02143000042

طرز تهیه میگو می تواند برای بسیاری از افراد جذابیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. طرز تهیه میگو به هیچ وجه ساده نیست و اگر شما اطلاعات درستی را در خصوص طرز تهیه میگو و همینطور مزه دار کردن آن نداشته باشید نمی توانید به خوبی این غذای خوشمزه را تهیه کنید. ما در مقاله مزه دار کردن و پخت میگو قصد داریم کمی بیشتر درباره انواع روش های طرز تهیه میگو صحبت کنیم و اطلاعات جالب و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امروزه خدمات تهیه غذای مجالس و مهمانی ها از جمله محبوب ترین خدمات مربوط به حوزه غذا می باشند که شما هم مانند بسیاری از افراد احتمالا علاقه مند هستید تا از این خدمات نهایت بهره را ببرید.

با این حال باید بدانید که بسیاری از کترینگ ها که امروزه فعالیت دارند در زمینه غذاهای دریایی خاص مانند میگو فعالیت چندانی ندارند و به همین علت نیز افرادی که قصد تهیه این غذاها برای مجالس خود را دارند با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. کترینگ کیبو  در زمینه تهیه غذای مجالس و تهیه غذای شرکتی فعالیت دارد به شما کمک می کند تا به سادگی هرچه تمام بتوانید غذاهای مد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

انواع روش مزه دار کردن و پخت میگو

پخت میگو می تواند سختی های زیادی را به همراه داشته باشد و شما بدون یک آموزش جامع در این زمینه نمی توانید به خوبی این غذای دریایی را بپزید. دقت داشته باشید که پخت میگو تنها یک مرحله از طرز تهیه میگو می باشد و شما قبل از آن باید بتوانید به خوبی میگوهای خود را مزه دار کنید. بنابراین شما برای این که بتوانید به خوبی این غذای دریایی را درست کنید باید بتوانید آموزش جامعی را در این زمینه پیدا کنید.

ما در بخش های بعدی سعی می کنیم جامع ترین آموزش ممکن در زمینه طرز تهیه میگو را به شما ارائه دهیم و آموزش پخت و مزه دار کردن میگو را به صورت کامل برای شما بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به پخت میگو، این غذای خوشمزه دریایی هستید حتما با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مزه دار کردن و پخت میگو

روش پاک کردن میگو

اولین مرحله در طرز تهیه میگو این است که شما به خوبی بتوانید میگوهای خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن میگوها ابتدا پاهای زیرین میگوهای خود را به دست بگیرید و ضربه ای را به آنها وارد کنید تا از بافت خود جدا شوند. در ادامه انگشت شصت خود را زیر پوسته های میگو قرار دهید و آنها را نیز با ضربه ای به سمت بیرون بکشید تا پوسته میگو نیز از بافت آن جدا شود.

دقت داشته باشید که تنها با حرکت دادن انگشت شصت خود می توانید به سادگی هرچه تمام این پوسته را از بافت میگو جدا کنید. در صورتی که علاقه مند هستید تا دم میگوی خود را نیز جدا کنید می توانید با کمی فشار با انگشت شصت به راحتی هرچه تمام این دم را از آن جدا کنید. در نهایت شما باید رگ سیاهی که در پشت میگو قرار دارد را جدا کنید که برای این کار بهتر است از یک چاقوی کوچک استفاده کنید و تیغه پشت میگو را با یک چاقو برش دهید و سپس ادامه رگ را از میگو جدا کنید.

مزه دار کردن میگو

در طرز مزه دار کردن و پخت میگو شما می توانید از روش های مختلفی برای مزه دار کردن میگو استفاده کنید. یکی از معروف ترین روش هایی که برای انجام این کار وجود دارد این است که ابتدا میگوهای خود را به خوبی تمیز کنید و در داخل ظرفی ریخته و سپس سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید. سیر کمک می کند تا بوی بد میگو گرفته شود و شما در زمان میل کردن میگو حس بهتری داشته باشید. علاوه بر این اضافه کردن مقداری آب لیموی تازه و سبزیجاتی مانند ریحان نیز می تواند باعث خوشمزه تر شدن میگو شود.

در کنار این موارد به شما توصیه می کنیم نمک و فلفل را نیز مطابق با سلیقه خود برای مزه دار کردن میگوها مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید حداقل مدت زمان مزه دار کردن میگو که باعث می شود تا بوی میگو به خوبی گرفته شود 3 ساعت است ولی شما می توانید برای طعم بهتر مدت زمان بیشتری را صرف مزه دار کردن آن کنید.

سفت شدن میگو

علت سفت شدن میگو چیست؟

یکی از نکاتی که در طرز تهیه میگو مطرح می شود این است که چرا میگو در زمان پخت سفت می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. اولین دلیلی که برای سفت شدن میگوها وجود دارد و تقریبا مهمترین دلیل برای این موضوع است این است که شما میگوها را بیش از حد سرخ می کنید. در واقع برای بهتر پخته شدن میگو شما مجبور می شوید که بیشتر آن را سرخ کنید و این موضوع نیز باعث سفت شدن میگوها می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است میگوها را ابتدا 2 تا 3 دقیقه آب پز کنید و سپس اقدام به سرخ کردن آن کنید تا پفکی شود. مشکل دیگری که باعث سفت شدن میگو می شود این است که بدون هیچ روکشی میگو را در روغن سرخ می کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل به شما توصیه می کنیم میگو   سوخاری درست کنید و یا این که از روکش های دیگر برای میگو خود استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سفت شدن میگوها جوشاندن به میزان 10 ثانیه در آب ، نمک و 2 قاشق سرکه است .

طرز تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که با استفاده از میگو درست می شود. اگر شما هم به دنبال طرز تهیه میگو سوخاری هستید ما در این بخش به صورت کامل آن را به شما توضیح می دهیم. برای درست کردن میگو سوخاری ابتدا به خوبی میگوهای خود را تمیز کنید و با روشی که در ادامه این مطلب برای شما بیان خواهیم کرد میگوهای خود را به خوبی مزه دار کنید. در ادامه تخم مرغ های خود را به خوبی با چنگال هم بزنید و آرد سوخاری خود را نیز در ظرفی بریزید.

سپس میگوها را به ترتیب در داخل تخم مرغ و سپس در داخل آرد سوخاری بغلتانید و برای این که میگوهای شما تردتر شود به شما توصیه می کنیم این مراحل را دوباره انجام دهید تا میگو سوخاری درشت تری داشته باشید.

میگو سوخاری

طرز تهیه میگو پلو

یکی دیگر از روش های مزه دار کردن و پخت میگو وجود دارد و شما می توانید از این روش نیز برای پخت این غذا برای غذای مجالس و مهمانی خود استفاده کنید پخت میگو با پلو است.برای درست کردن این غذا ابتدا برنج خود را با آب و نمک خیس کنید، سپس میگو را نیز به همراه آب، پیاز، فلفل و نمک کمی آبپز کنید. در ادامه هویج های خلالی شده کمی پخته و با شکر و روغن آنها را تفت دهید. خلال بادام و زعفران را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا خلال بادام کمی نرم شود. در ادامه نیز زرشک را بعد از تفت دادن به این ترکیب اضافه کنید و بعد از پخت برنج تمامی مواد خود را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک میگو پلو مجلسی بسیار خوشمزه داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه انواع سس

طرز تهیه میگو کبابی

برای تهیه میگو کبابی بعد از پاک کردن و شستن میگوها اجازه بدهید اب میگوها خوب خشک شود سپس چعفری ساطوری شده را به همراه روغن زیتون ، نمک، فلفل سیاه ، سیر ساطوری و یا رنده شده و زعفران دم کرده خوب مخلوط کنید و به مدت 45 دقیقه در یخچال نگهداری کنید . و بعد میگوها را کباب کنید و در آخر کره آب شده را با زعفران دم کرده مخلوط کنید و کباب های آماده را داخل آن بزنید و سرو کنید . برای افزایش مقاومت سیخ های چوبی انها را قبل از سیخ کردن 10 دقیقه داخل آب بگذارید و بعد میگوها را کباب کنید

میگو کبابی

طرز تهیه میگو پفکی

 میگو پفکی یک گزینه هیجان انگیز برای ترغیب بچه ها به خوردن میگو و یک فینگر فود مناسب برای تولد ها که می توانید با سس تند و یا سس گوجه سرو کنید . طرز تهیه میگو پفکی به این شکل است که ابتدا میگو را با آب پیاز ، آبلیمو،نمک و فلفل مزه دار میکنید و یک ساعت در یخچال استراحت می دهید .روش تهیه خمیر پفکی میگو ، آرد، نمک، ماست، زعفران ، تخمه مرغ و بگین پودر را با هم مخلوط کنید .اگر خمیر شل بود به آن کمی آرد و اگر سفت شده به مواد ماست اضافه کنید تا یک خمیر یک دست و منسجمی شود

سپس میگوهای مزه دار شده را از آب پیاز خارج کنید و با این سس مخلوط کنید و مجدد به مدت نیم ساعت در یخچال نگهدارید سپس یک ظرف را روغن بریزید به اندازه ای که میگو ها شناور بشوند سرخ کنید

طرز تهیه میگو پفکی

طرز تهیه و مزه دار کردن میگو یخ زده

طرز پخت میگو یخ زده به این شکل است که ابتدا میگوهای خود را از فریزر خارج کنید و به خوبی آنها را بشویید و سپس آب آنها را نیز خشک کنید. در ادامه روغن و کره را به ماهیتابه خود اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود و کره نیز ذوب شده و با روغن ترکیب شود. البته در صورتی که علاقه ای به استفاده از کره ندارید می توانید از روغن به تنهایی نیز استفاده کنید.

در ادامه میگوها را به روغن و کره داغ خود اضافه کنید و بلافاصله به آن کمی نمک و فلفل بزنید. دقت داشته باشید که در این روش نیازی به مزه دار کردن نیست و فلفل می تواند به تنهایی عطر و طعم خوبی را به میگوهای یخ زده شما بدهد. به طور کلی بین 4 تا 5 دقیقه به طول می انجامد تا میگوهای شما به خوبی پخته شوند بنابراین بیشتر از این مدت زمان اجازه ندهید بر روی شعله بماند تا از سفت شدن آن جلوگیری کنید.

روش مزه دار کردن میگو یخ زده

سالم ترین طرز تهیه میگو

ما در بخش های قبلی درباره طرز تهیه انواع غذا با میگو، طرز تهیه میگو پفکی صحبت کردیم. به طور کلی سالم ترین روش پخت میگو آبپز کردن و یا کبابی کردن میگو می باشد. اگر علاقه مند به نودل هستید می توانید طرز تهیه میگو با نودل و سبزیجات را نیز بیاموزید که بسیار ساده است. طرز پخت میگو آب پز نیز بسیار ساده است که یکی از سالم ترین روش های پخت میگو به شمار می آید.

طرز تهیه سوپ میگو

برای تهیه سوپ میگو ابتدا پیازها را در یک ظرف با کمی کره و یا روغن تفت بدید و سپس به آن سیر ، فلفل دلمه ای ، کرفس، هویج و سیب زمینی نگینی خورد شده اضافه کنید و تفت مختصری بدهید و به میزانی دو لیتر آب بریزید (به اندازه ای که روی مواد را آب بگیرید)زمانی که آب قابلمه جوشید رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل به سوپ میگو اضافه کنید و اجازه بدهید که کامل مواد پخته شود و جا بیفتد و در مرحله آخر میگوها را اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه حزارت را خاموش کنید و سوپ را در ظرفی مناسب سرو کنید این سوپ را می توانید به عنوان وعده اصلی و یا یک پیش غذا ویژه برای مهمانی های خود تهیه کنید

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع سوپ

ویتامین های موجود در میگو

نکته بسیار مهم دیگری که درباره طرز تهیه میگو قصد صحبت درباره آن را داریم مربوط به ویتامین هایی است که در این غذای دریایی بسیار خوشمزه وجود دارد. احتمالا می دانید که میگو از آن دست غذاهایی است که بیشتر به خاطر ویتامین هایش مصرف می شود. میگو منبع غنی از ویتامین b12 است که برای بخش های مختلف بدن لازم و ضروری می باشد و شما با مصرف هفتگی میگو می توانید به صورت کامل ویتامین b12 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. ویتامین D نیز به میزان زیادی در میگو وجود دارد

اگر شما هم جز افرادی هستید که با کمبود ویتامین دی رو به رو هستید به شما توصیه می کنیم حتما طرز تهیه میگو که ما در این مطلب به شما ارائه دادیم را به صورت دقیق مطالعه کنید و میگو را وارد برنامه غذایی هفتگی خود کنید تا ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. نیاسین نیز یکی دیگر از ویتامین های لازم و ضروری بدن است که در میگو یافت می شود.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه انواع فینگر فود

رژیم لاغری و کاهش وزن با میگو

برای کاهش وزن می توانید از میگو در انواع رژیم غذایی خود استفاده کنید . میگو دارای مقادیر زیادی کربوهیدارت،پروتئین ، منیزیم و زینک است که باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود و همچنین جلوگیری کننده از پیری و ریزش مو می شود .

هر میگو  7 کالری دارد اگر برای یک وعده به صورت میانگین 14 میگو میل کنید 98 کالری دریافت می کنید .هر شاه میگو و میگوهای بزرگ حدودا هیجده کالری دارد

انواع فینگرفود با میگو

  • بروشتای میگو و پنیر
  • مینی تارت میگو
  • راتا میگو
  • مافین میگو

 

انواع فینگر فود با میگو شات میگو فینگر فود با میگو

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

15 + 13 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا