02143000042

مراحل طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی ، کوکو سیب زمینی یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است. این کوکو، در کنار کوکوسبزی از پر مصرف ترین غذاهای فوری محسوب می شوند. این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی توسط سرآشپز کترینگ جردن  قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی سیب زمینی تهیه کنید.

در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آشپزخانه صنعتی کیبو همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی

مواد لازممیزان مواد لازم
پیاز بزرگ۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایعبه اندازه کافی
سیب زمینی متوسط۵ عدد
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس داخل یک قابلمه مناسب بریزید.در ادامه چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آنرا روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش بمانند تا آبپز شوند.پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند اجازه دهید کمی خنک شوند سپس پوست شان را جدا کنید. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده بزرگ رنده کنید یا با گوشکوب بکوبید سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید.

در مرحله بعدی پیاز را پوست بگیرید و به صورت جداگانه رنده کنید سپس با فشار دست آب اضافی پیاز را بگیرید و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.در مرحله بعدی تخم مرغ ها را  داخل یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید.سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید.اضافه کردن شوید خشک اختیاری است در صورتی که می خواهید شوید خشک اضافه کنید آنرا به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.در مرحله بعدی تخم مرغ را به کاسه حاوی سیب زمینی، اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا مایه کوکو، آماده است و در مرحله بعد باید آنرا سرخ کنید ، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

میزان سرخ کردن کوکو

مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود.
پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و به آن شکل دهید سپس در روغن بیندازید. می توانید از قالب های مخصوص هم برای یکدست شدن کوکوها استفاده کنید.پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.کوکو سیب زمینی را می توانید به صورت قالبی هم سرخ کنید.پس از اینکه کوکوها آماده شد آنها را به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و نان سرو کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

نکات پخت کوکو سیب زمینی

  • پخت کوکو سیب زمینی در فر

در صورتی که می خواهید کوکو سیب زمینی خود را در فر بپزید یک قالب مناسب را با روغن کمی چرب کنید سپس مایه کوکو سیب زمینی را داخل قالب بریزید.

پس از اینکه مایه کوکو را داخل قالب ریختید نکته حتمی که سرآشپز کترینگ بلوار میرداماد به آن تاکیید داشت این است که حتما روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود سپس قالب حاوی مایه کوکو را داخل طبقه وسط فر قرار دهید. برای پخت این کوکو بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

البته سرآشپز کترینگ ونک توصیه کرد به این نکته مهم توجه داشته باشید که درجه حرارت فرها متفاوت است و شما در کمترین زمان یعنی ۳۵ دقیقه حتما به کوکوی خود سر بزنید تا در صورتی که کوکو به طور کامل پخته بود آنرا از فر خارج کنید و غذایتان نسوزد.

کوکو سیب زمینی

  • کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

استفاده از پنیر پیتزا باعث خوشمزه تر شدن این کوکو  می شود ولی به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذا را خیلی بالاتر می برد. برای پخت ،کوکو با پنیر پیتزا بهتر است کوکو را در فر درست کنید.

برای این منظور می توانید پنیر را میان مایه کوکو یا مانند پیتزا روی آن قرار دهید که به سلیقه خودتان بستگی دارد.نیمی از مایه کوکو را در قالب فر قرار دهید میان آنرا با پنیر پیتزا پر کنید و باقیمانده مایه کوکو را اضافه کنید و قالب را در فر قرار دهید تا کوکو آماده شود.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع کتلت

  • کوکو سیب زمینی سوخاری

برای اینکه کوکو سیب زمینی را به صورت سوخاری طبخ کنید لازم است که مایه کوکو را کمی شل تر از حالت معمول درست کنید.سرآشپز کترینگ گاندی به شما توصیه میکند در زمان سرخ کردن کوکوها آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط کنید و جلوی دست خود قرار دهید.مقداری از مایه کوکو بردارید و با دست یا قالب به آن شکل دهید سپس درون آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت های آنرا آرد سوخاری پوشش دهد.در پایان مانند فلافل داخل تابه گود و پر روغن بیندازید تا کوکو ها سرخ شوند.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

15 + 1 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا