تاثیر مثبت زیادی روی کاهش فشار .خون شما داشته باشد.همچنین زنجبیل و هل تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون دارد

ادویه های موثر کاهش فشار خون

پیشگیری از فشار خون با تغذیه مناسب

نکاتی که ما در این مطلب درباره کاهش فشار خون و مواد غذایی که در این زمینه می توانند مفید باشند بیان کنیم تنها بخشی از تغذیه مناسب برای افراد با فشار خون بالا است. اگر شما هم دارای فاکتورهای ابتلا به فشار خون بالا مانند وراثت ، اضافه وزن و … هستید به شما پیشنهاد می کنیم تمامی نکاتی که ما در این مطلب بیان کردیم را رعایت کنید تا بتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

فراموش نکنید که برای پیشگیری از فشار خون هیچ داروی شیمیایی نیازی نیست و شما با داشتن یک برنامه غذایی مناسب  و داشتن تحرک و ورزش ساده مانند پیاده روی به صورت روزانه می توانید اقدام به کاهش فشار خون خود کرده و یا از بروز آن جلوگیری کنید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

13 + 3 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا