02143000042

پذیرایی و تشریفات اداری دارای اصولی است که در صورتی که این اصول و قوانین را رعایت نکنید، نمی توانید به خوبی از مهمانان خود پذیرایی کنید. بدون شک اگر شما هم مهمانان اداری داشته باشید علاقه مند هستید علاوه بر نحوه انتخاب کترینگ مناسب ، اطلاعاتی را درباره نحوه پذیرایی و تشریفات اداری بدست بیاورید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی کنید.ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره پذیرایی و تشریفات اداری صحبت کنیم آموزش پذیرایی و تشریفات اداری را به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به این موضوع هستید حتما در این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله آموزش پذیرایی و تشریفات اداری می خوانید :

اهمیت پذیرایی و تشریفات مناسب اداری

یک پذیرایی و تشریفات اداری دارای اهمیت بسیار زیادی است چرا که زمانی که شما با افراد اداری رو به رو می شوید باید با هر یک از آنها برخورد متفاوتی داشته باشید و خدمات مختلفی را به آنها ارائه دهید.

به همین علت است که شما باید به طور کامل با اصولی که برای پذیرایی و تشریفات اداری وجود دارد آشنا شوید. با آموختن مهارت های لازم برای پذیرایی از افراد اداری شما می توانید بهترین پذیرایی را از مهمانان خود داشته باشید. امروز یادگیری این اصول و قواعد برای افراد مختلفی که وظیفه پذیرایی اداری را دارند از جمله افرادی مانند سرویس دهندگان هتل ها، رستوران ها، پیشخدمتان اداری و …. لازم و ضروری است.

نحوه چیدمان ظروف در پذیرایی اداری

یکی از اصلی ترین نکاتی که در پذیرایی و تشریفات اداری مطرح می شود نحوه چیدمان ظروف است. در زمان چیدن ظروف برای پذیرایی اداری شما باید به چند نکته اساسی و بسیار مهم توجه داشته باشید. نکته اول این است که باید نوشیدنی ها را در طرف راست ظروف دیگر قرار دهید. در صورتی که قصد دارید برای غذاها نان بگذارید حتما سعی کنید نان را در سمت چپ بشقاب و ظرف غذا قرار دهید.

یکی از نکات بسیار مهمی که معمولا اکثر افراد در زمان پذیرایی و تشریفات اداری فراموش می کنند این است که حتما سعی کنید بشقاب را رو به روی صندلی که فرد قصد نشستن بر روی آن را دارد قرار دهید تا تقارن موجود در میز تشریفات و پذیرایی حفظ شود. توجه داشته باشید که همیشه قاشق و چاقو در سمت راست بشقاب قرار می گیرند در حالی که چنگال معمولا در سمت چپ قرار می گیرد. آخرین نکته ای که درباره چیدمان میز وجود دارد نیز این است که به تعداد کافی دستمال کاغذی بر روی میز قرار دهید تا در حین صرف غذا دسترسی به دستمال کاغذی برای مهمانان اداری شما راحت و ساده باشد.

قوانین پذیرایی رسمی و تشریفاتی

نکات مهم پذیرایی و تشریفات اداری

در زمان پذیرایی و تشریفات اداری حتما از مهمانان خود بخواهید که اگر کم و کاستی دارند بیان کنند تا آن را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم کنید. به هیچ وجه بعد از حضور مهمانان در محل، رفت و آمد زیادی نداشته باشید. سعی کنید حتما قبل از این که مهمانان به محل بیایند تمام ظروف و لوازم مختلف را بررسی کرده و در جای خود قرار دهید تا بعد از حضور مهمانان باعث اذیت شدن آنها نشوید. سعی کنید بیشتر از مقدار لازم غذا و نوشیدنی داشته باشید تا بتوانید ظروف خالی را خیلی سریع با ظروف پر جایگزین کنید.

این موضوع در آموزش پذیرایی و تشریفات اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر میزبان یک میز غذاخوری در یک محیط اداری هستید حتما سعی کنید قبل از بلند شدن مطمئن شوید که تمامی افراد غذای خود را به اتمام رسانده اند و قبل از تمام شدن به هیچ وجه از سر میز بلند نشوید. به عنوان میزبان این وظیفه شما است که زمانی که افراد در سر میز نشسته اند به آنها خوشامدگویی کنید و بعد از آن سرو زمان را آغاز کنید.

تشریفات پذیرایی اداری

چند نکته مهم که حتما برای پذیرایی اداری باید آنها را بررسی کنید

یکی از نکات مهم که نباید آن را فراموش کنید بررسی کردن تعداد صندلی هایی است که در محیط وجود دارد. حتما تعداد شرکت کنندگان را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی صندلی در محیط وجود دارد که تمامی افراد بتوانند بر روی آن بنشینند. در خصوص تعداد ظروف مخصوص غذا نیز حتما باید این موضوع را رعایت کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی ظروف را در محل قرار داده اید و تمامی افراد ظرف غذای مخصوص خود را خواهند داشت.

در انتخاب نوشیدنی باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. در پذیرایی و تشریفات اداری حتما باید نوشیدنی را انتخاب کنید که با فصلی که در آن قرار دارید همخوانی لازم را داشته باشد. اگر در فصل های سرد سال هستید حتما از نوشیدنی های گرم استفاده کرده و برعکس اگر در فصل های گرم سال هستید نوشیدنی های خنک را برای پذیرایی انتخاب کنید.

چگونه از مهمانان استقبال کنیم؟

یکی از فنون در آموزش پذیرایی و تشریفات اداری  نحوه استقبال کردن از مهمانان است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چرا که این موضوع می تواند بر روی رفتار و احساسات مهمانان شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. حتما سعی کنید برای استقبال کردن از مهمانان خود برای دست دادن پیش قدم شوید چرا که شما میزبان هستید و این جز آداب پذیرایی و تشریفات اداری است که شما ابتدا دست خود را برای دست دادن دراز کنید.

از حضور آنها در اداره و یا محیط پذیرایی خود ابراز خوشحالی کنید و به آنها تعارف کنید که وارد محیط پذیرایی شوند. حتما سعی کنید در طرف چپ مهمانان خود قرار بگیرید و فراموش نکنید که این موضوع نیز در پذیرایی و تشریفات در محیط های اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

نحوه بدرقه کردن مهمانی های رسمی

زمانی که مهمانان قصد خروج از اداره و شرکت شما را دارند حتما آنها را تا محل درب خروج همراهی کنید و حتما سعی کنید در این شرایط پشت مهمان خود قرار گیرید. این کار می تواند نشان دهد که شما اهمیت زیادی برای مهمان خود قائل هستید و احساس خوبی را به مهمانان شما منتقل خواهد کرد.

به عنوان نکته پایانی درباره پذیرایی در جلسات رسمی و اداری فراموش نکنید که زمانی که فرد جدیدی به گروه شما و مهمانانتان اضافه می شود که مهمانان با این فرد جدید آشنایی ندارند این وظیفه شما است که فرد جدید را به مهمانان معرفی کنید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

10 + 2 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا