02143000042

تهیه غذا در میان مردم ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است با توجه به فرهنگ و اقلیم متفاوت، غذاهای متنوع و لذیذی در سراسر ایران پخته میشود که در این مطلب به معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی پرداخته ایم

معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی با آن عطر و طعم دل انگیز، در دنیا نیز شناخته شده است و بسیاری از جهانیان را شیفته خود کرده است. ایران از اقوام بسیاری تشکیل شده است و همین باعث شده تا بسیاری از غذاها و طعم های ایرانی جزء پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در دنیا باشند. بنابراین جهانیان نیز با طعم عالی برخی از غذاهای ایرانی آشنا هستند و از خوردن آنها لذت می برند.

خورشت قورمه سبزی

قورمه سبزی یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که امکان ندارد کسی آن را دوست نداشته باشد. اگر از یک ایرانی بپرسید غذای مورد علاقه اش چیست، قطعا جواب او قورمه سبزی است. این خورشت خوشمزه، با سبزیجات مخصوص، لوبیا، لیمو عمانی، پیاز و گوشت گوسفند یا بره تهیه می شود. قورمه سبزی عطری بسیار دل انگیز و اشتها برانگیز دارد که باعث می شود بوی آن در فضای خانه بپیچد و شما را مدهوش کند.

البته راز خوشمزه شدن قورمه سبزی نیز عجیب و غریب است و ترفند ، طرز تهیه خوشت قورمه سبزی را فقط خانم های کدبانوی ایرانی می دانند. هر چه که خورشت قورمه سبزی بیشتر بماند، به اصطلاح جا افتاده تر و خوشمزه تر می شود. قورمه سبزی با برنج زعفرانی ایرانی ترکیبی منحصر به فرد را تشکیل می دهند که طعم آن از زیر زبان کسی نمی رود. این غذا در دنیا نیز یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب می شود و بسیار محبوب است.

چلو کباب کوبیده

چلوکباب

کباب کوبیده از دیگر غذاهای معروف ایرانی است که در ایران و دنیا معروف و محبوب است. این غذای خوشمزه و سنتی ایرانی، سالیان سال است که مهمان سفره ایرانیان است و بسیاری از توریست های خارجی نیز پس از خوردن این غذا، عاشق آن شده اند و به همین دلیل چلوکباب نیز در لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است.

البته انواع کباب نیز جزء همین غذاهای پرطرفدار در دنیا است. چلو کباب ایرانی با برنج زعفرانی، گوجه، فلفل، دوغ و سبزی تازه، بسیار خوش طعم و عالی است. البته می توان کباب را به جای برنج، با نان سنگک داغ نیز خورد که بسیار خوشمزه خواهد بود.

آبگوشت یا دیزی

دیزی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در جهان و در ایران است که بسیاری از افراد، عاشق سینه چاک آن هستند و امکان ندارد دیزی را با چیز دیگری عوض کنند. اگر مهمان خارجی دارید و می خواهید که او را با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنید، حتما او را به صرف یک دیزی خوشمزه دعوت کنید. دیزی را با گوشت گوسفند، نخود، سیب زمینی، لوبیا سفید و گاهی گوجه می پزند.

البته دنبه را نباید از قلم انداخت، زیرا طعم و عطر آبگوشت با دنبه عجین شده است و نمی توان آن را نادیده گرفت. دیزی را همه افراد با هر سنی دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند.

خورشت فسنجان

خورشت فسنجان

خورشت فسنجان را نباید از لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در دنیا جا انداخت. این خورشت خوشمزه و ملس، طعمی بی نظیر و عالی دارد که علاوه بر ایرانیان، بسیاری از جهانیان را نیز شیفته خود کرده است. این خورشت یکی از گزینه های اصلی برای تهیه غذای مجالس ایرانی است  که در مجالس نیز سرو می شود.

خورشت فسنجان از پودر گردو، رب انار، گوشت قلقلی چرخ کرده و یا مرغ تهیه می شود. این خورشت نیز باید حسابی جا بیفتد تا قوام آمده و خوش طعم و عطر شود. فسنجان را می توان به صورت ترش، ملس و یا شیرین درست کرد و حسابی از طعم آن لذت برد.

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ از آن دست غذاهای خوشمزه ایرانی است که هر کسی از خوردن آن لذت می برد. این غذا نیز در لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است و همه جهانیان را عاشق طعم بی نظیر خود کرده است.

برنج زعفرانی با مرغ و زرشک، ترکیبی بسیار جالب و عجیب دارد که باعث شده است این غذا محبوب همه سنین باشد. این غذا سالیان سال است که تبدیل به یکی از غذای اصلی بسیاری از مجالس عروسی و عزا در ایران شده است. رنگ و لعاب این غذا هر کسی را وسوسه می کند تا یک بار هم که شده این غذای عالی را امتحان کند.

باقالی پلو با ماهیچه

باقالی پلو با ماهیچه، بدون جرات یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در دنیا است. این غذا یکی از غذاهای اعیانی و بسیار خوش طعم ایرانی است که می توان فرهنگ ایران را در آن یافت. این غذای خوشمزه، به حدی خوش طعم و عطر است که نمی توان از آن گذشت. این غذا از ماهیچه و باقالی پلو زعفرانی درست شده است و بسیار وسوسه برانگیز است. بسیاری از توریست ها نیز از خوردن این غذا لذت کافی را می برند و تعریف آن را حتما برای دوستان خود خواهند کرد.

ته چین

ته چین میان غذاهای ایرانی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در جهان است که توریست های خارجی آن را با نام کیک ایرانی نیز می شناسند. ترکیب طعم ها در ته چین بسیار جالب و اشتها برانگیز است. ته چین ظاهری بسیار مجلسی و شکیل دارد و همین باعث معروف شدن آن شده است. ته چین را می توان با مرغ، گوشت، بادمجان، زعفران، ماست و … درست کرد. در واقع برای تهیه ته چین، دستور پخت های متفاوتی در نقاط مختلف دنیا وجود دارد که باعث متفاوت بودن این غذای خوشمزه و لذیذ شده است.

اکبر جوجه

جوجه کباب

جوجه کباب از آن دست غذاهای ایرانی است که با ذائقه خارجی ها نیز بسیار آشنا و نزدیک است. جوجه کباب یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که جوجه را روی زغال کباب می کنند و با این کار، جوجه طعمی بسیار عالی و منحصر به فرد پیدا می کند. این غذای خوش طعم ایرانی یکی از غذاهای بسیار معمول در تفریحات ایرانی است که در طبیعت گردی و کمپ ها طبخ می شود و دور هم خورده می شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است. جوجه کباب را به همراه گوجه و فلفل می خورند و گاهی نیز همراه آن پلوی زعفرانی نیز سرو می شود که آن را خوش طعم تر می نماید.

دلمه برگ مو

دلمه یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در دنیا است که شبیه آن نیز در برخی از کشورهای دنیا وجود دارد. این غذای خوش عطر و طعم، با برگ درخت مو یا همان انگور درست شده و در فصل بهار که برگ درخت مو زیاد است، طبخ می شود. البته نوع دیگری از دلمه نیز با کلم، بادمجان و فلفل دلمه ای نیز درست می شود که به اندازه دلمه برگ مو مشهور و دوست داشتنی نیست.

دلمه یکی از غذاهای سنتی آذربایجان شرقی و غربی است اما در همه ایران درست می شود. مواد داخل دلمه سلیقه ای است و معمولا از برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، لپه و سبزی دلمه درست می شود. طعم ترش و خوشمزه برگ مو در کنار این ترکیبات، عالی و خوشمزه است و بسیاری از گردشگران خارجی نیز این غذا را دوست دارند.

سفارش آنلاین غذا

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

11 + 10 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا