02143000042

گرفتن بوی سوختگی از غذاها یکی از ترفندهایی است که بسیاری از بانوان علاقه مند که در زمان تهیه غذای مجالس و مهمانی به یادگیری آن هستند تا بتوانند در صورت سوختگی جزئی بوی بد غذای خود را از بین ببرند. برای گرفتن بوی سوختگی از غذاها ترفندها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید متناسب با شرایط خود از هر یک از این روش ها استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره  بهترین روش گرفتن بوی سوختگی صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با تیم تولید محتوای کترینگ کیبو در این مطلب همراه باشید ..

ساده ترین روش های گرفتن بوی سوختگی از غذاها

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث سوختگی جزئی غذاها شود. در اکثر مواقع سوختگی هایی که ایجاد می شوند باعث خراب شدن غذا نمی شوند ولی بوی بدی را در آن ایجاد می کنند که این بوی بد ممکن است مشکل ساز شود. به همین علت نیز اکثر افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند این بوی بدی که در اثر سوختگی به وجود می آید را از بین ببرند و مجددا بتوانند از غذاهای خود استفاده کنند.

روش های مختلفی برای گرفتن بوی سوختگی از غذاها وجود دارد که شما می توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. قرار دادن حبه قند داخل برنج، استفاده از پنبه آغشته به آبلیمو و … از جمله مهمترین روش هایی هستند که برای رفع این بوی سوختگی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه سعی می کنیم رایج ترین روش های انجام این کار را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

انواع روش های گرفتن بوی سوختگی خورشت ها

روش اول برای گرفتن بوی سوختگی از غذاهای خورشتی این است که سعی کنید ظرف خورشت خود را بعد از ته گرفتن و سوختن عوض کنید. یکی از اشتباهات رایجی که اکثر افراد در زمان ته گرفتن خورشت آن را انجام می دهند این است که سعی می کنند با هم زدن خورشت بوی آن را پخش کنند. این کار کاملا اشتباه است چرا که باعث می شود تا بوی سوختگی در تمام خورشت شما پخش شده و در نتیجه بوی بسیار بدی را در غذاهای شما ایجاد می کند.

در عوض سعی کنید به محض ته گرفتن بخش های روی خورشت خود را خارج کرده و در یک ظرف دیگر ریخته و مجددا اجازه دهید تا بپزد. یکی دیگر از راهکارهایی که می توانید برای رفع بوی سوختگی در خورشت ها استفاده کنید این است که مقداری پیاز داخل خورشت خود بریزید. قرار دادن پیاز کامل داخل خورشت می تواند این بوی بد را از بین ببرد. بعد از چند دقیقه جوشیدن خورشت می توانید پیاز را خارج کرده و خورشت خود را سرو کنید.

روش دوم گرفتن بوی سوختگی انواع خورشت

یکی دیگر از بهترین روش گرفتن بوی سوختگی از غذاهای خورشتی، اضافه کردن آب و نمک به غذا است. با اضافه کردن کمی آب و نمک می توانید تا حدود زیادی بوی بد سوختگی را در خورشت خود از بین ببرید و آن را سرو کنید. البته باید دقت داشته باشید که اضافه کردن روغن نیز می تواند یکی دیگر از راهکارهای مفیدی باشد که در این شرایط می توانید مورد استفاده قرار دهید و بوی سوختگی خورشت خود را از بین ببرید.

از دیگر راهکارهای مفیدی که برای رفع بوی سوختگی خورشت وجود دارد و می توانید از آن اضافه کنید این است که مقدار کمی شکر به خورشت خود اضافه کنید. نیازی نیست شکر زیادی را به خورشت اضافه کنید چرا که باعث شیرین شدن آن می شود. با اضافه کردن مقدار بسیار کمی شکر به خورشت می توان به سادگی بوی سوختگی آن را برطرف کرد.

 شگرد گرفتن بوی سوختگی برنج

گاهی اوقات ممکن است نیازمند روش هایی برای گرفتن بوی سوختگی غذاهای برنجی باشید و ندانید که چگونه باید بوی سوختگی برنج های ته گرفته را از بین ببرید. اگر شما هم با مشکل مواجه شده اید و به دنبال ترفندهایی جذاب برای از بین بردن این بوی بد هستید به شما پیشنهاد می کنیم از چند حبه قند برای از بین بردن این بوی بد استفاده کنید.

قرار دادن چند حبه قند در لا به لای برنج می تواند به طور کامل بوی سوختگی را از بین ببرد. البته باید دقت داشته باشید که تعداد حبه های قند کمی را استفاده کنید تا باعث شیرین شدن برنج نشوید. راهکار دیگری که برای گرفتن بوی سوختگی از غذاهای برنجی وجود دارد این است که یک پنبه را به مقداری آبلیمو آغشته کنید و  سپس آن را درون قابلمه برنج خود قرار دهید. این کار نیز می تواند به میزان زیادی روی رفع کردن بوی سوختگی از برنج تاثیرگذار باشد و نتیجه مطلوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نکاتی طلایی برای گرفتن بوی سوختگی از غذاها

در خصوص گرفتن بوی سوختگی از غذاهای خورشتی باید دقت داشته باشید که به محض سوختن و ته گرفتن به هیچ وجه نباید به غذا آب اضافه کنید چرا که این کار باعث پخش شدن بوی سوختگی در کل خورشت می شود. بهترین راهکار این است که ابتدا خورشت را جدا کرده و در ظرف دیگری بریزید و سپس به آن آب اضافه کنید. برای گرفتن بوی سوختگی از غذاهای برنجی نیز می توانید روی برنج خود یک تکه نان که کمی مرطوب شده است قرار دهید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه روی قابلمه باشد تا بوی سوختگی را از بین ببرد.

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم روش های مفید و کاربردی از بهترین روش گرفتن بوی سوختگی غذاهای مختلف را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مطالعه این ترفندها برای شما مفید بوده باشد و موفق شده باشید اطلاعات مورد نیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

مجموعه ما به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در حوزه خدمات تشریفات عروسی، برگزارکننده مجالس در تهران و خدمات مجالس فعالیت دارد که می توانید همین حالا از بخش های مختلف سایت ما دیدن کرده و بیشتر با خدمات مختلف ما آشنا شوید. یکی از مهم ترین خدمات مجموعه ما امکان سفارش آنلاین غذا است. ما کیفیت بسیار بالایی را در غذاهای خود به شما ارائه می دهیم و علاوه بر این تنوع منوی غذایی بالایی نیز داریم. قیمت غذاها در مجموعه ما نیز بسیار مناسب است.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

4 + 7 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا