02143000042

اهمیت دادن به سلامت غذا و نحوه تهیه غذا و در نهایت ظرفی که در آن غذا سرو می شود با سلامت فرد و سلامت جامعه ارتباط مستقیمی خواهد داشت. به همین دلیل شاخص های ارزیابی سلامت غذای کترینگ و به کار بردن شاخصه هایی که کیفیت غذای جامعه را تضمین می کند بسیار مورد توجه است.

آشنایی با شاخص های ارزیابی سلامت غذای کترینگ

اغلب افراد تنها کیفیت غذا را مورد بررسی قرار می دهند در صورتی که بهداشت مکانی که غذا در آنجا طبخ شده، ارزش غذایی مواد اولیه، روش طبخ غذا شرکتی ، نوع جنس به کار رفته در ظرف غذا، تهیه دسرها، ترشی ها و دیگر پیش غذاها در کنار انواع غذاها همگی می تواند در سلامت مصرف کنندگان نقش بسزایی را داشته باشند.

کترینگ شرکتی

ارزیابی سلامت غذای کترینگ

ممکن است در ابتدا این سوال برای شما پیش بیاید که کترینگ چیست؟ پس خوب است بدانید صنعت کترینگ یکی از بخش های مهم شرکت های بسیاری مانند هتل ها، رستوران ها، شرکت های هواپیمایی، بیمارستان ها، شرکت های حمل و نقل زمینی مانند قطارها و بسیاری نهادهای دیگر است که تهیه غذا و همچنین توزیع آن را همراه با سالاد، نوشیدنی، دسر و پیش غذا برای تعداد زیادی مسافر و یا مهمان تدارک می بیند.

از آنجایی که شاخص های ارزیابی سلامت غذای کترینگ  می تواند با سلامت فرد و در نهایت سلامت جامعه در ارتباط باشد. لذا حدود چند سالی است که در یک گردهمایی با نام جشنواره سلامت غذا، مهمترین شاخص های ارزیابی سلامت غذا کترینگ برای مسئولین غذاهای کترینگ تعیین شده است.

در حقیقت زمانی که صحبت از ارزیابی سلامت غذای کترینگ می شود تنها کیفیت غذا و طعم و مزه آن مد نظر نیست. بلکه نحوه آماده سازی، محل سرو، روش تهیه مواد اولیه و بسیاری موارد مرتبط با کیفیت و حفظ کننده ارزش غذایی مورد اهمیت است.

اهمیت سلامت غذاهای کترینگ

در زندگی ماشینی این روزها با توجه به الگوی نامناسب مصرف غذایی همچنین رژیم های غذایی ناسالم و روی آوردن بسیاری از مردم به سمت فست فودها استفاده از محصولات ارگانیک و سالم غذایی را کم کرده است و همین امر سبب شده تا در جامعه شیوع بیماری هایی مانند افزایش فشار خون، سکته های نابهنگام مغزی و قلبی، افزایش افراد دیابتی، بالا رفتن آمار سرطان و چاقی بیشتر از هر زمان دیگری باشد که ضمن کم شدن طول عمر افراد یک جامعه باعث شده است تا هزینه های درمانی و پزشکی سنگینی را بر دوش کشور قرار دهد.

این روزها ارزیابی سلامت غذای کترینگ از چنان اهمیتی برخوردار است که در بیشتر شرکت ها و ارگان ها با توجه به کیفیت غذای سازمانی ارائه شده توسط آشپزخانه کیبو تعداد مشتریان آنها رقم خورده است. مثلا یک شرکت هواپیمایی زمانی می تواند میزبان تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی باشد که تمامی موارد ارزیابی سلامت غذای کترینگ را در نظر گرفته و بهترین منوی غذا را در اختیار مسافران خود قرار دهد.

غذای مجالس

اقدامات لازم برای ارتقاء سلامت غذای کترینگ

همانطور که ذکر شد وجود غذاهای ناسالم و غیر طبیعی مخاطراتی را برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت. بنابراین باید به منظور بهبود سیستم سلامت در صنعت تهیه غذا و غذاهایی که به تعداد بالایی در ارگان های مختلف، رستوران های متنوع و هتل ها طبخ می شوند از نظر کیفیت غذایی، استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه همچنین محصولاتی که در صنایع غذایی تولید می شوند مورد ارزیابی قرار بگیرند. از طرفی دیگر لازم است سواد تغذیه ای شهروندان یک جامعه تا حد نیاز، ارتقاء داده شود تا دولت بتواند با صرف کمترین هزینه ها از بروز بیماری های غیر واگیر در جامعه جلوگیری به عمل آورد.

مهمترین فاکتورهای ارزیابی سلامت غذای کترینگ

در سال های اخیر به منظور ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و داشتن جامعه ای پویا و سالم، بسیاری از کارشناسان در یک همایش بین المللی با نام جشنواره سلامت غذا ۶ شاخصه مهم را برای ارزیابی سلامت غذای کترینگ قرار دادند که این شش فاکتور عبارتند از :

  •  رعایت تمام نکات بهداشتی
  • اهمیت دادن به تامین مواد اولیه
  •  به کار بردن بهداشت در زمان طبخ و آماده سازی غذا
  •  رعایت کردن شیوه های درست طبخ و حفظ ارزش غذایی مواد اولیه
  •  استفاده از مواد ارگانیک و کاملا طبیعی
  • به کار بردن ظروف و  بسته بندی های سالم در زمان سرو غذا

اگرچه بیشتر افراد به کیفیت و طعم غذا توجه دارند اما اینکه غذا در ظرف پلاستیکی باشد یا ظرف های سلولزی و در چه مکانی با چه تکنیکی تهیه شده و چگونه بسته بندی شده به دست متقاضیان برسد در ارزیابی سلامت غذای کترینگ بلوار میرداماد بسیار حائز اهمیت می باشد.

مقاله پیشنهادی : قرار داد تهیه غذای شرکتی

فاکتورهای مهم در ارزیابی کیفیت غذای کترینگ

رستوران ها که بیشترین مسئولیت سلامت غذای شرکتی را بر عهده دارند باید با توجه به شاخص های ارزیابی سلامت غذای کترینگ از تمامی جهات، سلامت یک غذا را حفظ نمایند. امروزه متاسفانه تهیه مواد اولیه اکثر غذاها به روش صنعتی و با استفاده از انواع کودهای شیمیایی به دست می آید و مردم کمتر از هر زمان دیگری مصرف کننده مواد ارگانیک و کاملا طبیعی هستند پس این وظیفه مسئولین طبخ غذا است تا در تهیه نمونه های مختلفی از غذاهای هتل ها، هواپیماها، بیمارستان ها و بسیاری ارگان های دولتی و خصوصی دیگر در طبخ مرغوب ترین غذا تمام تلاش خود را به کار بسته و علاوه بر کیفیت غذا به حفظ بافت اصلی غذا، میزان کالری و جنس ظرفی که غذا در آن سرو می شوند اهمیت لازم را بدهند.

شاخص کترینگ خوب

ذکر یک نکته مهم در ارزیابی کیفیت غذای کترینگ

علاوه بر مواردی که در مورد ارزیابی سلامت غذای کترینگ ذکر شد امروزه بسیاری از مراکز ارائه دهنده صنعت کترینگ به منظور رقابتی سالم، اقدام به تهیه غذاهایی نموده اند که رژیمی بوده و  مخصوص افراد لاغر و افرادی که اضافه وزن دارند می باشد. همچنین غذاهایی که قند و نشاسته پایینی دارند و مناسب افراد دیابتی هستند و البته غذاهایی که با توجه به کاهش فشار خون و افزایش کلسترول تهیه شده اند. اما باید دانست که سرو چنین غذاهایی زمانی می تواند برای شما مفید باشد که سرآشپزان انواع چنین غذاهایی را مطابق با ارزیابی سلامت غذای کترینگ  جردن و زیر نظر متخصصان و کارشناسان علوم تغذیه انجام داده باشند و از نظر کیفیت غذایی و میزان کالری همچنین حفظ ارزش غذایی از طرف وزارت بهداشت و درمان تایید شده باشد.

نقش کیفیت و سلامت غذای کترینگ

اگر چه برخی از سازمان ها و شرکت ها در مواردی خارج از صنعت کترینگ فعالیت می کنند، اما با داشتن یک غذای کترینگ کیبو برای آشپزی مجالس با کیفیت و سالم این امکان برای آنها به وجود می آید تا در حد چشمگیری کسب و کار آنها رونق داشته و تعداد مراجعه کنندگان آنها نیز افزایش یابد. در حقیقت عملکرد یک غذای سالم تا اندازه ای است که برای بیشتر سازمان ها و شرکت ها به عنوان یک عنصر مهم پیشرفت شناخته شده است و اصولا یک غذای خوشمزه و لذیذ با کیفیتی عالی می تواند نام و برند یک شرکت را مشهور تر کرده و آن را در بین مردم بیشتر از هر زمان دیگری محبوب کند و همین محبوبیت مهمترین عامل برای کسب درآمد بیشتر نیز باشد.

سفارش آنلاین غذا

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

14 + 12 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا