02143000042

آیا شما هم به دنبال پیدا کردن بهترین غذاهای شب یلدا و طرز تهیه آنها هستید تا بتوانید غذاهای خاصی را در این شب خاص تهیه کنید؟ برای درست کردن غذاهای شب یلدا شما باید یک لیست غذاهایی ایرانی که بیشتر در این شب مرسوم است را در اختیار داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره خوراکی های و غذاهای شب یلدا و همینطور دسرهایی که بیشتر در این شب سرو می شود صحبت کنیم و نکات جالب و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به این موضوع می باشید حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

غذاهای شب یلدا

خورشت فسنجان مجلسی یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای شب یلدا است که معمولا در این شب طبخ می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. این غذا می تواند یک گزینه ایده آل برای شروع شب نشینی های شب یلدا باشد. یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوبی که در این شب طبخ می شود سالاد اسفناج و انار است که از جمله معروف ترین غذاهای شب یلدا به شمار می آید.

برای درست کردن این سالاد شما نیازمند انار، اسفناج، پرتقال، گردو و ادویه جات هستید. اگر دوست دارید در میان غذاهای شب یلدا غذاهایی را درست کنید که طعم انار بیشتر در آنها احساس شود به شما پیشنهاد می کنیم حتما خورشت اناربیچ را امتحان کنید. سوپ انار نیز می تواند یکی از گزینه های ایده آل به عنوان پیش غذا در شب یلدا باشد که امروزه در میان بسیاری از خانواده ها طرفداران زیادی دارد

خاص ترین غذاهای شب یلدا

سینه مرغ بریان با سس انار یک غذای ساده و در عین حال بسیار خوشمزه است که می تواند به عنوان یک غذای مجلسی در شب یلدا سرو شود. درست کردن این غذا تنها نیازمند صرف 30 دقیقه زمان است و به سادگی نیز می توان آن را تهیه کرد. اگر با غذاهای شب یلدا آشنایی داشته باشید حتما می دانید که خورشت ناردون یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای شب یلدا به شمار می آید.

این غذا را هم می توانید به صورت ترش و هم به صورت ملس درست کنید و از طعم بی نظیر آن در شب یلدا نهایت لذت را ببرید. اگر برای شب یلدا به دنبال یک غذایی پلویی هستید و هنوز گزینه ایده آل خود را پیدا نکرده اید انار پلو را حتما امتحان کنید. انار پلو یکی دیگر از غذاهایی است که از گذشته های دور در شب یلدا طبخ می شود و از قدیمی ترین و خوشمزه ترین غذاهای شب یلدا است.

کدام خوراکی ها در شب یلدا بیشتر استفاده می شود؟

میوه ها بخش بزرگی از خوراکی های مخصوص شب یلدا را در کنار غذاهای شب یلدا تشکیل می دهند که مصرف آنها از آسیبی به سلامت شما نمی رساند. هندوانه یکی از محبوب ترین خوراکی هایی است که از زمان های قدیم در شب یلدا مورد استفاده قرار می گرفت. حتی اگر هندوانه شما به خوبی نرسیده باشد هم طبق رسوم هندوانه مهمترین عضو شب یلدا است. انار یکی دیگر از میوه های بسیار محبوب در شب یلدا است. انار دارای مقادیر زیادی ویتامین C است و می تواند برای شما بسیار مفید باشد. کدو را نیز می توانید به عنوان یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه و لذیذ در شب یلدا به شمار بیاورید.

تنقلات مختلف برای شب یلدا

آجیل شب یلدا را نباید فراموش کنید. تنقلات مختلف مانند انواع تخمه، مغز بادام، گردو، پسته و …. می توانند آجیل شب یلدای شما را تشکیل دهند که در صورت تمایل می توانید هر یک از آنها را به آجیل خود اضافه کنید. اگر شما هم میوه های خشک را دوست دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما میوه های خشک مانند انجیر، برگه هلو، برگه زردآلو، کشمش، مویز و …. را به سفره شب یلدای خود اضافه کنید.

استفاده کردن از انواع دسرها و شیرینی ها نیز می تواند زیبایی سفره شب یلدای شما را زیباتر کند و باعث جذاب تر شدن خوراکی های شما شود ولی در زمان مصرف شیرینی زیاده روی نکنید. اگر علاقه مند به درست کردن انواع ژله ها هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ژله ها را نیز به سفره شب یلدای خود اضافه کنید تا سفره ای رنگارنگ داشته باشید.

دسرهای شب یلدا

با وجود این که در شب یلدا هوا سرد شده است ولی به شما پیشنهاد می کنیم حتما بستنی انار را به عنوان دسر در سفره شب یلدای خود قرار دهید. بعد از غذاهای شب یلدا این بستنی می تواند به عنوان یک دسر خوشمزه و بسیار لذیذ به شمار بیاید. ژله یاقوتی یکی دیگر از دسرهایی است که درست کردن آن در شب یلدا می تواند به جذابیت های سفره شب یلدای شما بیفزاید. این دسر معمولا با پودر ژله طعم انار درست می شود. شما می توانید این ژله را در شکل های مختلف درست کنید. اگر به دنبال دسرهای فانتزی هستید می توانید دسر هندوانه را امتحان کنید.

این دسر با استفاده از قالب های مخصوص که به شکل هندوانه هستند درست می شود ولی با این حال بدون قالب نیز شما می توانید با کمی خلاقیت این دسرها را درست کرده و در شب یلدا سرو کنید. چیز کیک هندوانه ای یکی دیگر از دسرهای فانتزی است که می تواند به عنوان بهترین دسرهای شب یلدا شناخته شود و گزینه بسیار خوبی برای شما است.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه چیز کیک شب یلدا

دسرهای ویژه برای شب یلدا

کیک تارت لبویی یک دسر بسیار لذیذ است که در آن از لبوی پخته و رنده شده و همینطور آب لبوی پخته شده استفاده می شود و باعث می شود تا این کیک بسیار خوشمزه و لذیذ شود. شیرینی پای کدو حلوایی برای بانوانی که علاقه زیادی به شیرینی پزی در شب یلدا دارند به شدت توصیه می شود. این شیرینی می تواند به عنوان گل سرسبد خوراکی ها و دسرهای شب یلدای شما شناخته شود. اسموتی کدو حلوایی نیز از جمله دسرهایی است که می توانید آن را در شب یلدا درست کنید.

این اسموتی برای دورهمی های خانوادگی در شب یلدا می تواند بسیار مناسب باشد. آخرین مورد از دسرهایی که به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را در شب یلدا درست کنید سالاد میوه است. شما می توانید از انواع میوه های مختلف برای درست کردن سالاد میوه استفاده و آن را به شکل زیبایی سرو کنید.

منو ویژه شب یلدا

منو شام شب یلدا

تزئین شب یلدا

تزئین شب یلدا

 

تزئین شب یلدا

 

 

 

 

 

کلیپ شب یلدا

 

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

10 + 5 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا