02143000042

آشنایی با دستور پخت انواع کوکو و کتلت

انواع کتلت و کوکو  این روزها به یک یا دو مورد ختم نمی‌شود و می‌توان کتلت های خوشمزه با طعم های گوناگون برای غذای مجالس و مهمانی ها پخت و نوش جان نمود.
کتلت بادمجان یکی از انواع این غذا شناخته می شود که در دستور پخت آن بادمجان و گوشت چرخ کرده جای می‌گیرد. اگر علاقه مند به کتلت های رژیمی هستید می توانید کدو و یا قارچ را در دستور پخت خود قرار دهید چرا که در آنها از هیچ‌گونه گوشتی استفاده نمی شود.

برای پخت کتلت ها می توانید از روغن استفاده کند یا می توانید کتلت ها را درون فر قرار دهید تا بدون هیچ گونه روغنی پخته شوند. این نکته را فراموش نکنید که برای قوام کتلت ها اغلب از تخم مرغ و آرد می توانید استفاده نمایید. در ادامه به معرفی بیشتر انواع کتلت و نحوه پخت آن ها خواهیم پرداخت. با سرآشپز کترینگ کیبو همراه باشید

انواع دستور پخت انواع کوکو و کتلت

کتلت یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که در دسته بندی غذای شرکتی کترینگ جای می گیرد. این غذا دارای انواع مختلفی است که هر کدام از دستور پخت مشخصی برخوردارند.

کتلت رایجی که اغلب بانوان خانه دار به پخت آن می پردازند اغلب با گوشت، پیاز و سیب زمینی آماده می شود و از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است. کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی نیز در دسته بندی انواع کتلت جای می گیرند و از دستور پخت راحتی برخوردارند.

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی

یکی از انواع کتلت  کوکو سیب زمینی است که دستور پخت آن نیز بسیار آسان است. با کمی صبر و حوصله به راحتی می توانید این کتلت را تهیه نمایید. با آب پز کردن

سیب زمینی و اضافه کردن تخم مرغ و ادویه جاتی مانند زرد چوبه می توانید در عرض یک ساعت کوکو سیب زمینی را آماده نمایید. این کتلت اغلب با نان و ماست خورده می شود و از طعم لذیذ و چربی برخوردار است.

 

کوکو سبزی

برای پخت کوکو سبزی نیز تنها به جای سیب زمینی می توانید از سبزی مخصوص استفاده کنید. ابتدا می بایست سبزی های معطر در کنار جعفری را به صورت ریز خرد نمایید و تخم مرغ ها را به آن اضافه نمایید.

زردچوبه , فلفل و نمک از ادویه های مخصوص این کتلت می باشند.پیاز , زرشک و گردو نیز طعم خاصی به این کتلت می دهند. پس از آماده شدن مواد می توانید آن را سرخ نمایید.

اما از دیگر انواع کتلت که دارای تنوع بسیاری می باشند می توان به کتلت بادمجان، کتلت ذرت، کتلت سالمون یونانی، کتلت آلمانی، کتلت لوبیا، کتلت قارچ، کتلت افغانی و چندین مورد دیگر اشاره کرد. در ادامه ما بیشتر به نحوه پخت کتلت های بادمجان، کدو، قارچ، ذرت و کتلت آلمانی خواهیم پرداخت پس با آشپزخانه کیبو همچنان همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: غذاهای ایرانی بدون برنج

کتلت بادمجان

یکی از انواع کتلت که بسیار خوش طعم می باشد کتلت بادمجان است. برای تهیه آن به بادمجان، سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ، جعفری، پنیر پیتزا و در صورت نیاز به آرد سوخاری و ادویه جاتی همچون نمک و روغن نیاز خواهد بود.

در ابتدا توصیه می‌کنیم که بادمجان ها را به صورت تنوری پخت نموده و آنها را کاملاً له کنید. می توانید در ادامه سیب زمینی ها را نیز آب پز کرده و به همراه پیازی که خرد کرده‌اید به بادمجان ها اضافه کنید و خوب آنها را ورز دهید.

در ادامه اضافه کردن نمک، جعفری و همچنین تخم مرغ ها را در دستور کار قرار داده و در انتها پنیر پیتزای خود را به این مخلوط اضافه نمایید
همچنین برای قوام بیشتر مواد می توانید از آرد سوخاری استفاده کنید. برای پخت این کتلت می توانید از روغن استفاده کنید یا در فر آن را پخت نمایید.

کوکو ذرت کتلت ذرت

 یکی دیگر از انواع کتلت ها که این روزها از طرفداران بسیاری برخوردار است کتلت ذرت است. دستور پخت آن به این صورت است که به میزان لازم گوشت مرغ چرخ کرده را آماده کرده و در کنار آن می توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید. پیازچه و گشنیز را به صورت کاملاً ریز خرد کنید و سپس تخم مرغ را آماده نمایید. می توانید برای سرخ کردن از روغن استفاده کرده و یا آن را در فر قرار دهید.

برای تهیه این کتلت می بایست در ابتدا گوشت مرغ چرخ کرده را با موادی همچون تخم مرغ، گشنیز و پیازچه و ذرت مخلوط کنید و به خوبی آن را ورز دهید تا موادی کاملاً یکدست به دست آید. پس از این مرحله می بایست مقداری روغن برای سرخ کردن این کتلت ها در ماهیتابه بریزید. همچنین توصیه می کنیم که برای پخت سریع مواد داخل کتلت ها چند حفره با چنگال بر روی آن ها ایجاد نمایید. شما عزیزان می توانید این کتلت ها را با سس نیز نوش جان کنید.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع پیش غذا

کتلت یونانی

یکی دیگر از انواع کتلت نوع آلمانی است که مواد مورد نیاز برای تهیه آن باگت، گوشت، خردل، نمک، فلفل، تخم مرغ، پودر پاپریکا، پیاز و سیر می باشند. با توجه به اینکه این کتلت را برای چند نفر قرار است آماده کنید مقدار آنها نیز متفاوت می باشد.
برای تهیه کتلت آلمانی توصیه می‌کنیم که باگت ها را به مدت زمان نیم ساعت با یک لیوان آب از قبل کاملاً خیس کنید به طوری که با گت ها کاملاً نرم شوند.

 سپس این باگت ها را می توانید با گوشت چرخ کرده مخلوط نمایید و در ادامه می بایست سیر و پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن تفت دهید. می توانید به جای روغن از کره نیز استفاده کنید.

تمامی مواد را با باگت و گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و ورز دهید. ادویه جات مانند پودر پاپریکا، نمک و فلفل را نیز می توانید به این مواد اضافه نمایید. پس از مخلوط کردن و یکدست شدن مخلوط می توانید آن را در حرارت سرخ کرده و یا در فر قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که می توانید در این مخلوط از جعفری نیز استفاده کنید.

دستور پخت کتلت آلمانی

کتلت قارچ

یکی از انواع کتلت که این روزها نیز برای افرادی که به دنبال رژیم های غذایی هستند از اهمیت برخوردار است کتلت قارچ می باشد چرا که در آن از قارچ و دیگر سبزیجات معطر استفاده می‌شود و گوشت در آن هیچ نقشی ندارد. برای تهیه این کتلت می بایست قارچ، تخم مرغ، سیر، سبزیجات معطر، خمیر باگت، روغن، نمک و فلفل را آماده نمایید.

توصیه می‌کنیم که برای یکدست شدن قارچ ها را از قبل چرخ نموده و سپس آن را با خمیر باگت و دیگر سبزیجات به خوبی مخلوط نمایید. تخم مرغ ها نقش مهمی در قوام این مخلوط خواهند داشت.

پس از اضافه کردن مواد برای آماده شدن کتلت نوبت به ادویه جاتی همچون فلفل و نمک و زردچوبه می رسد که می توانید به این مخلوط اضافه کنید. در انتها می توانید مقداری از این مخلوط را برداشته و روی حرارت با روغن و کره سرخ کنید.

کتلت قارچ

کتلت کدو

 از دیگر انواع کتلت که در زمره کتلت هایی است که با سبزیجات مختلف پخت می شود می توان به کتلت کدو اشاره کرد. برای این کتلت می بایست تره فرنگی خرد شده را آماده کنید و همچنین نیاز به سبزی تازه و البته به صورت خرد شده نیز می‌باشد. از دیگر مواد می توان به آرد، ماست، تخم مرغ، روغن زیتون و ادویه جاتی همچون فلفل و نمک اشاره کرد.

 در ابتدا می بایست کدوها را کاملاً تمیز نموده و آنها را خرد نمایید. نکته بعدی اضافه کردن کدو به تخم مرغ ها است که توصیه می‌کنیم که به همراه آنها تره فرنگی خرد شده خود را نیز اضافه کنید.

اضافه کردن آرد به این مواد باعث می‌شود که چسبندگی آن کمتر شود. پس از اضافه کردن تمامی مواد و ادویه جات به راحتی می توانید این کتلت را در روغن با شعله کاملاً ملایم سرخ نموده و نوش جان کنید. استفاده از ماست در کنار این کتلت بسیار طعم آن را لذیذ تر می کند

سفارش آنلاین غذا

 

 

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

12 + 14 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا