02143000042

این روزها غذاهای زیادی در کشور ما ایران پخته می شوند و بسیاری از افراد دوست دارند که طرز تهیه آلبالو پلو را یاد بگیرند و از این غذا در مناسبت ها و دورهمی ها و یا وعده های غذایی خود استفاده کنند. آلبالو پلو به عنوان یکی از غذاهای قدیمی ایرانی به عنوان یکی از غذاهایی است که همواره مورد توجه افراد برای وعده‌های غذای سازمانی و  غذای مجالس قرار می گیرد .

بهترین روش طرز تهیه آلبالو پلو

سرآشپز کترینگ کیبو قصد دارد در این مقاله ،نکات مهم طرز تهیه آلبالو پلو  مورد مرحله به مرحله معرفی و آموزش دهد.
چنانچه شما نیز به خوردن غذای آلبالو پلو که یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایران محسوب می شود علاقه مند هستید، با ما تا پایان همراه باشید تا نکات ویژه ای که در مورد این غذا وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.

آلبالو پلو

مواد لازم پخت آلبالو پلو

بسیاری از افرادی که به خوردن این غذا علاقه مند می باشند، دوست دارند که با مراحل پخت آلبالو پلو را یاد گرفته تا بتوانند در مهمانی ها و مجالس خاص خود از آن استفاده نمایند.
گفتنی است پخت این غذا به چندین روش صورت می گیرد. بعضی از افراد آلبالو پلو را با مرغ درست می کنند و بعضی از افراد آن را با گوشت چرخ کرده و یا گوشت گوسفندی تهیه و طبخ می نمایند. چگونگی استفاده از گوشت ها در این غذا به روش های مختلفی وجود دارد.

به طور مثال بعضی از اوقات گوشت های چرخ کرده را به صورت گوشت های کله گنجشکی درآورده و در میان غذا پخش می کنند.
در بعضی از اوقات گوشت های ریش ریش شده مرغ را در میان آلبالو پلو پخش می‌ کنند. اما اینکه به جز گوشت چه چیزهایی باید در آلبالوپلو ریخته شود، نکته ای است که همواره نظر افراد را به خود جلب کرده است.

مواد لازم برای 4 نفر

بدون اینکه نوع گوشت را در نظر بگیرید، ابتدا باید برای تعداد ۴ نفر حداقل ۷۰۰ گرم آلبالو، ۱ عدد پیاز متوسط، ۲۵۰ گرم شکر، چهار پیمانه برنج، زعفران، نمک و فلفل، خلال پسته و بادام، روغن مایع و … را تهیه نمایند.
گفتنی است میزان شکر در این غذا بستگی به ذائقه شما دارد می توانید از مقدار شکر را کم بریزید تا غذا ملس شود و یا اینکه مقدار بیشتری از شکر استفاده کنید

بعضی از افراد ممکن است از شیرینی بیش از حد غذا استقبال نکنند و کمتر از شکر استفاده کنند و حتی ممکن است بر عکس این موضوع صادق باشد.

مقاله پیشنهادی : لیست غذاهای ایرانی

طرز تهیه آلبالو پلو

برای تهیه آلبالو پلو ابتدا هسته آلبالو را جدا کنید و به همراه شکر بگذارید تا به مدت نیم ساعت بجوشد .بعد ار نیم ساعت آلبالوها رو در آبکش بریزید وآب باقی مانده آن را جدا کنید .

گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک، فلفل سرخ کنید . بعد از سرخ شدن گوشت ها آلبالو را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید دقت کنید که آلبالو نباید زیاد تفت بخورد که باعث سفت شدن آلبالو می شود ،مواد را  آماده و کنار بگذارید.

در مرحله دوم برنجی که از شب قبل و یا حداقل از 5 ساعت قبل در آب و نمک خیسانده اید در آبجوش بریزید و برای تست برنج که چه زمانی آبکش کنید برنج را بین دو انگشت یا بین دو دندان جلویی قرار دهید زمانی که وسط برنج سفتی نداشت آبکش کنید .ته ظرف را روغن بریزید سیب زمینی حلقه شده را ته ظرف بچینید و یا نان لواش بگذارید و به صورت لایه به لایه از مخلوط گوشت و البالو بریزید تا مواد تمام شود برنج را دم بگذارید 5 دقیقه اول شعله زیر قابلمه را زیاد کنید تا خوب بخار بپچد و بعد شغله را به مدت 15 دقیقه در درجه متوسط قرار دهید و سپس شعله را خیلی کم کنید و دم کنی بگذارید تا دم بکشد

البالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی

برای تهیه البالو پلو به صورت مجلسی بهتر است از گوشت به صورت کله گنجشکی زعفرانی استفاده کنید و همچنین البالورا به همراه کله جداگانه تفت بدهید و  به صورت یک لایه برنج و یک لایه آلبالو و یک لایه گوشت قلقلی زعفرانی بریزید و در زمان سرو با خلال پسته و بادام و گوشت گارنیش کنید.

آلبالو پلو با آلبالو تازه

استفاده از آلبالوی تازه برای تهیه این غذا، می ‌تواند مزه بسیار خوبی به آن بدهد. می‌ توانید با توجه به فصل آلبالو که در تابستان می باشند، در چندین وعده این غذا را سرو نمایند. استفاده از آلبالوی تازه برای تهیه آلبالوپلو می ‌تواند اثر گذاری بسیار زیادی بر روی طعم و مزه غذا داشته باشد.
گفتنی است نوع آلبالو و حجم آن می تواند قابل بحث باشد.
افراد می ‌توانند با استفاده از آلبالو های درشت مزه ویژه‌ ای به غذای خود بدهند. پس در نتیجه می توان گفت در زمان تهیه آلبالو پلو حتماً سعی کنید از آلبالوی تازه برای غذای خود استفاده نمایید.

آلبالو پلو

 آلبالو پلو با آلبالوی فریزی

اما با توجه به اینکه بسیاری از خانواده های ایرانی به این غذا علاقه مند می باشند، اگر فصل آلبالو تمام شود دیگر نمی توانند از این غذای خوشمزه ‌و خوش طعم استفاده نمایند. همین موضوع باعث شده که در فصل تابستان آلبالوهای تازه را فریزر کنند تا در فصل ها و مناسبت ها بتوانند این غذای اصیل و سنتی ایرانی را طبخ و نوش جان کنند .

آلبالبوی فریزی

اما این سوال پیش می آید که آیا آلبالوی فریزری برای استفاده در این غذا آن طعم و مزه همیشگی را به غذا می ‌دهد یا خیر؟ در این مورد می توان گفت که بله طعم و عطر آلبالو در فریزر به خوبی حفظ می شود و همان طعم و مزه را می دهد .
پس توصیه ما به افرادی که به غذای آلبالو پلو علاقه مند می باشند این است که حتماً در فصول تابستان، مقادیر زیادی از آلبالو را خریداری کرده و در فریزر قرار داده تا بتوانند در دیگر فصول از این غذا استفاده نمایند و در میهمانی ها و مجالس خاص آن را سرو نمایند.

طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو

اگر برای مهمانی و مراسم خود تصمیم به تهیه آلبالو پلو گرفتید و آلبالو در دسترس نبود می توانید از مربای آلبالو استفاده کنید به ایت شکل که در زمان آبکشی برنج یک لایه برنج یک لایه از مربای آلبالو بریزید و در پایان ابتدا برنج را در دیس بکشید و روی ان را گوشت کله گنجشکی یا چرخ کرده سرخ شده تزیین کنید به همراه نثا برنج زعفرانی و خلال پسته و بادام

ارزش غذایی آلبالو پلو

بسیاری از افرادی که در دوره بدنسازی می ‌باشند، دوست دارند بدانند که آیا این غذا نیز از ارزش غذایی خوبی برخوردار می باشد یا خیر؟ در این مورد می توان گفت با توجه به موادی که در بالا به آن اشاره شد ارزش غذایی این غذا بسیار بالا می باشد و با توجه به اینکه در این غذا از گوشت های قرمز و سفید استفاده می‌ شود و برنج که خود به عنوان یک منبع غنی از نشاسته و کربوهیدرات محسوب می شود استفاده می گردد، می تواند غذای خوبی برای ورزشکاران و بدنسازان باشد. در کل می‌توان گفت ارزش غذایی آن بسیار بالا بوده و می ‌توانند برای رژیم ورزشی خود از آن استفاده نمایند.

آلبالو پلوی مجلسی

این غذا را چه زمان هایی باید پخت؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آلبالو پلو را در چه زمان هایی می توان تهیه و طبخ نمود. در این مورد می توان گفت که آلبالو پلو را می‌ توان برای غذای مجالس و مهمانی های مختلف در نظر گرفت .
در واقع این غذا به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می‌ شود و بسیاری از افراد در مجالس خاص سفارش می دهند و یا خود تهیه می کنند
لازم به ذکر است که افراد می ‌توانند در طول هفته برای خانواده خود این غذا را تهیه و طبخ نمایند. در کل می ‌توان گفت که این غذا در همه زمان‌ ها می‌ تواند تهیه شود و هیچ گونه محدودیتی برای آن وجود ندارد.
توصیه ما این است که با توجه به ذائقه خانواده خود از این غذا در وعده‌ های غذایی ناهار خود استفاده کنید.

طرز تهیه ته چین آلبالو پلو

برای درست کردن ته چین آلبالو پلو برای 4 نفر ، 400 گرم آلبالو را از هسته جدا کنید و 4 قاشق سوپ خوری روش شکر بپاشید و به مدت 5 ساعت در یخچال استراحت بدهید و سپش در آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود .

به میزان 3 پیمانه برنج برنجی که از قبل خیس کرده اید به همراه نمک در آبجوش بریزید و آبکش کنید .

3 عدد زرده تخمه به همراه یک عدد تخمه مرغ کامل را با یک چنگال یا هم زن دستی خوب بزنید و 4 قاشق سرپر ماست چکیده یا ماست پرچرب به مواد اضافه کنید به همراه زعفران و روغن مایع و نیمی از برنج را با این مواد مخلوط کنید ، ته قابلمه مناسب را کمی روغن بزنید و ترکیب برنج و ماست را در کف ظرف بریزید و خوب با ته قاشق فشرده کنید و در لایه دوم گوشت های سرخ شده و آلبالو بریزید لایه سوم برنج باقی مانده را بریزید . شهد البالو را به همراه کره آب شده یا روغن مایع بر روی برنج بدهید و روی شعله ملایم به مدت 1 ساعت اجازه دهید که دم بکشد.

طرز تهیه ته چین آلبالو پلو

نکته پایانی در مورد این غذا

در پایان می توان گفت افرادی که به این غذا علاقه مند می باشند، باید سعی کنند که نکات مهم طرز تهیه آلبالو پلو را به خوبی یاد بگیرند. این غذا یک غذای بسیار حساس است و ممکن است در صورت ریختن یک ادویه و یا شکر اضافی مزه آن به کلی برگردد.
بانوان خوب است قبل از تهیه غذا سعی کنند که آن را به خوبی یاد گرفته و سپس به تهیه آن بپردازند. امیدواریم که توانسته باشیم نکات مرتبط با آلبالوپلو را برایتان شرح داده باشیم از اینکه تا پایان با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

8 + 7 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا