02143000042

 منهای تهیه غذا ، یادگیری آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی می تواند برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد چرا که با این کار شما می توانید در مهمانی ها و مجالس مهمی که حضور پیدا می کنید به بهترین شکل ممکن غذای خود را میل کنید و در نتیجه تاثیر بهتری را بر روی اطرافیان خود داشته باشید. بدون شک امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند می باشند تا آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی را بیاموزند. به همین علت نیز ما در این مطلب تصمیم داریم کمی بیشتر درباره آداب خوردن غذای مجالس و مهمانی رسمی صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید :

آداب غذا خوردن در مهمانی

نحوه غذا خوردن شما در مهمانی ها و مجالس رسمی می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی اطرافیان شما داشته باشد. معمولا اکثر افراد زمانی که به مهمانی ها و یا مجالس بسیار رسمی دعوت می شوند نمی دانند که چگونه باید غذای خود را میل کنند و همین عامل نیز باعث میشود تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تنها با رعایت کردن برخی از نکات جزئی به راحتی می توانید آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی را رعایت کنید و در نتیجه به بهترین شکل ممکن غذای خود را میل کنید.

آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی را می توان به گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد که ما در بخش های بعدی به طور کامل درباره هر یک از آنها صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی را به شما ارائه می دهیم.

آداب غذا خوردن

نکاتی درباره صحبت کردن قبل و حین غذا

یکی از اصلی ترین آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی این است که در زمان غذا خوردن نباید مشغول حرف زدن شوید. در زمان غذا خوردن خودتان صحبت نکنید و سعی کنید خواسته ای نیز از طرف مقابل خود نداشته باشید که او مجبور به سخن گفتن شود. این کار می تواند به شما کمک کند تا در آرامش غذای خود را میل کنید.

علاوه بر این صحبت کردن در زمان غذا خوردن و مخصوصا با دهان پر می تواند نشانه بی احترامی به طرف مقابل در مراسمات و مجالس رسمی باشد. در صورتی که قصد دارید قبل از غذا با افرادی که بر سر میز حضور دارند صحبت کنید به شما پیشنهاد می کنیم موضوع صحبت را یک موضوع غیر رسمی و کاملا دوستانه انتخاب کنید تا بتوانید به شکل بهتری با افراد حاضر در مجلس ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن قبل از شروع غذا می تواند احساس خوبی را به اطرافیان شما منتقل کند.

 بهترین زمان شروع خوردن غذا

نکته بسیار مهم دیگری که در آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی مطرح می شود این است که چه زمانی خوردن غذا را شروع کنیم؟ و یا این که بهترین زمان شروع کردن غذا چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال باید دو حالت مختلف را در نظر گرفت. اولین حالت زمانی است که جمع شما جمع کوچکی است که بر سر یک میز کوچک نشسته اید. در چنین شرایطی آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی به این شکل است که باید صبر کنید تا غذای همه افراد سرو شود و سپس خوردن غذا را شروع کنید.

زمانی که در جمع های بزرگتری قرار دارید و تعداد افراد زیادی بر سر میز نشسته اند شما می توانید هر زمانی را برای خوردن غذای خود انتخاب کنید ولی با این حال به عنوان یک نقطه شروع می توانید صبر کنید تا میزبان شما تعارف به خوردن غذا کند. با این وجود در مهمانی ها و مجالسی که افراد زیادی در آن حضور دارند محدودیت چندانی برای شروع زمان غذا خوردن وجود ندارد.

آداب غذا خوردن در مهمانی رسمی

حفظ آرامش در زمان غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی

یکی از آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی بسیار مهم که حتما باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه با عجله غذا نخورید. غذا خوردن با عجله می تواند تاثیر بسیار بدی را بر روی حاضرین در جمع داشته باشد. سعی کنید در اوج آرامش غذای خود را میل کنید و تا جای ممکن لقمه های کوچکی را بردارید تا غذا خوردن شما کمی طول بکشد.

حفظ آرامش در حین غذا خوردن باعث می شود تا شما در حین غذا خوردن سرفه نکنید ولی در هر شرایطی اگر مجبور به سرفه کردن شدید روی خود را کامل برگردانید و با قرار دادن دستمال کاغذی در مقابل دهان خود شروع به سرفه کردن کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید در خصوص حفظ آرامش در زمان غذا خوردن در مجالس رسمی به آن دقت کنید این است که به هیچ وجه نوشیدنی ها و یا غذاهای داغ را فوت نکنید. آخرین نکته در خصوص آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی در این بخش نیز این است که به هیچ وجه ظرف غذای خود را با دست تمیز نکنید.

حفظ احترام میزبان و کارکنان از مهمترین آداب غذا خوردن در مجالس رسمی

آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی تنها به نحوه غذا خوردن شما محدود نمی شوند بلکه رفتارهای شما نیز جزئی از این آدام و رسوم به شمار می آیند. یکی از مهمترین آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی این است که حتما سعی کنید با کارکنان و افرادی که به شما خدمات ارائه می دهند مودبانه و در نهایت احترام رفتار کنید. این رفتار می تواند نشان دهنده شخصیت بزرگ شما باشد.

در کنار این موضوع حتما سعی کنید بعد از خوردن غذا از میزبان تشکر کنید و برخورد شایسته ای را با میزبان داشته باشید. یکی از اصلی ترین آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی این است که حتی اگر غذا باب میل شما نبود هم از میزبان خود گله نکنید و سعی کنید در اوج آرامش مجلس را به اتمام برسانید. یک نکته رفتاری دیگر در زمان غذا خوردن نیز این است که زمانی که شخصی در حال غذا خوردن است به هیچ وجه به او زل نزنید.

آشنایی با چیدمان ظروف در مهمانی های رسمی

معمولا چنگال مخصوص سالاد سمت چپ ترین ظرفی است که شما در زمان حضور بر سر میزهای غذای رسمی با آن مواجه می شوید. در سمت راست این چنگال، چنگال مخصوص غذا وجود دارد که از آن برای خوردن غذاهای مختلف می توانید استفاده کنید.

بعد از چنگال مخصوص غذا بشقاب و پیشدستی مخصوص وجود دارد که پیش دستی بر روی بشقاب غذاخوری قرار گرفته است و در زیر بشقاب نیز یک دستمال سفره مخصوص قرار دارد. در سمت راست بشقاب شما می توانید چاقوی غذاخوری و همینطور قاشق سوپ خوری را مشاهده کنید که به ترتیب قرار گرفته اند و نوشیدنی های شما نیز معمولا در سمت راست و یا در قسمت بالای قاشق هستند.

نحوه نوشیدن نوشیدنی ها در مجالس رسمی

یکی از آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی این است که حتما قبل از این که اقدام به خوردن نوشیدنی خود کنید چاقو و چنگال مخصوص را در بشقاب قرار دهید. بهتر است نحوه قرار دادن این دو در داخل بشقاب به شکل عدد هشت فارسی باشد و آنها را به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار ندهید. بعد از قرار دادن چنگال و چاقو یا قاشق در داخل ظرف می توانید نوشیدنی خود را برداشته و از آن لذت ببرید. به هیچ وجه نوشیدنی خود را هورت نکشید و سعی کنید در اوج آرامش آن را میل کنید. حتی بهتر است که در حین غذا خوردن سعی کنید برای چند دقیقه تنها از میل کردن نوشیدنی خود لذت ببرید.

آداب پذیرایی رسمی

از کارد و چنگال به چه شکل استفاده کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در خصوص آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی پرسیده می شود این است که نحوه استفاده از چاقو و چنگال به چه شکل است. اگر تا به حال این سوال برای شما به وجود نیامده است باید بدانید که در آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی استفاده کردن از چاقو و چنگال دارای روش خاص خود است.

اگر شما یک فرد راست دست هستید در زمان استفاده از چاقو باید آن را به دست راست خود بگیرید و چنگال را نیز در دست چپ خود قرار دهید و در صورتی که شما یک فرد چپ دست هستید باید عکس این کار را انجام دهید. برخلاف وعده های غذایی عادی شما در مجالس رسمی نمی توانید از قاشق برای خوردن غذای خود استفاده کنید و به همین علت نیز باید روش کار کردن با چاقو و چنگال را به خوبی بیاموزید. اگر در حین غذا خوردن مجبور شدید چاقو و چنگال را در داخل بشقاب قرار دهید همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم آنها را به صورت عدد 8 فارسی قرار دهید و در انتهای کار و زمانی که غذای خود را به اتمام رساندید نیز آنها را به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار دهید.

نحوه خوردن سوپ یکی دیگر از آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی

احتمالا شما هم در زمان حضور در یک مهمانی و یا مجلس خاص با پیش غذاهای مختلفی رو به رو شده اید که یکی از مهمترین آنها سوپ است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مصرف سوپ دارای قوانینی است که در آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی حتما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. برای خوردن سوپ حتما سعی کنید قاشق را از دیوارها به سمت خودتان بکشید و به هیچ وجه قاشق خود را پر نکنید.

قاشق را به سمت دهان خود ببرید و برخلاف سایر مواقع که سر خود را به سمت قاشق متمایل می کنید در مراسمات رسمی به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. برای میل کردن سوپ قاشق را به صورت کامل در دهان خود قرار ندهید و سعی کنید که از لبه قاشق اقدام به خوردن سوپ خود کنید. آخرین نکته ای که برای خوردن سوپ در آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی وجود دارد نیز این است که به هیچ وجه بشقاب را از روی میز بلند نکنید.

نحوه خوردن مرغ، نان و غذاهای استخوان دار

زمانی که قصد دارید در یک مهمانی و یا مجلس بزرگ مرغ و یا غذاهای استخوان دار بخورید حتما به این نکته توجه داشته باشید که نباید از دست برای انجام این کار استفاده کنید. همانطور که در بخش های قبلی نحوه استفاده از چاقو و چنگال را به شما آموزش دادیم می توانید از چاقو و چنگال برای خوردن غذاهایی که استخوان دارند استفاده کنید.

کته دیگری که باید درباره آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی بدانید نیز این است که برای خوردن نان می توانید با دست آن را به تکه هایی که در یک یا دو لقمه قابل خوردن باشند تقسیم کنید و به این ترتیب نان را نیز میل کنید.

آداب نوشیدن در مهمانی

 بایدها و نبایدهای آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی

یکی از مهمترین آداب غذا خوردن در مهمانی و مجالس رسمی این است که غذا را از یک سمت شروع کرده و تا انتها ادامه دهید و سعی کنید به هیچ وجه از وسط ظرف خود شروع به خوردن غذا نکنید.

زمانی که غذای خود را به انتها رساندید فراموش نکنید که ظرف ها و همینطور چاقو و چنگال را به صورت مرتب قرار دهید تا شکل بهتری را داشته باشند. در صورتی که با خوردن نوشابه ممکن است صداهای ناهنجاری مانند آروغ زدن تولید کنید به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه در مراسمات و مهمانی های مهم و رسمی نوشابه و یا سایر نوشیدنی های گازدار را مصرف نکنید تا باعث اذیت شدن دیگران در زمان غذا خوردن نشوید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

8 + 10 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا