02143000042

طرز تهیه انواع دمنوش گیاهی

 امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به در کنار یادگیری  انواع روش طرز تهیه غذا ، به دنبال فراگیری طرز تهیه انواع دمنوش برای حفظ سلامتی و درمان برخی  از بیماری ها هستند تا بتوانند دمنوش های مفیدی را درست کنند. در حال حاضر دمنوش های طبیعی زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را به راحتی در منزلا خود درست کرده و میل کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره طرز تهیه دمنوش های مفید برای بدن صحبت کنیم و آموزش های بسیار جذابی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه بدست بیاورید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و دمنوش نعناع فلفلی

برای درست کردن دمنوش بابونه ابتدا بابونه خشک شده را در یک ظرف ریخته و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید تا برای مدت زمانی دم بکشد و سپس آن را میل کنید. توجه داشته باشید که می توانید از بابونه تازه نیز برای درست کردن این دمنوش خوشمزه استفاده کنید که باعث می شود تا عطر و طعم خاصی را به خود بگیرد. در زمان مصرف کردن پیشنهاد می کنیم این دمنوش را از صافی رد کنید و برای طعم دار کردن آن نیز از لیموی تازه و شکر استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی به این شکل است که ابتدا باید برگ های نعناع فلفلی تازه را در یک کتری یا قوری ریخته و مقداری آب جوش را به آن اضافه کنید. حال زمان آن است که کتری خود را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و سپس اجازه دهید تا برای مدت زمان 30 ساعت دم بکشد و سپس می توانید با مقداری نبات یا عسل این دمنوش خوشمزه را میل کنید.

طرز تهیه انواع دمنوش

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و چای ترش

طرز تهیه دمنوش زنجبیل به این شکل است که ابتدا باید یک یا دو برش از ریشه زنجبیل را جدا کرده و آنها را به همراه مقداری آب جوش روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برای مدت زمان کوتاهی دم بکشد. حال می توانید برای سرو این دمنوش فوق العاده مفید از مقداری عسل استفاده کنید تا دمنوش شما شیرین شود.

برای درست کردن چای ترش یا همان دمنوش هیبسکوس ابتدا برای هر نفر بین دو تا چهار گرم از این چای را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. مدت زمان دم کشیدن چای ترش زیاد نیست و شما با قرار دادن این چای برای مدت زمان 3 الی 5 دقیقه روی حرارت می توانید آن را دم کنید. برای سرو کردن این چای نیز ابتدا آن را از صافی رد کرده و سپس با خوراکی های شیرین آن را میل کنید.

دمنوش زنجبیل

 دمنوش سرخارگل و دمنوش رویبوس

دمنوش اکیناسه یا همان دمنوش سرخارگل یکی از معروف ترین دمنوش های مفید برای بدن است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. طرز تهیه دمنوش اکیناسه به این شکل است که ابتدا باید مقداری از ریشه گیاه سرخارگل را در قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان 15 دقیقه دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را از صافی رد کرده و مقداری عسل نیز برای طعم دار کردن آن به این دمنوش اضافه کنید. حال می توانید این دمنوش خوشمزه و فوق العاده مفید  را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش رویبوس به این شکل است که ابتدا باید برای یک نفر یک قاشق چای خوری از برگ گیاه رویبوس را جدا کرده و به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از این که مقداری خنک شد به آن لیموی تازه نیز اضافه کرده و این دمنوش مفید را میل کنید.

 دمنوش های مخصوص تقویت سیستم ایمنی بدن|کرونا

طرز تهیه دمنوش آویش و شیرین بیان و عناب

یکی از انواع دمنوش هایی که امروزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب می باشد. این دمنوش دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است و شما به راحتی می توانید این دمنوش را در منزل خود تهیه کنید.

طرز تهیه دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب به این شکل است که یک لیوان آب را به همراه 5 عدد عناب و یک قاشق برگ آویشن و مقدار کمی شیرین بیان را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا این ترکیب به خوبی با یکدیگر دم بکشد. حال می توانید این دمنوش فوق العاده خوشمزه را با خوراکی های شیرین میل کرده و نهایت لذت را از صرف این دمنوش بی نظیر ببرید.

طرز تهیه دمنوش عناب

طرز تهیه دمنوش نعناع و دمنوش مرزنجوش

دمنوش نعناع یکی از مفیدترین دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که دارای طعم خاصی نیز می باشد. برای درست کردن این دمنوش بسیار خوشمزه و لذیذ ابتدا باید برگ های نعناع تازه را به خوبی شسته و سپس خشک کنید. سپس دو قاشق غذا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان 10 تا 12 دقیقه به خوبی دم بکشد. توجه داشته باشید که می توانید از گیاه خشک شده نعناع نیز استفاده کنید ولی توصیه ما به شما این است که حتما از برگ های تازه استفاده کنید. در ادامه می توانید از عسل برای شیرین کردن این دمنوش استفاده کنید.

دمنوش دیگری که برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود دمنوش مرزنجوش می باشد. طرز تهیه دمنوش مرزنجوش به این شکل است که یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک فنجان آب داغ ریخته و بر روی حرارت بسیار پایین قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و با مقداری عسل و یا شیره آن را شیرین کرده و میل کنید.

طرز تهیه دمنوش مریم گلی

طرز تهیه دمنوش مریم گلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به این شکل است که شما باید دو قاشق غذاخوری از برگ مریم گلی را در دو فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا حداقل برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه به خوبی دم بکشد و سپس آن را با عسل میل کنید.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه

یکی دیگر از دمنوش های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش سیاه دانه است که خواص زیادی برای تقویت سیستم ایمنی دارد. طرز تهیه دمنوش سیاه دانه بسیار ساده و راحت است. برای درست کردن این دمنوش دو قاشق چای خوری سیاه دانه را به همراه آب جوش برای مدت زمان 20 الی 30 دقیقه دم کرده و با مقداری عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی میل کنید.

قوی ترین دمنوش افزایش سیستم ایمنی بدن

دمنوش دیگری که می تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید دمنوش زوفا است. برای درست کردن این دمنوش مقداری از گیاه زوفا را در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا تقریبا ده الی 15 دقیقه دم بکشد و سپس این دمنوش را میل کنید.

 انواع دمنوش های مخصوص لاغری

دمنوش لاغری زنجبیل

دمنوش لاغری زنجبیل یکی از بهترین دمنوش هایی است که امروزه می توان از آن برای کاهش وزن استفاده کرد. برای درست کردن این دمنوش مقداری زنجبیل را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان 5 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از آن منتظر بمانید تا این ترکیب سرد شده و با اضافه کردن لیمو ترش و مقدار کمی عسل آن را میل کنید.

چای مخصوص لاغری

 چای مخصوص لاغری

چای ماچا نیز از دیگر دمنوش های مفید برای لاغری است. برای درست کردن این دمنوش یک و نیم قاشق از این دمنوش را در یک فنجان آب جوش ریخته و در صورت تمایل مقدار کمی نیز شیر به آن اضافه کنید.

 طرز تهیه دمنوش قهوه سبز

طرز تهیه دمنوش قهوه سبز برای لاغری به این شکل است که ابتدا باید دانه های قهوه سبز را به خوبی آسیاب کرده و پودر آن را با آب سرد مخلوط کنید. حال این ترکیب را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب بجوشد. بعد از جوشیدن اجازه دهید تا این دمنوش به خوبی بجوشد تا طعم و عطر بهتری را به خود بگیرد.

طرز تهیه چای سبز

طرز تهیه دمنوش چای سبز نیز بسیار ساده و راحت است و شما می توانید به راحتی اقدام به تهیه این دمنوش خوشمزه کنید. برای درست کردن این دمنوش یک قاشق چای خوری از برگ های این چای را در قوری ریخته و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید و حالا این دمنوش خوشمزه آماده میل کردن است.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه سالاد سبزیجات

دمنوش هل

دمنوش هل یکی از دمنوش های بسیار محبوب برای لاغری و کاهش وزن به شمار می آید. طرز تهیه دمنوش هل به این شکل است که ابتدا باید پودر هل را با مقداری آب جوش ترکیب کرده و اجازه دهید تا برای مدت زمان 10 دقیقه به خوبی روی حرارت دم بکشد. حال می توانید این دمنوش را از صافی رد کرده و با مقداری عسل میل کنید.

بهترین دمنوش های معروف برای لاغری

دمنوش لاغری نعناع

دمنوش لاغری نعناع یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری به شمار می آید. برای درست کردن این دمنوش از نعناع های تازه و مقداری آب جوش استفاده کرده و اجازه دهید تا این دمنوش برای مدت زمان 5 دقیقه دم بکشد.

طرز تهیه دمنوش لاغری زرشک

طرز تهیه دمنوش لاغری زرشک به این شکل است که ابتدا باید زرشک های خود را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس زرشک های تازه را به قوری اضافه کرده و مقداری آب جوش نیز به آنها اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از مقداری چوب دارچین نیز برای عطر و طعم بهتر استفاده کنید. حال اجازه دهید تا این دمنوش برای مدت زمان 20 دقیقه به خوبی دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

دمنوش جینسینگ

دمنوش جینسینگ نیز می تواند برای لاغری بسیار مفید باشد. طرز تهیه دمنوش جینسینگ به این شکل است که ابتدا باید ریشه های جینسینگ تازه را تراشیده و آن را درون آب داغ قرار دهید و بعد از پنج دقیقه مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و حالا دمنوش شما آماده میل کردن است.

طرز تهیه دمنوش گزنه

طرز تهیه دمنوش گزنه برای لاغری به این ترتیب است که ابتدا باید دو قاشق غذاخوری از برگ های خشک شده گزنه را به همراه دو لیوان آب در قوری ریخته و اجازه دهید تا آب جوش بیاید و سپس این دمنوش آماده میل کردن خواهد بود.

دمنوش رزماری

اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید دمنوش رزماری نیز می تواند گزینه خوبی برای لاغری باشد. یک قاشق چای خوری از برگ های رزماری خشک شده را با دو فنجان آب جوشانده و اجازه دهید و تا دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش رازیانه

طرز تهیه دمنوش رازیانه برای لاغری به این شکل است که باید یک قاشق چای خوری از دانه های رازیانه را در یک فنجان آب گرم ریخته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ده دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد.

دمنوش بابونه

بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب و روان

اگر شما هم به دنبال بهترین دمنوش های گیاهی برای آرامش اعصاب و روان هستید حتما باید دمنوش آرامش چای میوه نسترن را امتحان کنید. برای درست کردن این دمنوش سه قاشق از این میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا 20 دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

طرز تهیه دمنوش به لیمو و زیرفون برای آرامش اعصاب به این شکل است که باید یک قاشق مربا خوبی به لیمو و یک قاشق غذاخوری زیرفون را مخلوط کرده و با دو لیوان آب اجازه دهید تا بجوشد و سپس آن را میل کنید.

مقاله پیشنهادی : غذاهای رژیمی

چای زیره سیاه و چای بادرنجبویه برای آرامش اعصاب

یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را آسیاب کرده و با یک لیوان آب جوش اجازه دهید تا ده دقیقه دم بکشد و سپس چای زیره سیاه را میل کنید.

طرز تهیه چای بادرنجبویه به این شکل است که یک قاشق مربا خوبی بادرنجبویه را با آب جوش مخلوط کرده و برای 30 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

طرز تهیه دمنوش گزنه، چای سفید و چای دارچین برای آرامش اعصاب

طرز تهیه دمنوش گزنه برای آرامش اعصاب به این شکل است که مقداری گزنه خشک شده را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید تا دم بکشد.

برای درست کردن چای سفید برگ های چای سفید را شسته و درون قوری قرار دهید و آب داغی که نجوشیده است را روی آن ریخته و اجازه دهید تا 5 دقیقه دم بکشد.

برای تهیه چای دارچین نیز چوب دارچین و یا پودر آن را در یک قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه دم کشیدن چای دارچین شما آماده میل کردن است.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

10 + 6 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا