02143000042

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یادگیری طرز تهیه غذاهای مناسب برای افراد دیابتی هستید؟ افراد دیابتی باید دارای رژیم غذایی خاص خود باشند تا بتوانند از پیشرفت بیماری خود و از بروز مشکلات مختلف در آینده نیز جلوگیری کنند. یکی از بهترین روش هایی که برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری دیابت وجود دارد داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف غذای مناسب دیابتی ها  حتی در محل کار این افراد می باشد برای رفع این مشکل کترینگ کیبو در منوی روزانه و منو غذای شرکتی غذاهای رژیمی قرار داده است تا کسانی که رژیم غذایی خاس دارن بتوانن به راحتی رژیم خود را حفظ کنن ..

به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره لیست غذاهای مناسب برای افراد دیابتی صحبت کنیم و طرز تهیه برخی از این غذاها را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای آشنایی با غذاهای مناسب برای افراد دیابتی با ما در این مطلب همراه باشید.

لیست بهترین غذاهای مناسب برای افراد دیابتی

افراد دیابتی باید تلاش کنند تا غذاهای کاملی مصرف کرده و از مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین جلوگیری کنند. یکی از بهترین غذاهایی که این افراد می توانند از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنند سبزیجات خام، پخته شده و یا حتی کبابی است که علاوه بر تامین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می توانند در کاهش قند خون نیز موثر واقع شود. مصرف انواع سالادها می تواند برای افراد دیابتی بسیار مفید باشد و به آنها در کنترل بیماری خود کمک کند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با بیماری دیابت درگیر هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از نوشیدنی های طبیعی در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید انرژی و قند مورد نیاز بدن را به صورت کاملا طبیعی تامین کنید. غذاهای سرشار از فیبر از دیگر غذاهای مناسب برای افراد دیابتی به شمار می آیند که حتما باید آنها را در وعده های غذایی روزانه خود قرار دهید. این غذاها نه تنها در کاهش قند خون موثر هستند بلکه برای لاغری  و داشتن احساس سیری در طول روز نیز بسیار مفید می باشند.

رژیم غذایی افراد دیابتی

طرز تهیه نان مغزدار موزی

یکی از بهترین غذاهای مخصوص دیابتی ها نان مغزدار موزی است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. این غذا کاملا بدون قند است و به همین علت نیز علاوه بر سیری هیچ گونه ضرری نیز برای افراد دیابتی ندارد. برای درست کردن این نان خوشمزه ابتدا فر خود را گرم کرده و سپس یک موز را با استفاده از چنگال به خوبی له کنید. در ادامه یک تخم مرغ، مقدار کمی شیر و اندکی روغن را نیز به آن اضافه کرده و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

حال می توانید انواع مغزها را به خوبی خرد کرده و بعد از یکدست شدن این مواد به آنها اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن مغزها با مواد نان موزی آن را در یک ظرف مناسب ریخته و در فر قرار دهید و اجازه دهید تا به خوبی پخته شود. حال نان موزی شما آماده است که می توانید آن را با کمی مغز آجیل خرد شده تزیین کرده و سرو کنید.

دلمه گوجه فرنگی برای افراد دیابتی

دلمه گوجه فرنگی یکی از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی است که می توان آن را در لیست وعده های غذایی هفتگی قرارداد و یک غذای سالم و بسیار مفید را مصرف کرد. برای درست کردن این دلمه ابتدا باید گوجه فرنگی های خود را به خوبی شسته و داخل آنها را با استفاده از یک قاشق خالی کنید. حال گوجه فرنگی های توخالی خود را نصف کرده و آنها را در کناری قرار دهید برای درست کردن مواد این دلمه خوشمزه و لذیذ مقداری گوشت، پیاز خرد شده، سبزیجات و کینوا را روی حرارت قرار داده و با ادویه های دلخواه خود به خوبی آنها را مزه دار کنید.

بعد از پخته شدن این مواد آنها را درون گوجه فرنگی های خود ریخته و دو برش گوجه را روی یکدیگر قرار دهید. در ادامه اجازه دهید تا این گوجه ها تا زمان پخته شدن داخل فر قرار گیرند.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع دلمه

بهترین غذاهای مفید برای دیابتی ها

اگر شما هم به دنبال بهترین غذاهای مناسب برای افراد دیابتی هستید حتما باید غذاهای سالمی که با استفاده از گوشت مرغ تهیه می شوند را امتحان کنید. سالاد تخم مرغ و مرغ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. سالاد تونا یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که افراد دیابتی می توانند آن را امتحان کنند. این سالاد با استفاده از جعفری و سس خردل در کنار مواد غذایی دیگر مانند تخم مرغ و لوبیا سبز درست می شود که دارای طعم فوق العاده لذیذی است و برای افراد دیابتی نیز مفید می باشد.

یکی دیگر از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی رول اسفناج است که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد تا اگر شما هم با این بیماری دست و پنجه نرم می کنید بتوانید این غذای خوشمزه را در لیست غذاهای هفتگی خود قرار دهید. اگر به دنبال غذاهای خوشمزه و در عین حال لذیذ برای افراد دیابتی هستید به هیچ وجه نباید میت بال بوقلمون را فراموش کنید. این غذا نیز یکی دیگر از غذاهای بسیار مفید برای افراد دیابتی است که حتما باید آن را امتحان کنید.

غذای مناسب دیابتی ها

طرز تهیه سالاد تخم مرغ و مرغ

یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای مناسب برای افراد دیابتی سالاد تخم مرغ و مرغ است که طرز تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت می باشد و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی به راحتی آن را تهیه کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه و لذیذ ابتدا باید تخم مرغ های خود را آب پز کرده و سپس گوشت مرغ را پخته و به تکه های کوچکتر تقسیم کنید.

در ادامه مقداری سس مایونز بدون چربی را با پودر کاری مخلوط کرده و به مرغ های تکه تکه شده خود اضافه کنید. حال تخم مرغ های آب پز شده را نیز به قطعه های کوچک تر تقسیم کنید و به این مواد اضافه کرده و سپس به خوبی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. مقداری نان تست را به خوبی در فر برشته کرده و اجازه دهید تا مواد مخلوط شده شده برای مدت زمان 10 دقیقه در یخچال بماند. بعد از ده دقیقه نان تست های برشته شده را نیز به آنها اضافه کرده و این غذای خوشمزه را سرو کنید. توجه داشته باشید که می توانید از سبزیجات نیز در این سالاد استفاده کنید.

بهترین غذا برای افراد دیابتی

طرز تهیه رول اسفناج یکی از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی

رول اسفناج یک غذای کاملا گیاهی است که می تواند یکی از بهترین غذاها برای افراد دیابتی باشد و فواید و مزایای زیادی را برای این افراد به همراه داشته باشد. از آن جایی که این غذا دارای خواص بسیار زیادی است ما آن را در لیست غذاهای مناسب برای افراد دیابتی قرار دادیم. برای درست کردن رول اسفناج کافی است که ابتدا فر خود را گرم کرده و یخ اسفناج ها را آب کرده و به خوبی آن را آبکشی کنید.

در ادامه در داخل یک ظرف اسفناج ها، پنیر موزارلا، سیر، مقداری نمک و فلفل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و کنار بگذارید. حال کاغذهای پوستی خود را کف ظرف قرار داده و با کمی روغن آن را چرب کنید. در ادامه مواد را روی کاغذ پوستی ریخته و درون فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود. بعد از پخته شدن مواد را خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را رول کنید. در انتها نیز می توانید از مقداری پیاز و جعفری برای سرو این غذای بسیار خوشمزه و مفید استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه سالاد سبزیجات

طرز تهیه سالاد مرغ و کاری به همراه سیب

یکی دیگر از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی که این افراد حتما باید آن را در لیست وعده های غذایی هفتگی خود قرار دهند سالاد مرغ و کاری به همراه سیب است. برای درست کردن این سالاد خوشمزه و لذیذ ابتدا سیب های خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و آنها را خرد کنید.

در ادامه مقداری بادام هندی، سس تاهیتی و دارچین را به همراه مقداری ماست در یک ظرف ریخته و آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به وجود بیاید. مرغ پخته شده، کرفس های خرد شده، سیب و بادام هندی را به این ترکیب اضافه کرده و آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. حال می توانید این سالاد را همراه با کمی پیازچه سرو کرده و میل کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ سالم، یکی از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی

ناگت مرغ اگر به صورت سالم تهیه شود یک غذای کم کربوهیدرات است که می تواند در لیست غذاهای مناسب برای افراد دیابتی قرار گیرد. برای درست کردن این غذای بسیار خوشمزه و سالم ابتدا فر خود را روشن کنید تا گرم شود. در یک کاسه آرد بادام، چاشنی ایتالیایی و نمک و فلفل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. حال تکه های مرغ خود را به قطعات نسبتا ضخیم خرد کرده و چربی های آن را به طور کامل جدا کنید.

حال مقداری روغن زیتون را به تکه های مرغ خود اسپری کرده و آنها را درون ترکیب آرد و ادویه قرار دهید تا یک لایه از آن روی مرغ را بپوشاند. حال مرغ های آغشته شده را روی یک تکه کاغذ پوستی قرار داده و درون فر بگذارید و اجازه دهید تا به خوبی پخته شود. این غذای بسیار خوشمزه می تواند یک فست فود بسیار لذیذ برای افراد دیابتی باشد. بنابراین حتما باید آن را امتحان کنید.

خوراک گوشت گاو از دیگر غذاهای مناسب برای افراد دیابتی

خوراک گوشت گاو نیز یکی دیگر از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی است که امتحان کردن آن می تواند تجربه ای جدید و بسیار جذاب برای شما باشد. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا ماهیتابه خود را داغ کرده و با مقدار کمی روغن ورقه های نازک گوشت گاو را برای یک الی دو دقیقه تفت دهید. در این حین می توانید مقداری نمک و فلفل را نیز به گوشت ها اضافه کنید.

حال تکه های گوشت را از داخل ماهیتابه برداشته و فلفل دلمه ای های خود را به صورت خلالی برش داده و با پیاز خرد شده در ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید. برای مزه دار شدن این مواد می توانید مقداری عصاره گوشت نیز به آن اضافه کنید. حال همه این مواد را با درب بسته برای مدت زمان 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به خوبی پخته شود. در انتها نیز می توانید از آب لیموی تازه برای عطر و طعم بهتر این غذا استفاده کنید.

پنج پیشنهاد عالی برای کاهش قند خون

یکی از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی و برای کاهش قند خون سالاد سبزیجات است که شما می توانید از کلم، اسفناج و برگ چغندر در آن استفاده کنید. اگر به دنبال کاهش قند خون خود هستید نوشیدنی های طبیعی را به هیچ وجه فراموش نکنید. شما می توانید با استفاده از غلات کامل و خوراکی های فیبردار غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی را درست کنید.

عدسی یکی از غذاهایی است که به راحتی با پختن عدس و اضافه کردن مقداری سیب زمینی و پیاز به آن درست می شود و می تواند برای کاهش قند خون بسیار موثر باشد. غذاهایی که با استفاده از گوشت مرغ و یا گوشت گاو درست می شوند می توانند برای کاهش قند خون موثر باشند چرا که دارای مقادیر زیادی پروتئین هستند. ما در بخش های قبلی طرز تهیه برخی از این غذاها را به شما آموزش دادیم.

با مصرف این غذاهای خوشمزه و مفید به راحتی می توانید قند خون خود را کاهش دهید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

8 + 10 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا