02143000042

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از سرکار دیر برسید یا یکی از دوستانتون برای شب نشینی بدون هماهنگی از قبل بیان و بخواهید یک غذای فوری و خوشمزه درست کنید اما گزینه ای به ذهن شما نرسه، در چنین شرایطی داشتن لیست تهیه غذا فوری می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند و باعث شود تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه یک غذای سریع و خوشمزه را آماده کرده و میل کنید.ما در این مطلب قصد داریم لیست غذای فوری را در اختیار شما قرار دهیم و طرز تهیه برخی از غذاهای فوری را نیز به شما ارائه دهیم.

آنچه در مقاله طرز تهیه غذای فوری میخوانید :

 لیست غذاهای فوری و ساده

ساندویچ فیله مرغ یکی از غذاهای فوری بسیار محبوب است که می توانید خیلی سریع آن را تهیه کنید و برای ناهار شرکتی همسرجان یا خودتون نوش جان کنید . سالاد مرغ رژیمی یکی دیگر از غذاهای فوری است که با مرغ تهیه می شود و خیلی سریع و فوری آماده می شود. اگر علاقه زیادی به تخم مرغ دارید باید بدانید که تخم مرغ و پنیر موزارلا یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای فوری است که با استفاده از تخم مرغ تهیه می شود.

اسنک کالباس یکی از غذاهای فوری است که هم با استفاده از دستگاه ساندویچ ساز و هم در ماهیتابه می توان آن را آماده کرد. از جمله دیگر غذاهایی که به صورت فوری و سریع آماده می شوند می توان به مواردی مانند. گراتن بادمجان و سیب زمینی، اسنک مرغ، همبرگر خانگی، دمی بلغور، املت عدس و سبزیجات، سالاد فوری سیب زمینی و پیازچه و … اشاره کرد.

لیست غذاهای فوری و سریع

معرفی غذاهای فوری و فوتی

املت یکی از غذاهای فوری است که در بسیاری از کشورهای دنیا طبخ می شود و دارای انواع مختلفی است. شما می توانید انواع املت ها را به عنوان یکی از پرکاربردترین غذاهای فوری بدانید که خیلی سریع با استفاده از تخم مرغ و معمولا با استفاده یک یا چند مورد سبزیجات تهیه می شوند. رولت گوشت فرانسوی یک غذای فوری است که با استفاده از گوشت چرخ کرده درست می شود.

اگر علاقه مند به غذاهای شمالی و به خصوص گیلانی هستید حتما گمج کباب را به عنوان یکی از غذاهای فوری امتحان کنید، این کباب بسیار خوشمزه خیلی سریع آماده می شود و می توانید آن را میل کنید. اگر وقت کافی برای درست کردن غذا ندارید خوراک گوشت چرخ کرده به همراه سیب زمینی سرخ کرده را حتما امتحان کنید.

طرز تهیه غذاهای فوری مجلسی

 برای تهیه غذای مجالس و مهمانی خود فیله مرغ با سس پستو یک غذای فوری مجلسی است که می توانید آن را خیلی سریع درست کنید و حتی به شکل ساندویچ نیز می توان آن را تهیه کرد. برای درست کردن فیله مرغ با سس پستو فیله های مرغ خود را با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس داخل سینی فر گذاشته و سس پستو را بر روی آن بریزید. در کنار فیله های مرغ گوجه فرنگی های حلقه حلقه شده را نیز در سینی فر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه با دمای 200 درجه پخته شوند و سپس آنها را سرو کنید.

کوکو ذرت یک غذای فوری برای گیاهخواران است، برای تهیه کردن این غذا آرد و بکینگ پودر الک شده را به همراه تخم مرغ به خوبی هم بزنید و سس ادویه و سیر رنده شده را نیز به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در ادامه ذرت و فلفل دلمه ای نگینی را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید و مانند کوکو معمولی این ترکیب را در قطعه های کوچک سرخ کنید.

غذای فوری مجلسی

غذاهای فوری و ساده بدون گوشت

قارچ سوخاری یک غذای فوری بسیار ساده است که بدون هیچ گونه گوشتی تهیه می شود و مناسب برای گیاهخواران است، برای درست کردن این غذا مقداری قارچ در ابتدا متوسط و یا کوچک را تهیه کنید. آرد خود را با نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس قارچ ها را در آرد، سپس در تخم مرغ، بعد در آرد سوخاری بغلطانید و با روغن داغ و با حرارت ملایم آنها را سرخ کنید.

نان سیر، سیب زمینی و پنیر، سیب زمینی شکم پر با سبزیجات و … نیز می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

مقاله پیشنهادی: لیست غذاهای ایرانی

غذاهای فوری با سیب زمینی

پوره سیب زمینی با پیاز داغ یک غذای بسیار فوری و فوق العاده خوشمزه است که با استفاده از سیب زمینی تهیه می شود. برای درست کردن این غذا ابتدا سیب زمینی های خود را آب پز کرده و سپس با استفاده از مخلوط کن و یا با هر روش دیگری آن را پوره کنید.

در ادامه با اضافه کردن کمی نمک و فلفل و مقداری  کرده به خوبی آن را مخلوط کنید و در انتها نیز به آن پیاز داغ و گردو چرخ کرده اضافه کرده و نوش جان کنید.

سیب زمینی تنوری، سیب زمینی سرخ کرده، سالاد الویه و کتلت سیب زمینی نیز از دیگر غذاهای فوری به شمار می آیند که با استفاده از سیب زمینی تهیه می شوند.

غذای فوری با سیب زمینی

غذای فوری برای تولد

اگر قصد دارید یک غذای ساده و فوری برای جشن تولد تهیه کنید توصیه ما به شما سالاد الویه است. برای درست کردن یک سالاد الویه خوشمزه سیب زمینی، مرغ و تخم مرغ را به صورت جداگانه آب پز کرده و سپس با رنده ریز رنده کنید.

بعد از رنده کردن آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس سس مایونز، خیارشور، نخود فرنگی و هویج رنده شده را نیز به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. در انتها نیز می توانید از خیارشور و گوجه فرنگی برای تزئین آن استفاده کنید.

برای جشن تولد شما می توانید از غذاهایی مانند رولت مرغ، لازانیا و سالاد ماکارونی نیز استفاده کنید.

غذای فوری تولد

طرز تهیه غذای فوری با سبزیجات

خوراک قارچ و هویج یکی از غذاهای فوری بسیار خوشمزه است که خیلی سریع هم آماده می شود. برای درست کردن این غذا کف ماهیتابه خود را کمی چرب کنید و سپس پیاز، قارچ، هویج خلالی شده و مقداری فلفل دلمه ای در صورت دلخواه به آن اضافه کنید و کمی تفت داده و سپس نمک، فلفل و زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید. در ادامه حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا این ترکیب به خوبی بخارپز شود. به این ترتیب شما یک غذای فوری و بسیار لذیذ و خوشمزه خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه انواع سس

طرز تهیه 10 غذای فوری و ساده

سوسیس بندری

ابتدا پیازها را با روغن کمی تفت دهید تا طلایی شود، سپس فلفل دلمه ای را به آن اضافه کرده و با اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه مقداری رب نیز به این ترکیب اضافه کنید. سوسیس ها را به صورت جداگانه سرخ کرده و به این مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی جا بیفتد و سپس آن را سرور کنید.

پیراشکی گوشت

گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز نگینی، روغن، فلفل، نمک، زردچوبه، فلفل دلمه ای و مقدار کمی رب تفت دهید و سپس اجازه دهید تا مقدار کمی بپزد. سپس این مواد را در خمیر پیراشکی پر کرده و سپس دو طرف آن را به خوبی سرخ کنید.

پاستا با سس آلفردو و مرغ

خامه و کره را مقداری حرارت دهید تا کمی بجوشد، جعفری، سیر و پنیر را به آن اضافه کنید تا پنیرها به خوبی حل شده و مواد ترکیب شوند. پاستاهای از قبل پخته شده را به این ترکیب اضافه کنید و گوشت مرغ را که به همراه پیاز و سیر تفت داده اید را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

مقاله پیشنهادی: شام چی بپزم ؟

نرگسی اسفناج

اسفناج ها برای مدت زمان 15 دقیقه بپزید. در ماهیتابه خود پیازهای خلالی شده را به همراه مقداری سیر و کره و روغن تفت دهید و سپس اسفناج ها را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. در ادامه تخم مرغ ها را داخل ظرف بشکنید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها نیز به خوبی بپزد.

فیله مرغ سوخاری

فیله های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید، سپس فیله ها را به ترتیب داخل آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری بغلطانید و سپس سرخ کنید.

طرز تهیه سمبوسه

سمبوسه

سیب زمینی نگینی سرخ شده، گوشت چرخ کرد سرخ شده به همراه پیاز و جعفری، فلفل دلمه ای، ادویه و مقدار کمی رب را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس درون نان لواش بپیچید و سپس آن را سرخ کنید تا یک سمبوسه بسیار خوشمزه را درست کنید.

املت گوجه

ابتدا پیازهای نگینی را با کمی روغن، نمک و فلفل تفت دهید، گوجه فرنگی پوره شده را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا آب آن به خوبی کشیده شود. در ادامه تخم مرغ ها را نیز به این ترکیب اضافه کنید و منتظر بمانید تا تخم مرغ ها آماده شود. املت گوجه شما آماده است.

املت گوجه فرنگی

ساندویچ مونت کریستو

نان تست را از گوشه ها برش دهید و به اندازه های یکسان تقسیم کنید، به صورت لایه لایه به ترتیب ژامبون گوشت، پنیر ورقه ای، خیارشور و گوجه فرنگی را بر روی آن قرار دهید و در صورت تمایل آن را درون ساندویچ ساز قرار دهید تا نان شما کمی تست شود.

سوسیس تخم مرغ

سوسیس تخم مرغ یکی از ساده ترین غذاها است، ابتدا سوسیس های خود را به خوبی در روغن سرخ کنید، سپس تخم مرغ ها را به سوسیس اضافه کنید و در زمان پخت مقداری نمک و فلفل نیز به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا تخم مرغ ها خود را بگیرند.

استیک مرغ

برای درست کردن استیک مرغ، سینه های مرغ را با نمک و فلفل، پیاز خلالی شده و آب لیموی تازه مزه دار کنید. سپس آنها را بر روی گریل قرار دهید و هر طرف آن را برای مدت زمان 3 الی 5 دقیقه بپزید تا یک استیک مرغ آبدار و خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه غذای فوری بین المللی

طرز تهیه قلیه کدو حلوایی از غذاهای فوری خوشمزه

در ابتدا لوبیا و ماش خود را به خوبی چند ساعت در آب خیس کنید و سپس هر یک از آنها را به صورت جداگانه بپزید تا کاملا پخته شود ولی له نشود. در ادامه کدو حلوایی خود را نیز شسته و پوست آن را بگیرید و سپس آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و با مقداری آب بر روی حرارت قرار دهید تا پخته شود.

کدوها را با روش دلخواه خود پوره کنید و لوبیا و ماش را نیز به آن اضافه کنید. در ادامه برنج را نیز به این مخلوط اضافه کنید و با اضافه کردن مقدار کمی آب اجازه دهید تا برنج به خوبی پخته شود و سپس با کمی پیاز داغ و ادویه جات آن را سرو کنید.

استریپس سیب زمینی

طرز تهیه استریپس سیب زمینی

برای درست کردن یک استریپس سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی های خود را به خوبی بپزید و سپس آنها را به پوره تبدیل کنید. در ادامه پیاز و جعفری و همینطور قارچ هایی که از قبل تفت داده اید را نیز به پوره سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. ادویه های مد نظر خود از جمله نمک و فلفل را نیز به این ترکیب اضافه کرده و این ترکیب را به قطعات کوچک مستطیلی در بیاورید. حال این قطعات را به ترتیب در آرد سفید، تخم مرغ هم زده و آرد سوخاری بغلطانید و سپس سرخ کنید. استریپس سیب زمینی یکی از غذاهای فوری بسیار ساده و در عین حال خوشمزه می باشد که حتما باید آن را امتحان کنید.

املت گوجه فرنگی و تن

برای درست کردن این املت ابتدا پوره های گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل به خوبی هم بزنید و آنها را مخلوط کنید. در ادامه پیاز و جعفری را نیز به آن اضافه کنید و باز هم آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. حال زمان اضافه کردن تخم مرغ ها است،

در همان ظرف تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و با مخلوط کردن تخم مرغ ها تن ماهی را نیز اضافه کرده و به خوبی این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سطح صافی را ایجاد کنید. در انتها نیز ظرف خود را در فر بگذارید و بعد از بیست دقیقه املت گوجه فرنگی و تن شما آماده استفاده است.

طرز تهیه انواع املت

چیپس و پنیر و فیله مرغ

برای درست کردن این چیپس و پنیر ابتدا سیب زمینی های خود را به صورت خلالی درشت خرد کنید و سپس در روغن با شعله ملایم سرخ کنید. در ادامه فیله های مرغ را که به خوبی با نمک و فلفل مزه دار کرده اید را ابتدا در آرد سفید مزه دار شده با نمک و فلفل، سپس در تخم مرغ و در انتها نیز در پودر سوخاری به خوبی بغلطانید تا کل سطح فیله ها را پودر سوخاری تشکیل دهد و سپس در روغن داغ و با شعله ملایم فیله ها را سرخ کنید.

برای آماده کردن پنیر هم می توانید از ترکیب پنیر پیتزا و پنیر گودا ورقه ای استفاده کنید و با مخلوط کردن آنها با یکدیگر پنیر بسیار خوشمزه و لذیذی را درست کنید و سپس با سس گوجه و سبزیجات این غذای فوری و خوشمزه را میل کنید.

املت گوشت و تخم مرغ

برای درست این املت که یکی دیگر از غذاهای فوری بسیار خوشمزه است ابتدا گوشت هایی که به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را با کمی پیاز نگینی خرد شده تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و سپس اجازه دهید برای مدت زمان کوتاهی گوشت های شما با در بسته بپزد. در ظرفی دیگر تخم مرغ را به همراه ادویه جات از جمله نمک و فلفل به خوبی با یکدیگر هم بزنید و سپس آنها را به گوشت های در حال پخت اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا گوشت ها به خوبی پخته شوند.

بعد از کمی پخت کل ترکیب را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به خوبی پخته شود. شما می توانید بعد از پخت این ترکیب را رول کنید و یک املت گوشت و تخم مرغ خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه قارچ با کرم

برای درست کردن قارچ با کرم ابتدا قارچ های خود را خرد کرده و سپس به آنها کمی آب لیمو بزنید تا سیاه نشوند و آنها را در روغن و کره سرخ کنید تا رنگ آنها تغییر کند. در ظرفی دیگر مخلوطی از خامه، تخم مرغ، ادویه ها از جمله نمک و فلفل را به خوبی با یکدیگر هم بزنید و سپس به قارچ ها اضافه کنید. برای خوشمزه تر شده این غذای فوری می توانید کمی پنیر موزارلای رنده شده نیز به روی آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی پخته شود تا یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه را داشته باشید.

طرز تهیه الحمص

الحمص یکی از غذاهای فوری عربی است که به راحتی می توان آن را تهیه کرد. برای درست کردن این غذا یک لیوان نخود را از شب قبل خیس کنید و سعی کنید به طور مرتب آب آن را عوض کنید. نخود خوب خیس خورده را با مقداری آب بر روی حرارت قرار دهید تا به خوبی پخته شود، قبل از پخت کمی جوش شیرین و مقداری سیر نیز می توانید به آن اضافه کنید. نخودهایی که پخته شده اند را پوست بکنید و با کمی روغن زیتون و مقداری آب لیموی تازه در مخلوط کن ریخته و به خوبی آنها را با یکدیگر میکس کنید. در انتها نیز می توانید مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و آن را با کمی روغن زیتون سرو کنید.

طرز تهیه هوموس

طرز تهیه ساندویچ مرغ با مایونز

برای درست کردن یک ساندویچ مرغ خوشمزه که یکی از غذاهای فوری فوق العاده خوشمزه و در عین حال ساده است ابتدا سینه های مرغ را با کمی پیاز و زردچوبه آب پز کنید و سپس بعد از خنک شدن آنها را ریش ریش کنید و با سس مایونز، سبزیجات، پیاز و ذرت مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به وجود بیاید. حال شما می توانید این ترکیب را بر روی نان های مختلف از جمله نان تست قرار دهید و میل کنید. این ساندویچ یکی از غذاهای فوری است که نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی ندارد و خیلی سریع آماده می شود.

رتتویی یکی از غذاهای فوری فرانسوی

برای درست کردن یک رتتویی خوشمزه ابتدا گوجه های پوره شده را تفت دهید تا آب آن به خوبی کشیده شود و سپس مقداری پیاز و سیر را به همراه روغن زیتون به آن اضافه کنید. در همین مرحله می توانید ادویه های خود شامل نمک و فلفل را نیز به این مخلوط اضافه کنید. فلفل های ایتالیایی قرمز خود را برش داده و به صورت ورقه ای در بیاورید و بادمجان ها و کدوها را نیز به همین ترتیب برش دهید.

زمانی که سس گوجه شما آماده شد کف ظرف خود را با سس بپوشانید و سپس سبزیجات خود را مانند تصویر پایین از لبه به سمت داخل بچینید و در انتها با افزودن مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل درون فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود. رتتویی یکی از غذاهای فوری است که بدون شک یک با امتحان کردن آن می تواند تجربه جذابی برای شما باشد.

طرز تهیه فوری رولت گوشت فرانسوی

برای درست کردن رولت گوشت فرانسوی ابتدا گوشت های چرخ کرده خود را به همراه پیاز نگینی خرد شده، سبزیجات معطر تازه، ادویه ها و تخم مرغ و مقداری زعفران با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست به وجود بیاید.

این ترکیب را به قطعات کوچک مستطیلی تقسیم کنید و فیله های مرغ و مقداری پنیر موزارلای رنده شده را نیز بر روی آن قرار دهید. در انتها نیز این مواد را در فر قرار دهید و بعد از پخت آن را میل کنید.

سفارش آنلاین غذا

ساعات کاری 

شنبه – پنجشنبه
11:00 – 16:00

جمعه
تعطیل است

عضویت در خبرنامه

4 + 8 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا