02143000042

بسیاری از افراد امروزه ترس زیادی درباره غذای بیرون و ویروس کرونا دارند و گمان می کنند که ممکن است از طریق غذای بیرون مبتلا به ویروس کرونا شوند. این موضوع باعث شده است تا ترس زیادی از تهیه غذا از کترینگ ها در افراد وجود داشته باشد و به همین علت نیز بسیاری از کسب و کارهای مربوط به توزیع غذا با مشکل روبرو شوند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا واقعا ویروس کرونا  از طریق غذای بیرون منتقل می شود؟ بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارید پاسخ این سوال را بیابید و بدانید که آیا غذاهای بیرون و غذاهای رستورانی می توانند باعث انتقال ویروس کرونا شوند یا خیر حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

آیا ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می شود یا نه؟

 به نقل از سی ان ان : پروفسور ویلیامز مدیر ارشد کنترل شیوع و پیشگیری  آمریکا تاکید کرده اند که ویروس کرونا از طریق غذا به دلیل حرارت دیدن در حین تهیه غذا قابل انتقال نیستطریق غذا منتقل نمی‌شود.

بنابراین با خیالی آسوده می توانید در صورتی که امکان پخت غذا ندارید سفارش غذا از مراکز تهیه غذای شرکتی و آشپزخانه های بیرون بر به صورت تلفنی و یا سفارش آنلاین انجام دهید .

ویروس کرونا

نظر سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق غذا

کرونا ویروس ها یک خانواده بسیار بزرگ از ویروس ها می باشند که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده اند. یکی از دغدغه هایی که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند این است که آیا انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و به خصوص غذاهای بیرون بر امکان پذیر است؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تا کنون شواهد دقیقی مبنی بر این که ویروس کرونا از طریق بسته بندی مواد غذایی منتشر می شود بدست نرسیده است ولی از آن جایی که از نظر تئوری این موضوع امکان پذیر است بهتر است که نکات بهداشتی را در این خصوص رعایت کنید. برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون بر بهتر است زمانی که غذا را دریافت می کنید ظرف آن را عوض کرده و غذا را در یک ظرف جدید ریخته و گرم کنید.

همینطور بعد از این که ظرف غذای بیرون بر را دور انداختید حتما دست خود را به خوبی شست و شو دهید تا از انتقال ویروس جلوگیری کرده باشید. با انجام این کار به راحتی می توانید از انتقال این ویروس از طریق بسته بندی مواد غذایی و همینطور غذاهای بیرون بر جلوگیری کنید و در نتیجه با خیالی راحت این غذاها را میل کنید

حرارت بالا ویروس را از بین می برد

یک نکته بسیار مهم در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق غذا این است که حرارت بالا می تواند باعث از بین رفتن این ویروس شود. بنابراین زمانی که غذاها در دمای بالایی پخته می شود حتی اگر مواد اولیه دارای ویروس کرونا باشند به طور کامل در طول فرایند پخت از بین می روند و در نتیجه خطری را برای افرادی که این غذاها را مصرف می کنند نخواهند داشت.

سازمان بهداشت جهانی در این خصوص توصیه می کند که اگر شما هم از غذای بیرون استفاده می کنید حتما بعد از دریافت غذا سعی کنید آن را گرم کنید تا در صورت وجود هرگونه ویروس کرونا بر روی غذا از بین برود. با انجام این کار احتمال انتقال ویروس از طریق غذا را به صفر می رسانید و می توانید با خیالی راحت غذا را میل کنید.

سفارش آنلاین غذا

رعایت بهداشت در آشپزخانه های بیرون بر

با توجه به اهمیت بسیار زیاد ویروس کرونا وزارت بهداشت نظارت گسترده ای را بر روی رستوران ها آغاز کرده است و رستوران هایی که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند پلمپ خواهند شد. این موضوع اولین عاملی است که باعث می شود تا بسیاری از رستوران ها توجه زیادی به مسائل بهداشتی داشته باشند و حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون باید بدانید که در صورتی که رستوران ها و خدمات پخش غذا نکات بهداشتی را رعایت کنند احتمال انتقال ویروس از طریق غذای بیرون به صفر می رسد. رستوران ها باید سعی کنند به طور کامل نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان پختن و سرو غذا، استفاده از دستکش، شستشو و ضد عفونی کردن دست ها بعد از برخورد با هرگونه سطحی که احتمال آلودگی دارد و … می توانند وضعیت بهداشتی بسیار خوبی را برای غذاهای بیرون بر فراهم کنند. در این میان مصرف کنندگان غذاهای بیرون بر نیز می توانند نقش بسیار مهمی را در عدم انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون بر داشته باشند به شرطی که بعد از دریافت غذا آن را به خوبی گرم کنند و بسته بندی غذا را دور بیندازند.

علاوه بر این از آن جایی که امروزه مشتریان غذای بیرون معمولا غذاهای خود را از رستوران هایی تهیه می کنند که نکات بهداشتی را رعایت کنند رقابت شدیدی از نظر رعایت کردن نکات بهداشتی بین رستوران ها به وجود آمده است که این رقابت باعث می شود تا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق غذاهای رستورانی و غذاهای بیرون به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه سوپ مخصوص کرونا

از سفارش غذاهای سرد خودداری کنید

یکی از نکاتی که امروزه بسیاری از متخصصان حوزه ویروس کرونا بیان می کنند این است که تا جای ممکن سعی کنید از سفارش غذای بیرون سرد خودداری کنید. در واقع اگر غذاهایی که سفارش می دهید امکان گرم کردن داشته باشند می توانند از نظر بهداشتی مناسب تر باشند و امکان انتقال این ویروس توسط این غذاها کمتر است.

البته رعایت کردن نکات بهداشتی برای درست کردن غذاهای سرد توسط رستوران ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی این موضوع داشته باشد ولی با این حال حتما باید در زمان سفارش غذای بیرون به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشید تا از انتقال این ویروس تا جای ممکن جلوگیری کرده باشید.

انتقال ویروس کرونا

ظرف غذای بیرون را تعویض کنید

رعایت کردن نکات بهداشتی توسط رستوران ها نمی تواند به تنهایی از جلوگیری از انتقال ویروس کرونا توسط غذای بیرون جلوگیری کند. شما هم باید به وظایف بهداشتی خود تا جای ممکن عمل کنید. یک توصیه مهم برای جلوگیری از انتقال این ویروس از طریق غذاهای رستورانی و غذاهای بیرون این است که بعد از دریافت غذا حتما سعی کنید ظرفی که غذای شما در آن برای شما ارسال شده است را تعویض کنید و به یک ظرف بهداشتی و تمیز منتقل کنید. این کار می تواند در جلوگیری از انتقال ویروس بسیار موثر باشد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که حتما سعی کنید بعد از آن که ظرف غذا را عوض کردید آن را بر روی حرارت قرار دهید و دوباره غذا را گرم کنید تا در صورت وجود هرگونه ویروسی این ویروس با استفاده از گرما از بین برود. رعایت کردن این نکات می تواند به شما کمک کند تا با خیالی راحت از غذاهای بیرون استفاده کنید و نگرانی خاصی درباره انتقال ویروس کرونا نداشته باشید.

نکات پایانی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون بر

رعایت کردن نکات بهداشتی در خصوص غذاهایی که به طور کامل پخته نمی شوند و نمی توان به آنها حرارت داد نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. متاسفانه در صورتی که نکات بهداشتی در خصوص این غذاها به خوبی رعایت نشود احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون وجود خواهد داشت و شما هم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. خوشبختانه امروزه سختگیری های زیادی در خصوص رستوران ها و وضعیت بهداشتی آنها وجود دارد و همین عامل نیز باعث می شود تا احتمال انتقال این ویروس به میزان زیادی کاهش پیدا کند. در این مسیر صاحبان رستوران ها، کارکنان و آشپزهایی که در رستوران ها فعالیت دارند و همینطور مشتریان رستوران ها می توانند کمک زیادی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق غذای بیرون داشته باشند.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

12 + 10 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا