02143000042

رشته پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و اصیل ایرانی ها است که امروزه بسیاری از مادران ایرانی علاقه مند به درست کردن آن هستند ولی با طرز تهیه آن آشنا نیستند. طرز تهیه رشته پلو بسیار خاص است و شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه رشته پلو را با روش های مختلف تهیه می کنند که هر یک از این روش ها طعم خاصی را به رشته پلو می دهد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره طرز تهیه رشته پلو صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با روش های مختلف پخت این غذای خوشمزه آشنا کنیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به یادگیری طرز تهیه غذا هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

رشته پلو با مرغ یکی از محبوب ترین غذای شرکتی کترینگ کیبو محسوب میشه که طرز تهیه اش را در این پاراگراف توضیح میدیم. طرز تهیه رشته پلو با مرغ به این شکل است که شما ابتدا باید سینه های مرغ را با کمی پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه درون مقداری روغن تفت دهید تا دو طرف آن به خوبی طلایی شود. در ادامه یک پیمانه آب را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا سینه های مرغ شما به خوبی پخته شود. بعد از پخته شدن مرغ ها اجازه دهید تا به خوبی خنک شوند و حالا زمان آن است که آنها را ریش ریش کنید تا برای رشته پلو با مرغ آماده شوند. بعد از تکه تکه کردن مرغ بهتر است که آن را با کمی زعفران و پودر دارچین تفت دهید تا عطر و طعم بهتری به خود بگیرد.

برای آماده کردن رشته پلو شما ابتدا باید برنج های خود را خیس کنید و سپس آنها را به همراه رشته ها به آب جوش اضافه کنید و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس این مخلوط را آبکش کنید. در ادامه با اضافه کردن مقداری روغن به این ترکیب اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد و سپس مرغ های خود را نیز در زمان سرو به آنها اضافه کنید.

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

آموزش تهیه رشته پلو با گوشت

برای درست کردن یک رشته پلو با گوشت خوشمزه شما ابتدا باید برنج های خود را خیس کنید و سپس پیاز و گوشت را به همراه مقداری پیاز خرد شده کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، بعد از آن ادویه های خود شامل مقداری نمک، فلفل و ادویه کاری را به همراه مقداری رب به این ترکیب اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کرده و اجازه دهید مقداری تفت داده شود تا خامی رب گرفته شود.

در ادامه اضافه کردن مقداری آب اجازه دهید تا گوشت شما به خوبی پخته شود.  حال زمان آن است که برنج و رشته خود را به همراه آب و نمک بر روی شعله قرار دهید تا کمی نرم شود و سپس آنها را آبکش کنید و با مقداری روغن اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد. شما می توانید گوشت خود را بر روی تمامی این ترکیب بریزید و یا این که می توانید به صورت لایه به لایه در قابلمه برنج و گوشت قرار دهید و سپس برنج را برای دم کشیدن بر روی شعله قرار دهید. می توانید از گوشت قلقلی هم در طرز تهیه رشته پلو با گوشت استفاده کنید.

رشته پلو با گوشت مجلسی

طرز تهیه رشته پلو مجلسی

طرز تهیه رشته پلو مجلسی به این شکل است که ابتدا باید کمی پیاز داغ درست کنید که برای این کار نیاز است تا مقداری پیاز خلالی شده را با کمی روغن و کره تفت دهید و دو قاشق از آن را به همراه سینه های مرغ کنار بگذارید تا پخته شود. اگر قصد درست کردن رشته پلو مجلسی با گوشت را دارید همین کار را برای پختن گوشت انجام دهید. در ادامه گوشت ها و یا مرغ های خود را بعد از پخته شدن و سرد شدن ریش ریش کنید با کمی کره و زعفران تفت دهید تا به خوبی عطر و طعم کره و زعفران را به خود بگیرد.

در ادامه برنج و رشته ها را به صورت جداگانه کمی بپزید تا نرم شوند و سپس آبکش کنید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. برای ته دیگ می توانید از سیب زمینی استفاده کنید و سپس رشته پلوی خود را بر روی آنها ریخته و اجازه دهید تا دم بکشد. در ادامه کمی خلال بادام و کشمش را تفت دهید و سپس با مرغ های خود مخلوط کنید و برای سرو رشته پلو از ترکیب مرغ و کشمش و خلال بادام برای تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه رشته پلو شب عید

رشته پلوی شب عید برای ایرانی ها از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت نیز طرز تهیه رشته پلو شب عید با انواع دیگر رشته پلوها فرق می کند و باید توجه ویژه ای به طرز تهیه رشته پلو شب عید داشت. برای درست کردن یک رشته پلو شب عید بسیار خوشمزه بعد از خیس کردن برنج به همراه آب و نمک آن را به با مقدار مورد نیاز رشته به آب جوش اضافه کنید و منتظر بمانید تا نیم پز شده و آماده آبکشی شود.

بعد از آبکش کردن برنج مقداری روغن و زعفران را به ته قابلمه خود اضافه کنید تا یک ته دیگ زعفرانی خوشمزه داشته باشید و سپس برنج و رشته های خود را به قابلمه اضافه کنید. در ادامه کمی گوشت قلقلی را سرخ کنید و به همراه پیاز خلالی کاراملی، خرما تفت داده شده و در صورت تمایل کشمش آن را به همراه رشته پلو خود سرو کنید.

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

طرز تهیه رشته پلو بدون برنج

بسیاری از افراد علاقه زیادی به رشته پلو دارند ولی از آن جایی که نمی توانند به دلایل مختلف برنج سفید مصرف کنند علاقه مند هستند تا طرز تهیه رشته پلو بدون برنج را بیاموزند. برای درست کردن یک رشته پلوی خوشمزه بدون برنج شما ابتدا باید مقداری باقلا را آب پز کنید. برای این کار باقلا را در کمی روغن تفت دهید و در ادامه با اضافه کردن مقداری نمک و فلفل کمی به آن آب اضافه کرده و سپس سیب های خرد شده را نیز به آن اضافه کنید.

بعد از آن که باقلاها کمی نرم شدند رشته ها را در آب جوش بریزید تا نرم شوند و سپس آنها را آبکش کنید. در انتها نیز رشته های خود را بر روی شعله قرار دهید تا دم بکشند، توجه داشته باشید در این مرحله می توانید مواد تفت داده شده را به لابه لای رشته ها اضافه کنید تا با یکدیگر دم بکشند.

رشته پلو با عدس

طرز تهیه رشته پلو با عدس

برای درست کردن یک رشته پلو با عدس خوشمزه ابتدا برنج خود را به خوبی شسته و با کمی نمک و آب اجازه دهید تا به خوبی خیس شود. در ادامه برنج و رشته ها را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا نیم پز شوند. در همین حین گوشت های چرخ کرده خود را به همراه کمی پیاز نگینی، ادویه و روغن تفت دهید تا به خوبی طلایی شود. حال برنج و رشته های خود را آبکش کرده و سپس با عدسی که از قبل پخته اید مخلوط کنید و اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد. بعد از دم کشیدن گوشت چرخ کرده را نیز بر روی برنج ریخته و آن را سرو کنید. می توانید از ته دیگ سیب زمینی نیز به عنوان ته دیگ برای برنج خود استفاده کنید.

نحوه درست کردن رشته پلو با لوبیا چشم بلبلی

طرز تهیه رشته پلو با لوبیا چشم بلبلی به این شکل است که برنج و رشته ها را مانند بخش های قبلی به خوبی نیم پز کرده و آبکش می کنید. قبل از آن باید لوبیاهای خود را که از شب قبل خیس کرده اید را با کمی آب بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی پخته و نرم شود ولی مراقب باشید که لوبیاها له نشود. حال بر روی یک قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقه خود را قرار دهید و برنج و رشته را به همراه لوبیاها به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر بریزید تا همه مواد

شما تمام شوند و سپس اجازه دهید تا دم بکشد. شما می توانید از گوشت مرغ، چرخ کرده و یا گوشت قلقلی برای سرو کردن این رشته پلو استفاده کنید.

رشته پلو با لوبیا چشم بلبلی

آموزش درست کردن رشته پلو ترکی

رشته پلو ترکی یکی از محبوب ترین غذای مهمانی به شمار می رود. در طرز تهیه رشته پلو ترکی آمده است که شما ابتدا باید پیازهای نگینی شده را به مقداری کره و روغن و ادویه های مختلف از جمله نمک و فلفل تفت دهید و سپس برنج و رشته های خود را نیز اضافه کرده و آنها را نیز تفت دهید. در ادامه مقداری آب مرغ و مقداری آب را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا با شعله ملایم بجوشد و آب آن به طور کامل تبخیر شود. حال زمان آن است که اجازه دهید تا رشته پلو ترکی شما دم بکشد. در طرز تهیه رشته پلو ترکی معمولا از گوشت استفاده نمی کنند ولی شما در صورت علاقه می توانید از گوشت مرغ و یا گوشت چرخ کرده نیز در زمان سرو این رشته پلو استفاده کنید.

طرز تهیه رشته پلو بدون گوشت و مرغ

اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه چندانی به خوردن گوشت و مرغ ندارید ما در این بخش قصد داریم طرز تهیه رشته پلو بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای درست کردن این رشته پلوی بی نظیر شما باید برنج خود را با کمی آب و نمک خیس کنید. سپس پیازهای خود را تفت دهید تا طلایی شوند و در ادامه هویج های درشت خرد شده خود را به همراه کشمش و خلال بادام و پسته ای که از قبل به مدت یک ساعت آنها را خیس کرده اید تفت دهید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و عطر و طعم یکدیگر را به خود بگیرند.

بعد از آماده کردن این ترکیب برنج خود را به همراه رشته به آب در حال جوش اضافه کنید و منتظر بمانید تا نیم پز شود. در ادامه با آبکش کردن رشته پلوی خود آن ها را به همراه ته دیگ مد نظر خود بر روی شعله قرار دهید تا دم بکشد و در انتها به همراه ترکیب بیان شده سرو کنید. می توانید از خرما هم برای سرو رشته پلوی خود استفاده کنید.

آموزش درست کردن رشته پلو با بادمجان

رشته پلو را معمولا با خورشت بادمجان نیز سرو می کنند، این ترکیب یک ترکیب بسیار خوشمزه است و به همین علت نیز امروزه افراد زیادی علاقه مند به یادگیری طرز تهیه رشته پلو با خورشت بادمجان هستند. برای درست کردن این غذا شما ابتدا باید رشته پلوی خود را با روش هایی که در بخش های قبلی بیان کردیم آماده کنید و اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد.

برای درست کردن خورشت بادمجان مقداری لپه را که از قبل خیس کرده اید به پیاز داغ و رب مقداری تفت دهید و سپس با اضافه کردن لیمو عمانی و آب اجازه دهید تا به خوبی جا بیفتد. می توانید از گوشت هم برای این خورشت استفاده کنید. سپس بادمجان های خود را که کمی کبابی کرده اید را مقداری سرخ کنید و به این خورشت اضافه کنید. حال خورشت بادمجان شما آماده است که می توانید آن را به همراه رشته پلویی که درست کرده اید میل کنید و از این غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه رشته پلو کته

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

6 + 15 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا